Ik heb vandaag een hsg laten doen en het bleek dat de vloeistof niet naar rechts trok.. dus dat het daar dicht zat.. het was super druk en chaotisch in het ziekenhuis en ik had mega veel pijn. ik ben geen pieper maar ik heb toch zeker geschreeuwd dat ze dat ding eruit moest halen .... maar goed nu heb ik dus een mega kuur gehad van 7 dagen 5 pillen per dag..( 2 kuren 1 iss 3maals daags en 1 is 2 maal daags.) waarom ineens zoveel kuren als ik eigelijk nog niet eens weet wat ik heb... behalve dat ik iets hoorde over een verklevin.. ik snap het niet zo goed en door de drukte en pijn en duizeligheid bij mij is het me ook een beetje voorbij gegaan allemaal.. maar moet ik nu gelijk beginnen waarom zo een sterk kuur waarom hebben ze bij de ferti niet bij de bloedonderzoeken kunnen zien dat er een infectie was dan is er wel een infectie? zo nee waarom dan antibiotica.. en me uitstrijkjes waren allemaal negatief.. duis hoe kan dat ik laat mezelf jaarlijks op soa's controleren zelfs in vaste relaties en heb nog nooit een positieve uitslag ontvangen .. dus help ik weet niet zo goed waar ik me nu op moet voorbereiden en of i niet na het weekend met me kuur kan beginnen ..( heb een date wil graag wat drinken namelijk).. groetjes onzekertje
hoi, wat een hoop vragen, jammer dat ze geen goede uitleg hebben gegeven. Ik kan niet op alle vragen antwoord geven, du sik adviseer je om ook hen nog even te bellen voor uitleg. Ik weet wel dat de uitstrijkjes er niets mee te maken hebben, dat gaat om afwijkingen aan de baarmoedermond. Het is fijn dat die goed zijn hoor, maar als die niet goed waren hoef je geen antibiotica. Ik weet ook dat een hsg behoorlijk pijn kan doen, dus dat je je zo naar voelde is niet gek! Het is inderdaad vreemd dat er nooit een infectie is anagetoond en dat je nu zo'n megakuur krijgt, ik kan niet goed zeggen waarom. Verklevingen kunnen ontstaan nav een infectie, maar als het een actieve infectie zou zijn dan zou je dat ook in het bloed moeten zien. Als je begint met zo'n (stevige) antibioticakuur kun je beter geen alcohol drinken inderdaad. Dus bel de arts op, vraag waarom je deze kuur krijgt, wat ze hebben gezien en wat ze vermoeden en of dat je per se vandaag moet beginnen of dat dat ook over een paar dagen kan. Laat maar even weten als je wilt, leren wij ook weer van. Mirjam
nou ik ben teruggeweest en ze zegt het is volgens protocoll om antibiotica te geven in geval er nog een infectie woed .. maar ze vond het ook erg veel 5 pillen per dag 7 dagen lang dus ze zei , hou je temp bij en als je je niet goed voelt of koorts krijgt gelijk terug komen. dan hoefde ik het kuur niet te slikken dus ik moet de 19 terug komen voor de officiele uitslag en ik hoop dat ze dan gelijk me bloed testen op witte bloedcellen.. word vervolgd
hoi, nou, ik ben benieuwd dan, goed dat je nog even hebt gevraagd voordat je met de kuur bent begonnen! Ik vind het ook wel een heel zware kuur! Mirjam
nou ik ben dus weer geweest en ze hebben verder niks gechecked en ook niet een kuur gekregen .,. we hebben samen naar de foto gekeken en we zien beide contrastvloeistof ook rechts alleen heel weinig.. dus ze wilt nog een keer met de arts die de foto heeft gemaakt naar de foto kijken .. second opinion en dan moet ik weer terug komen ,.. word vervolgd
hoi Nhene, ok, nou ,gelukkig dat je die zware kuur niet hoeft dan, maar goed dat je even hebt gewacht! Mirjam
hoi hoi, ik heb weer een vraagje ... ik heb nu na die hsg nog steeds veel last van buikpijn en van afscheiding.. en nu heeft de arts gezegt dat ik alsnog dt kuur moet gaan nemen ivm de chemische stoffen die ingespoten waren .. maar ik heb afgelopen woensdag zelfinseminatie geprobeerd.. ennuh ik denk te vroeg want ik had pas zaterdag de beruchte eiwitdraden.. maar stel dat ik toch optijd was.. hoe zit het dan met dat kuur aangezien erop de verpakking staat dat het niet gebruikt mag worden tijdens zwangerschap of mensen die zwanger proberen te raken? groetjes onzekertje
hoi, als je nu die kuur neemt is dat geen probleem. Je bent immers nog niet zwanger. Overleg anders even of je ook een ander antibioticum kunt gebruiken. Amoxicilline is veilig in de zwangerschap. Mirjam
ik heb besloten het risico niet te nemen ik wacht deze 5 dagen nog even af.. het is geen Amoxicilline het is dioxide.. ofloxacine en..mertonidazol.. .. en ze had het erover dat dit kuur expres word voorgeschreven bij hsg's omdat het alles aanpakt door de combinatie van antibiotica's .. :S lekker ingewikkeld allemaal maar ik heb nu alweer zolang getwijfeld dat ik wel gewoon wacht tot die duiveltjes er zijn bedankt