hey meiden, ik begin me wat zorgen te maken, eerst en vooral komt het mss omdat dit mijn eerste kindje is en ik tot nu toe niet echt misselijk ben geweest en mij dus ook niet SUPER zwanger voel. ik voel nog niets daar beneden, geen plopje, geen kriebeltje, laat staan een schopje van voetje of handje... is dit ok ?
Hoi Hitchke Niks om je zorgen over te maken meis.. Veel vrouwen hebben dit de eerste en soms ook nog de tweede zwangerschap. Ik voelde bij de eerste zwangerschap ons zoontje ook pas rond de 20 weken. Het komt vanzelf.
ok thnx voor je snelle reactie ! weet je wat het ook is, de gyn heeft me wat bang gemaakt omdat ik molliger ben, zou zij het geslacht ook niet hebben kunnen zien vorige week en mag niet meer op mijn rug liggen omdat het dan bloedvaten van baby vernauwt...
Oke.. daar kan ik je helaas niks over zeggen. Ik heb dit ook nog nooit gehoord. Maar het komt vanzelf hoor.. en misschien dat de baby wel voldoende beweegt maar dat het gewoon nog niet zo krachtig beweegt. Er zijn in ieder geval genoeg redenen waarom je je kindje nu nog niet voelt Jammer dat je het geslacht niet hebt kunnen zien. Wij weten het geslacht hopen we vrijdag ook eindelijk zeker En zo niet dan maar niet
ow dan heb jij ook wel lang moeten wachten voor het geslacht ? ik werd nu al gek dat ik het niet kon te weten komen !!!
Voor zover ik weet is dat normaal bij een eerste zwangerschap. En misschien voel je morgen opeens je eerste plop! Bij mij was dat precies met 19 weken
hey bedankt voor jullie reacties, jullie krijgen het alvast meteen te horen wnr de eerste plopjes zich hebben aangediend !!!
Nee hoor er is 3x gezegd dat ze denken een meisje.. maar deze twijfeldoos hier durft dat nog niet voor 100% aan te nemen Ik wacht het even af tot ik het zelf ook heb gezien... Tis vrijdag al dus
Niks om je zorgen over te maken, ik heb zelf niet overgegeven of misselijk geweest. Met de 20wkn echo liet de VK me zien hoe Zoë aan het bewegen was en toen heb ik het pas gevoeld. Ik heb trouwens wel vaker gehoord dat het niet zo goed is als je op je rug ligt. Ik heb het zelf gedaan totdat het pijn ging doen. Geen idee of dat met gewicht te maken heeft van jezelf . @Manny: hier ook 4x gehoord dat we een meisje kregen, ben toen toch maar voorzichtig aan roze kleding gaan kopen haha.
Het zou ook kunnen dat je placenta aan de voorkant ligt. Dat is bijv. bij mij het geval en daardoor duurt het langer totdat je iets voelt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik pas eergisteren een paar keer een klein bubbeltje voelde, waarvan ik denk dat het m'n kind is....spannend! Dus: no worries..het komt vanzelf! Reken op nog een paar weekjes.
Als eerste: geen zorgen maken!! Bij een eerste kindje ga je gemiddeld rond 20 weken iets voelen maar kan ook rustig met 22 weken zijn!! Ik had gehoord dat het bij ons nog wel kon duren omdat m'n placenta voor ligt...maar ik voelde met 19 weken wel al iets wat op belletjes leek maar dacht dat het m'n darmen waren al voelde het wel anders. Toen met de 20 weken echo de baby gezond en beweeglijk was en daarna durfde ik pas te geloven dat het gevoel wel de baby was! Als je rustig op een zij ligt in bed, je ontspant (bij mij gaat op linkerzij beter) kan het zijn dat je vaag een plopje, zeepbelletje voelt. dat is de baby. Maar het is echt vaak zo vaag dat het bijna niet net herkennen is!! Achteraf nu ik het dagelijks een paar keer voel (met 22 weken nu) heb ik het eerder gevoeld maar dat moet je echt weten. Maak je geen zorgen hoor, de een heeft dikkere baarmoederwand (heeft met slank of mollig niets te maken!!!) en voelt dan minder snel iets!! Maar probeer maar eens te letten op dat gevoel. en dan nog als je het een keer gevoeld hebt duurt het echt nog best een paar weken tot je het duidelijk en dagelijks gaat voelen!! Ik vind het een beetje rare opmerking van je gyn...heeft volgens mij niets te maken met je lichaamsbouw!! het was gewoon nog niet duidelijk te zien, en ook dat kan met 20 weken gebeuren!! Op je rug liggen schijnt idd niet goed te zijn. Ik vermijd het liever en probeer op m'n zij te liggen in bed...maar dat geldt voor iedere zwangere vrouw! Laat het kindje maar 'bepalen' wanneer het van zich laat horen haha! vertrouw erop dat het binnenkort komt!!
ik voelde ons kleintje ook pas rond de 21 weken,en dit is ook ons eerste kindje. ik voelde wat geborrel,maar nu is het echt veel heftiger.
hey mukkie, vond het ook rare opmerking van gyn; weet je haar praktijk is onlangs afgebrand, dus nu zit zij met vervangingstoestellen wat volgens mij maakt dat ze ook niet van OPPERBESTE kwaliteit zijn... vond het niet zo leuk als ik buiten kwam eerlijk gezegd !!
Met de eerste zwangerschap voelde ik ook pas iets na 21 weken. Met de tweede al met 16 weken, en met de derde zelfs al met 14 weken licht gerommel. Veel plezier ermee, als je straks echt iets voelt! Eerst zul je nog twijfelen, maar op een gegeven moment ga je het echt herkennen! Groetjes, Janet
Je hoeft je geen zorgen te maken meid... Mollig of niet. het heeft er niks mee te maken Ik voelde haar pas bij 23 wkn bewegen.
Hey meis, niet druk maken! Ik heb zelf het eerste plopje gevoeld met 21 weken. En heb ook een voorliggende placenta. De vk zei ,dat kan pas rond de 22 weken zijn, nou al 1 week eerder haha.. en ik ben helemaal niet ziek geweest,nergens last van! nog steeds niks! Ja slapen gaat soms wat moeizamer..en bukken enz..maar dat is het ergste niet , hoort erbij, mag niet klagen haha. ben maar blij, als ik sommige verhalen hoor dat vrouwen 9maanden lang lopen te spugen...ahhh... lekker genieten want gaat allemaal heel snel! liefs suzanne