Verwend of uitgeslapen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Herrie28, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herrie28

Herrie28 Lid

11 feb 2012
    60
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Wat vinden jullie?
    Ons meisje is nu 9 wkn oud en slaapt vanaf 19u, dan maak ik haar wakker om 22.30/23u daarna slaapt ze tot uur of 6 en daarna tot 9.30u.
    Overdag slaapt ze dan weinig.
    Als ik haar overdag in bed leg, wanneer ze moe is, slaapt ze soms 3 kwartier om daarna weer te gaan jengelen/huilen. Als ik op een gegeven moment dan naar haar toe ga, begint ze met lachen....
    Is dit al verwendigheid of is ze dan al uitgeslapen omdat ze 's nachts al zo goed slaapt....?

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Als ze vrolijk wakker is en niet moe is als je met haar naar beneden gaat is ze waarschijnlijk gewoon uitgeslapen.

Mijn dochter had dit ook, gelijk een big smile als ik de kamer in liep. Als ze nog huilde/jengelde als ik haar oppakte dan wist ik dat ze nog moe was en legde ik haar terug in bed.

Ik denk dus dat ze uitgeslapen is, zolang ze lekker vrolijk is is het goed toch. :)

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Baby's hebben een slaapcyclus van 45. Dan worden ze wakker en sommige kindjes vallen vanzelf weer in slaap.
    Wat ik deed was als ze erg wakker en vrolijk was, haalde ik haar eruit. Als ik zag dat ze nog erg moe was, probeerde ik haar weer in slaap te krijgen.
    Hier gewoon alles op verzoek gedaan (eten/slapen) en na een paar maanden ging ze vanzelf wat langer slapen.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Komt mij erg bekend voor. Onze dochter sliep 's nachts en 's ochtends ook heel goed. Overdag inderdaad zo'n 45 minuten.
    Nu dat ze vijf maanden is slaapt ze overdag veel langer aan een stuk.

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Mijn ervaring is dat wanneer ze huilend/jengelend wakker worden ze nog niet helemaal uitgeslapen zijn. Tenminste dat is hier het geval, als hij voldoende geslapen heeft wordt hij ook vrolijk brabbelend wakker. Ik zou proberen of je haar met een speen of iets dergelijks toch nog in slaap kan krijgen, en anders idd maar eruit en gaan spelen. En daarna nog maar een keer naar bed voor de volgende voeding.

Die korte slaapjes was hier eerst ook, ook deels door oververmoeidheid omdat hij altijd heel moeilijk in slaap kon komen. Inmiddels slaapt hij overdag vaak 2x 1,5 tot 2 uur;). In de ochtend kan ik hem trouwens bijna nooit meer terugleggen, hij is dan te wakker, iig vanaf 6.30 om 6.00 kan ik het nog wel proberen.

Succes!

Deel Deze Pagina