Bijna 17 weken zwanger en ineens bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mooiezomer, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theprinces

Theprinces Actief lid

17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    Goed van je:thumup: dat je toch door hebt gezet!

2. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Goed dat je doorgepakt hebt!
    Vind het heel raar dat ze je niet meteen hebben laten komen!

Bloedvlek is op de echo inderdaad zwart en niet wit.
    Hopelijk heb je vandaag meer duidelijkheid gekregen bij de gyn!

3. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Yeejj, alles was goed! Er waren geen bijzonderheden te zien. Waarschijnlijk toch een klein geknapt bloedvaatje, maar we hoeven ons geen zorgen te maken. Die witte vlek was niet meer zichtbaar.

Hij zei dat we 'lekker op onze roze wolk konden klimmen'. Ik vroeg meteen of hij dat zei naar aanleiding van het geslacht. ;) Maar dat bedoelde hij er niet mee. Jammer, dacht meteen een geslachtsbepaling te hebben gehad. Hahaha!! Maar wat ben ik opgelucht.

Afgesproken dat als ik weer bloedverlies heb (in dezelfde hoeveelheden als deze week) ik gelijk naar hun mag bellen. Dan kijken ze weer.

Lief dat jullie zo met ons hebben meegeleefd. Fijn weekend allemaal, wij gaan nu naar vrienden om te BBQ-en.

Nanoe2, Fennec, sannekrul en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. expectful2009

expectful2009 Niet meer actief

Heel toevallig heb ik woensdag precies hetzelfde gehad! Ik stond op om te plassen en bij het afvegen opeens helderrood bloed zonder stolsels. Snap je bezorgdheid dus volkomen.

Ik ben nu 15 weken zwanger en doordat ik bij de gynaecoloog loop omdat ik medisch ben, heb ik gelijk het ziekenhuis gebeld.
    Ik mocht (ondanks dat het op dat moment 05.30 uur was) meteen langskomen voor een echo en met de baby was alles goed gelukkig! Ze konden op de echo ook niet zien waar het vandaan kwam; alles zag er goed uit en er was verder geen reden tot paniek.
    Dezelfde dag is het bloedverlies bij mij ook gestopt, maar de gynaecoloog gaf ook wel aan dat als ik langer zwanger was geweest ze me meteen hadden opgenomen voor de zekerheid en dat bloedverlies altijd goed in de gaten moet worden gehouden.
    Mocht ik bijvoorbeeld opnieuw een bloeding krijgen, dan gaan ze ook een uitstrijkje maken en cellen onderzoeken.

Wat belachelijk dat ze geen echo maken of je op zijn minst langs laten komen. Ook al hoeft het niets te betekenen, het is wel fijn als ze je serieus nemen en er even naar kijken. Hoe gaat het nu met je? Is het bloedverlies inmiddels al gestopt en heb je alweer wat meer duidelijkheid gekregen van je verloskundige?

5. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    @MGB Wat toevallig dat jij ook bloedverlies zonder stolsels hebt gehad. Ook zonder aanwijsbare oorzaak dus. Hier is sinds gister geen bloed meer gespot. Gelukkig maar. Ik vind het wel belachelijk dat ik niet meteen ben gezien door de verloskundige. Bij anderen lijkt het een normale procedure. Hier ga ik het nog wel een keer over hebben. En anders stap ik over naar een ander. Ik moet wel vertrouwen op een veilige zwangerschap en bevalling.

Fennec vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina