Vorige week vrijdag merkte ik voor het eerst dat ik sochtends mijn handen amper kon gebruiken, totaal geen kracht en tintelingen en ook pijn als ik bijv mijn haren wou kammen.. ook op de fiets (moest die dag een flink stuk fietsen) had ik erge last, of ik ze nu hoog of laag hield, na een aantal uur was het minder en later op de dag weer hetzelfde... ik dacht dat er snachts een zenuw knel had gezeten maar ik begin nu te denken dat het vocht is wat ik in mijn handen (en polsen/armen?) vasthoud. als ik mijn vingertoppen zachtjes buig en dan bedoel ik niet tot een volle vuist want dat lukt niet eens, dan zjin mijn bovenste vingertoppen vuurrood en de rest spierwit.. net als wanneer je normaal met veel kracht een vuist maakt.. wat nu dus niet lukt. ik kon vanmorgen amper mijn haren en mijn dochters haren kammen.. en de fiets op zijn plek zetten was een hel ik word snachts ook verschillende keren wakker omdat het allemaal zon pijn doet en ik vraag me nu af moet ik hiervoor de gyn bellen of niet? ik heb in mijn vorige zwangerschap op het laatst alleen wat vocht in mijn enkels vastgehouden en daar had ik niet echt veel last van gelukkig was echt op het eind.. nu ben ik zondag 19 weken en is het niet in mijn enkels/voeten (of in elk geval ik voel daar niks ) maar echt mijn handen en polsen en dit belemmert me nu al wel een aantal dagen echt bij mijn dingen .. zeker met een 2 jarige peuter ... typen gaat ontzettend moeilijk en langzaam nu ook.. ik heb amper kracht .. heeft iemand er ervaring mee? zou het idd vocht zijn? en zo ja moet ik dan voor de zekerheid de gyn bellen ivm evt te hoge bloeddruk of is dit geen reden om te bellen? ik weet ook niet of er wat aan gedaan kan worden of er dingen zijn die ik kan doen het te verminderen? vooral de ochtenden zijn dus een crime krijg het gevoel en kracht echt pas na een hele tijd wat terug.. ik hoop dat iemand tips heeft alvast bedankt...
Carpaal Tunnel Syndroom bij zwangerschap? Zwangerschap is één van de risicofactoren bij het ontstaan van het Carpaal Tunnel Syndroom CTS. Als vrouwen zwanger zijn wordt onder invloed van hormonen veel meer vocht in het lichaam vastgehouden. De zwangerschapshormonen, die bij de zwangere toch al veel voorkomen, zorgen ervoor dat er veel meer vocht vastgehouden wordt dan in een niet zwangere situatie. De vochtophoping bij zwangeren in de pols veroorzaken de eerste verschijnselen van het Carpaal Tunnel Syndroom CTS. Deze verschijnselen kunnen pijn veroorzaken. De zenuw die knel is komen te zitten is daar de oorzaak van. Deze aandoening komt vaak voor bij zwangeren. Dit is wat ik vond, en denk dat je misschien het beste naar de huisarts kan gaan met je klachten. Zeker als het je belemmerd in je dagelijkse bezigheden. Misschien kunnen ze het verbinden zodat er minder vocht in je handen komt te zitten. Ik wens je sterkte en hoop dat het snel weg is.
dat was waar ik van de week ook meteen aan dacht toen ik dat las tot ik merkte dat het ook in mijn pink zit.. en ik las op internet dat het om de eerste 4 vingers gaat niet de pink omdat die zenuw daar niet loopt.. net even met vriend over gehad bel nu idd maar even huisarts, al is het maar om even tussendoor zometeen mijn bloeddruk op te meten... ik heb er idd echt last van.. vorige week was het nog een minder groot deel van de dag en ging het wel maar nu word het erger en ja met een rondlopende peuter als er iets gedaan kan worden graag natuurlijk bedankt voor je reactie ga nu bellen, kijken of ik langs kan komen nog..
Toch cts dokter zei meteen meestal is het idd niet in de pink maar vochtook in mijn elleboog zit en daardoor ook in pink zeer doet. maandag rits bloed laten prikken en dinsdag even overleg ivm uitslagen en dan wss naar neuroloog om nachtspalken aan te meten. en ik hoop dat dd wachttijden wat meevallen heb een hel van een nacht gehad.. sommige momenten deedhet zon pijn datik wel kon janken van ellende..gelukkigwas links iets minder heftig en das tr zien rechtse hand is megadik.
Ik hoop dat je snel terecht kan. En je je een stuk prettiger voelt met de spalken. Kan je het nu al niet snachts verbinden zodat je minder pijn krijgt? sterkte
Dokter zei kunt t met deze stokjes proberen die houte waarmee ze bij iemans in mond kijken... em dan rekverband. vanavond proberen gister viel ik in slaap op bank dus vanavond maar wat eerder vast aan denken want vanacht was echt heel pijnlijk.. en dan hopen dat t iets verlicht ..
Ik heb het ook. Ook in mijn benen en voeten. Slaap met een kussen in mijn armen en tussen mijn benen en dat helpt. Mijn huisarts raadde me aan van die polsbeschermers te halen die gebruikt worden door skeelers en die 's nachts te dragen. Misschien iets voor jou en snel te realiseren?