Verkouden/rs virus baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jongemama1993, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Mijn zoontje is 8 weken en al een paar dagen flink verkouden.

Het begon met wat snotteren. Nu hoest hij heel erg veel, klinkt benauwd (is regelmatig opzoek naar lucht, voor mijn gevoel), heeft een piepende adem. Ziet wat bleekjes. Heeft geen koorts!!!

Vind het zo zielig!!! Zit zelf met tranen in mijn ogen als ik mijn mannetje zo ziek zie.

Vraag mij af of ik de huisartsenpost moet bellen. Want ik twijfel of het gewoon verkoudheid is of het rs virus.

Wij gebruiken overigens wel speciale baby neusspray. En we merken wel dat hij wat beter kan ademen door zijn neusje, maar na een tijdje zit zijn neusje weer helemaal vol. Voel me zo machteloos, dat ik weinig voor dat kleintje kan doen :(.

2. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Bij zulke kleintjes zeker erg en bellen. Ik heb vorige week ook bij de huisartsenpost gezeten ivm verkoudheid. Mijn dochtertje bleef huilen en was al een week ziekjes. Uiteindelijk. Was er niks aan de hand. Maar je weet het niet tot de arts je kind heeft gezien.

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Als je twijfelt moet je bij deze leeftijd zeker aan de bel trekken. Mijn dochtertje heeft vorig jaar rond deze tijd een week in het ziekenhuis gelegen met rs virus. Zij had ook geen koorts. Wel had ze moeite met ademhalen.

Sterkte!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou even bellen en dan zorgt de HAP wel dat ze de info hebben die ze nodig hebben om te bepalen of je even langs moet komen :)
    RS virus is nogal berucht, maar is een van de vele verkoudheidsvirussen en verloopt bij de meeste kinderen dus ook zo. Dat ze dat hebben, betekent dus beslist niet automatisch dat je kind er gigantisch ziek van wordt en opgenomen moet worden. Het is de meest voorkomende oorzaak voor opname bij jonge baby's, maar niet alle baby's met dit virus hoeven opgenomen te worden :)
    (Even ter geruststelling :) ).

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Jonge baby + piepende ademhaling + bleekjes = Meteen bellen en langs gaan bij de HAP!

Mijn zoontje is deze maand opgenomen met het RS-virus, en wij hadden eigenlijk niet eens door hoe ernstig het was. Hij was "al" 8,5 maand, maar het ging plotsklaps heel erg slecht (in een paar uren tijd).

De kinderartsen zijn erg alert op luchtwegproblemen, zeker bij baby's. Zij zeiden op de EHBO dat ze altijd het advies geven baby's met afwijkende ademhaling langs te sturen. Vooral als een baby onder de 3 maanden is, omdat echt gevaarlijk kan zijn. Baby's onder de 3 maanden halen namelijk alleen adem door de neus. Als het neusje dicht zit (of gedeeltelijk dicht zit) + ruis/piepen/moeilijker ademhalen, willen zij een baby altijd zien en de longen luisteren.

Soms houden ze een jonge baby ook even ter observatie, als ze zelf twijfelen aan de klachten. Dan weten ze namelijk zeker dat ze er bij zijn, mocht er plotsklaps toch een dip komen. Het hoeft niet altijd meteen een vreselijk probleem te zijn, maar het is wel goed om het niet te onderschatten.

Ik zou daarom niet meer twijfelen, maar vanavond echt nog even langsgaan. Als er niks aan de hand is, maakt het ook niet uit. Dan ben jij gerust gesteld en ga je goed de nacht in. Mocht er wel iets aan de hand zijn, dan ben je op de juiste plek. Succes en beterschap!

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mee eens. Helaas moest mijn zoon 3 weken ter observatie in het ziekenhuis liggen. Jonger dan 3 maanden, afwijkende ademhaling, dat was genoeg om hem te moeten observeren. Gelukkig allemaal inmiddels weer achter de rug. Maar beter 1 x te veel bellen dan te weinig.
    Sterkte!

7. jongemama1993

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Mijn kleine man is opgenomen in het ziekenhuis. Kinderarts vond het niet verantwoordelijk om de kleine mee naar huis te nemen.

:( :( :(

8. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Goed dat je de HAP hebt gebeld. Natuurlijk is het heel zwaar om je kindje in het ziekenhuis te hebben. Heel veel sterkte. Ben je nog bij hem?

9. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Ah bah, beterschap!

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jongemama dikke knuffel meid.
    Dit is echt schrikken.
    Heel veel beterschap!

11. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte!
    Je hebt goed gehandeld!

12. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat naar! Bij mij is het ook nog maar zo kort geleden dat mijn zoontje met RS opgenomen werd, dat ik weet hoe erg je daar van schrikt. Het is zo moeilijk om je kindje in een ziekenhuisbedje te zien liggen en zelf niets te kunnen doen.

Hoe gaat het nu met je baby? Ter observatie, of is het slechter gegaan? Ik hoop van harte dat jullie snel weer thuis zijn. Veel beterschap en sterkte!

13. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft dit ooj gehad met 6 weken rs virus was ak 3 x bij de dokter ge weest en stuurde me steeds na huis ga maar buiten in de frisse lucht lopen

Alsnog die avond de HP gebeld en moest direct blijven

Altijd na je gevoel luisteren,en die dokters soms.

Beterschap

14. jongemama1993

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Mijn man en ik zijn gister avond naar huis gegaan met veel pijn en een brok in onze keel. Maar hij zou om de 2 iur verneveld worden (via een mondkapje met zuurstof en een medicijn om zijn longen wat meer open te zetten) ze vermoeden een luchtwegen infectie. En ik vond het heel moeilijk om hem zo te moeten horen huilen. Mijn man vond het handig om thuis te slapen zodat we overdag genoeg energie hebben om bij mijn kleine ventje te blijven. Helaas hebben wij alsnog weinig slaap gehad.

Bedankf voor jullie berichtjes!!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ik je een tip mag geven: alleen in zo'n ziekenhuis is erg heftig voor zo'n kleintje. Zorg dat je omstebeurt een nacht in het ziekenhuis slaapt, dan kan de ander thuis bijtanken. Maar laat je kleintje niet alleen als rooming-in gewoon een optie is!
    Sterkte met alles, weet hoe heftig het is, zo'n kleintje in het ziekenhuis :(

16. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij mochten ook steeds met 1 ouder bij ons zoontje blijven slapen. Dat was aan de ene kant zwaar, maar het was ook heel prettig. Thuis slaap je net zo goed slecht, en het geeft je toch het gevoel dat je iets kan doen voor je kindje.

Het vernevelen om de paar uur is inderdaad naar. Ons zoontje zat bij mij op schoot, en mijn man moest zijn armpjes vasthouden omdat hij er zo boos van werd. Wat een zware nacht zullen jullie gehad hebben!

Heel veel sterkte vandaag in het ziekenhuis.

17. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Wil je niet liever bij je kleintje blijven? Lijkt me beter voor jullie, toch? In ieder geval, veel sterkte!

18. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Mijn zoon heeft laatst een aantal nachten in het ziekenhuis gelegen. Weliswaar met een andere reden. Maar we hebben hem geen tel alleen gelaten. Het jongetje in de kamer naast hem, huilde onafgebroken, ik vond dat zo zielig en ze hadden geen tijd/zin? om naar hem toe te gaan. Ik ben er even heen gegaan om hem Te troosten. Ik kreeg behoorlijk op mn kop maar vond het zo aandoenlijk.

Ts veel beterschap voor jullie. Een ziekenhuis opname is heftig en brengt veel zorgen en praktische zorgen met zich mee.

19. jongemama1993

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Wij wouden wel bij ons mannetje blijven, maar gister avond waren we doodop. En hij werd om de 2 uur beneveld. Dus zouden wij ook geen slaap hebben. Nu hebben wij wat kunnen slapen en kunnen wij er volop tegen aan. Dus vannacht blijf ik heerlijk bij mijn mannetje.

Zijn longetjes waren beter dan gisteravond. Ze hoorde niets geks gelukkig. Dus nu gaan ze hem niet meer vernevelen, tenzij het weer slechter gaat. De kinderarts wilt hem sowieso vannacht nog ter observatie hebben. En morgen word duidelijk of hij mee naar huis mag of niet (wij hopen allemaal dat hij meemag) zijn zus mist hem ook heel erg, alleen mag zij hem niet bezoeken omdat zij verkouden is.

Maar natuurlijk gaat zijn gezondheid voor, en als hij nog een paar dagen moet blijven dan is dat zo!

20. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat een fijn om te lezen dat zijn longen al de goede kant op gaan en dat ze niets geks horen. Dat lijkt me een heel goed teken. Ik hoop voor jullie mee dat jullie hem snel weer thuis hebben.

Deel Deze Pagina