Ik heb sinds maandag ineens een soort van beurs/trekkerig/spierpijnerig gevoel in mijn "vagina-huid". Ik heb dit alleen als ik loop, opsta, traploop etc. dus alleen in beweging. Als ik zit, merk ik er weinig van. Het doet niet veel pijn ofzo, beetje pijnlijk en vooral vervelend gevoel. Helaas is het sinds vandaag erger geworden. Het voelt nu als pijnscheuten en vooral bij het opstaan en de eerste stappen zetten doet het het meeste pijn. Het blijft op die ene plek zitten en spreid zich dus niet uit naar mijn liezen/billen/benen. Ik ben nu 19 weken zwanger en loop bij gyn. onder behandeling. Pas op 1 april heb ik daar mijn volgende controle weer. Ik ben nu voor de 4e keer zwanger, en herken dit absoluut niet. Wat kan dit zijn.
Even een kleine update: Het blijft helaas maar erger worden! De pijn (vooral steken/trekkerig gevoel) is heviger en vooral aan de linkerkant van mijn "schaambeen". Dus alle bewegingen die ik met mijn linkerbeen maak doen veel pijn. Alleen lijkt de pijn nu het meeste op spierpijn welke ook nu omhoog naar mijn onderbuik gaat. Maar naar mijn benen/rug/billen gaat het niet (wat je zou denken bij BI) Ik heb een heupfractuur (vroeger op zeer jonge leeftijd een ongeluk gehad, waardoor ik "iets" mis in mijn heup links). Ook ligt het kindje graag/bijna altijd links en heb ik mijn placenta tegen mijn buik liggen (waar precies weet ik niet). Mijn zoontje van mijn vorige zwangerschap is dmv een keizersnede geboren (ivm wegvallen hartactie) met 37+5 wkn. Toen ik gisteren belde met de poli in het ziekenhuis moest ik het van de vk maar aankijken en dan zo min mogelijk traplopen en niet meer tillen en dan zou het wel overgaan. Helaas kon ik gisterenavond bijna niet in slaap vallen vanwege de pijn in mijn buik/schaambeen. Wat kan dit nou zijn?
Hoihoi, Lastig.... het kan tochmet je bekken te maken hebben, ik denk dat het goed is om er een fysio naar te laten kijken. Als het erger word zou ik toch nog eens bellen naar je verloskundige hoor! Een blaasontsteking zou ook kunnen....al staat dat niet op verdenking plaats nummer 1 misschien zit er net een zenuw of spiertje klem door de verweking van het bekken en de ligging van je kindje Imke
Van een "ervaringsdeskundige" aan wie ik dit/mijn klachten vertelde kreeg ik te horen dat het hoogstwaarschijnlijk een verkleving is van mijn keizersnede (baarmoeder aan buikwand), die nu door mijn groeiende baarmoeder op spanning is komen te staan en hierdoor de pijnklachten geeft. Ook vertelde ze mij dat hier helaas niks aan te doen is en dat deze verkleving het waarschijnlijk de 40 weken niet zal houden en ik dus iets eerder (te denken aan de 37e-38e week) zal gaan bevallen. In hoeverre kunt u het hiermee eens zijn gezien mijn klachten. Na het eea in de gaten te hebben gehouden begint de pijn net onder het litteken van mijn keizersnede en gaat af en toe omhoog naar onderbuik en naar links.
Hoi. of het door een verkleving komt is moeilijk te zeggen. En al helemaal niet dat je dan eerder zal gaan bevallen. Het klinkt echt als bekkenklachten, met name de pijn in je schaambotje. Ik zou naar een bekkenfysiotherapeut gaan als ik jou was. Mirjam