Hoi, heb een vraagje: zijn er hier meer baby's die pepti krijgen? Mijn zoontje is nu 6 maanden en er is door de kinesioloog vastgesteld dat hij lactose intolerantie heeft...sinds een week of 2 geef ik pepti met pap...want hij weigert de fles/speen..maar ik krijg het er bijna niet in, volgens mij vindt hij het zo vies..ik dacht dat het met de pap wel mee zou vallen, niet dus.. iemand nog tips?
Volhouden, denk ik. Heb het hier gehad met de Nutramigen, ook van die gore troep, maar na een paar flessen begon ze meer te drinken. Het moet nou eenmaal, het is waarschijnlijk het beste.
Idd het is niet echt lekker nutramigen schijnt nog viezer te zijn. Vanaf wanneer krijgt hij al pepti? Hier weigerde onze zoon 1 maand geleden alle flessen hebben toen via de ka weer geprovoceerd en gelukkig mochten we over op standaard voeding.
Hoe ouder kindjes worden, hoe lastiger het is om dieet voeding zoals pepti/nutramigen etc te geven. Ze kennen de andere smaken. Het enige wat je kan doen is volhouden en verder zo min mogelijk ander drinken aan te bieden.
hij krijgt daarnaast nog borstvoeding, inmiddels al 6 maanden, maar omdat ik weer ga werken, wil ik het alleen nog in de avond en morgen geven, nog 2x...en daarnaast dus de pepti...fles weigert hij sowieso, ook met afgekolfde melk, dat doe ik dus niet meer...ga nu oefenen met gewone beker of tuitbeker...hij krijgt iig genoeg vocht door de borstvoeding, en fruit en groentehapje...maar nu die pepti nog, ga over een week weer die andere voeding proberen kijken of hij er nog steeds op reageert dmv eczeem
Als een baby een intollerantie heeft zal dit niet met 2 weken voorbij zijn. Bij bv zal jij ook op dieet 'moeten'. Als je het niet volledig aanpakt, voor geruime tijd, zal de intollerantie niet verdwijnen maar aanwezig blijven. Kort gezegd, het lichaam moet tijd krijgen om te herstellen. Doe je dit niet, dan zal het of aanwezig blijven of verergeren. Als je je erin wilt verdiepen wil ik je wel een link geven waar ik alles al in uitgelegd heb aan een medeforumster.
Hm... We hadden ook bij 1,5 jaar naar electro accupunctuur gegaan en ze had intolerantie op alles: koe geit gluten amandel hystsmine. Weet niet of dat waar is misschien deels maar ik hoorde later ook dat zelfs bij gezonde mensen wordt dat vastgesteld alleen puur dat hystamine is iets wat lichaam moelijk opneemt. Heeft je zoon klachten dan? Pepti is duur en is handig als je het met ha of ka afspreekt. Je betaald halfjaar zelf dan wordt provocatie test gedaan dan als dat zo blijkt te zijn wordt het vergoed. We hebben dochter bij 2mnd 4 wk pepti gegeven. Qua eczeem weet niet of je na 2 wk genoeg hebt aan pepti en dieet bij bv omdat ecze niet zo snel weg is maar bij andere klachten zou je best snel verschil moeten zien. bij ons was 0.0 verschil met comfort behalve dat ze minder harde keuteltjes had. Gestopt en klachten na osteopaat etc werden minder tot ze met 13mnd kreeg eczeem die nu echt niet leuk is omdat het erg jeukt. We hebben 2 mnd dieet gehouden na accupunctuur toen hystamine vrij maar ik was 3x zo veel kwijt aan boodschappen in geld en tijd ook dat dochter die alles eet wiegerde brood eten die bij aanraking in meel toestand kwam, ze at minder at ongezonder en met overleg dietiste gingen we gewoon terug op menu maar waar mogelijk gluten, koe en geit vermijden. Atopische eczeem hoeft niet intolerantie te zijn. Het kan ook andere dingen zijn als stof, steess, contact eczeem, producten etc. Ikzelf heb x in aantaal jaren eczeem en zelfs bij mijnweten ze niet wat het is. Broer van mijn man heeft eczeem en is pas bij 20 jaar vastgesteld dar hij intolerantie heeft van varkensvlees en peper. Vriendin van mij had levens lang ecze hele lichaam en pas met 30 jaar kwam ze achter dat het op forlmaldehyde was. Ps we lopen al sinds mei in kinderziekenhuis met eczeem we gaan elke maand naar deenatoloog maar komen terug met vrijwel niets. Ze weten niets en meer kunnen ze ook niets. Enige waar dochter last van heeft is jeuk snachts. Gelukkig nu hebben we antihystamine voor nacht die helpt na langere zoektocht. Maar verder bestaat er geen wondermiddel tegen haar eczeem behalve hormoonzalf en gevarieerd eten Trouwens wat je ook zegt hadden we ook: iedereen twijfelde of ze heeft iets of niet. Ha zei van niet, cb zei wel, kinderarts zei niet, deematolog zegt dat kan hoeft niet. En alternatieve medicine zoals electro accupunctuur of kiniselood zeiden wel maar wat kon ik met hun bevindingen? Is niet 100% en zilke dieet kan niet op lange termijn als er maar zo weinig symphomen en kind doet het erg goed alleen eczeem
klopt, ik ben nu ook op dieet, eet of drink geen melkproducten meer, of producten waar lactose in zit, en dat zijn er best wel veel...maar dit is dus vastgesteld door een kinesioloog...de huisarts en cb bureau arts hebben hun twijfels hierover... Stuur anders een pb, ik ben wel benieuwd idd...ja, en ik zal het idd nog een paar weken moeten volhouden...anders geen resultaat
Je hebt dan wel de pepti zonder lactose? Want de pepti die je normaal gesproken koopt, bevat lactose....
Ik weet niet zeker of lactose of melk daar zit maar er zit wel. Is wel wat minder dan nutrilon. Andere echt zonder melk is nutramigen is 70 euro p pak. Maar kinderarts vertelde hier toen dat pepti zal wel verbetering brengen als er allergie is je zal wel iets merken in elk geval. Nogmaals denk ik dat je dat zoiezo met overleg met kinderarts kan doen.
Hier ook niet maar bevat wel lactose, mijn dochter heeft dan ook kma en geen lactose intollerantie. Die zonder lactose zijn volgens mij kleiner. Deze gebruik ik