Slijm in luchtwegen, broomhexine en spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door puckje, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hallo allemaal,

Emiel is al een paar weken niet fit. Hij heeft op 19 juni een ab-kuur gehad omdat zijn amandelen waren ontstoken. Sinds die tijd aan het klungelen. Verkouden, dit ging weer redelijk over en sinds een week weer verkouden. Alleen blijft hij nu steeds zitten met vervelend slijm in zijn luchtwegen. Je hoort hem steeds rochelen, het is net zo'n oude opa.

Omdat Emiel een hoestprikkel krijgt door het slijm gaat hij spugen. Al het eten en drinken van een halve dag komt er dan weer uit (en hij eet al niet zoveel). Vandaag de HAP gebeld voor advies en naar de apotheek geweest. Ik heb broomhexine gekregen. Nou ..... daar heeft hij 2,5 ml van gehad en na een halve minuut spuugde hij echt alles er weer uit (bleef net z'n pap van vanmorgen zitten).
    Weer de HAP gebeld en nu moeten we het een halve dag aanzien. Gaat het niet beter dan moeten we bellen en waarschijnlijk langskomen.

Mijn vraag is: zijn er meerdere kindjes die moeten spugen van broomhexine? Wat kan ik nog meer doen om het Emiel makkelijker te maken dat hij het slijm kwijt raakt. Hij is doodsbang voor de sproeier dus stomen in de douche is geen optie. Een bak met warm water en dan stomen is ook geen optie omdat hij deze bak omgooit.

Emiel heeft geen koorts (37,4), oogt niet echt ziek maar is niet fit. Speelt wel maar niet veel en is hangerig/jengelig. Ook wil hij niet eten en drinkt hij niet heel veel.

Deel Deze Pagina