Mijn dochter wordt bijna 5 en ze is het eerste kindje in de klas (instroomklas) die jarig is. Ze wil graag met een aantal kindjes naar een binnenspeeltuin hier in het dorp. Maar ik heb dit nog nooit meegemaakt, georganiseerd. Hoe werkt dit? We kunnen zowel het op woensdag middag of of zaterdag middag vieren. Maar bv op woensdag komen ze om 12 uur uit school. Laat je het feestje dan om half 2 beginnen ofzo? En dan eerst thuis taart en cadeautjes en daarna naar de speeltuin, daar spelen, eten drinken en dan kinderen thuis afzetten rond 5 uur. Of is dat te lang/ te kort.... Wie weet hoe dit normaal gesproken verloopt?
Wij gaan dit jaar ook met zoon naar de binnenspeeltuin. Op vrijdagmiddag (ze zijn bij ons om 12 uur uit) neem ik de kids gelijk mee naar de binnenspeeltuin. Eten doen we daar en de cadeautjes ook. Rond half 4 vertrekken we daar weer en brengen we ze thuis. De meeste feestjes beginnen hier gelijk uit school en duren tot ergens tussen 3 en 4 uur. Dat is ook echt lang zat op deze leeftijd. (Normaal zou ik het thuis doen, maar met 38 weken zie ik dat niet zo zitten )
Binnenspeeltuinen hebben vaak een feestjesarrangement, als je dat wilt zit je vaak al aan een beperkte tijd qua spelen. Anders gewoon losse kaartjes, dat kan natuurlijk ook, maar dan komt al het eten en drinken er los bij. Ik zou voor direct uit school gaan, meten eten in de speeltuin. Cadeautjes Ed ook daar. Lekker een paar uurtjes spelen en dan naar huis. Een feestje van 3 uur is vaak echt lang zat op die leeftijd.
Het is heel afhankelijk van hoe het bij jullie in de omgeving gebruikelijk is. Ik heb hier op zp tig verschillende 'gewoontes' gelezen qua feestjes. Hier zijn de meeste feestjes op woensdag of vrijdagmiddag, van ong half 2 tot half 6. Kinderen gaan uit school naar huis om te lunchen en worden dan gebracht naar het huis vd jarige. Daar eerst wat drinken en lekkers, kadotjes uitpakken en daarna activiteiten (speeltuin of thuis of elders). Daar eten rond 5 uur, en dan kinderen rondbrengen naar huis.
In sommige regio's doet iedereen ook gewoon wat hij zelf wil, dat is hier het geval. Wel zo makkelijk.