Dankzij een antibioticakuur heb ik een schimmelinfectie opgelopen. Na het gebruik van Miconazolzalf was het bijna over maar een akelige geur ging niet weg. Dus weer de huisarts opgebeld en gevraagd om de bekende paaseieren. Deze heb ik niet gekregen maar Fluconazol. Ook dit medicijn bij de apotheek nogmaals laten controleren bij de apotheek ivm mijn zwangerschap van bijna 20 weken. Zojuist de capsule van 150mg ingenomen en toen ook nog even de bijsluiter gelezen. Tot mijn verbazing staat dat je dit middel niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap tenzij de arts dit nadrukkelijk heeft gezegd. En als ik google wordt ik helemaal gek van de informatie Waarom heb ik niet eerst de bijsluiter gelezen? Waarom krijg ik zo'n heftig medicijn van de huisarts? Ik baal hier ontzettend van! Zo'n groot probleem was die schimmelinfectie nou ook niet weer Ik heb niet eens jeuk slechts een vreemde geur! Iemand ervaring met dit medicijn tijdens de zwangerschap?
In een pdf van het Lareb staat dat eenmalig gebruik van 150 mg tijdens de zwangerschap zonder gevaar is. Misschien stelt je dat wat gerust? Ik had gegoogeld op fluconazol zwanger, dan is het de tweede link.
Dank voor je reactie. Ik heb hem al gezien. Toch vindt ik dat de huisarts mij een heftig medicijn heeft voorgeschreven voor zo'n milde klacht. Maar goed ik kan het niet meer terug draaien. Normaal lees ik altijd voor het innemen nog de bijsluiter. Ik ben al huiverig voor een paracetamol.....
In de paaseitjes zit over het algemeen dezelfde stof als in de miconazolzalf. De ha zal echt wel weten wat ie doet en de apotheek is een dubbelcheck. Maak je niet te ongerust stress is ook niet goed voor je beeb