Hallo Allemaal, Heeft iemand ervaringen met stomen bij peuters? Milou is weer flink verkouden. De holtes zitten weer helemaal vast. We willen proberen te stomen? Maar hoe pak je dat aan bij een kind van 2,5? Ik hoop dat iemand ons kan helpen. Groetjes Anouk
Samen in de badkamer gaan zitten met de deur dicht en dan de hete kraan open. Zo deed mijn moeder dat altijd met mijn zusje. Succes! Heb hier ook twee verkouden kleintjes.
ik doe altijd dan Esmee in een lekker warm bad zetten met een scheutje zwitsal goede nacht eucalyptus , bij haar werkt dit ook erg goed.
Eerst lekker de hete kraan aan en de badkamer vol stoom en dan lekker het bad vol laten lopen en daar zit ze dan een uur in te spelen helpt er goed.
Ik hoorde pas van de huisarts dat ze stomen niet meer aanraden omdat niet echt lijkt te helpen....desondanks doen wij t soms wel. Met Iris op een stoel in de badkamer gaan zitten, hete kraan aan en boekjes lezen / flesje geven.
de reden voor het afraden van het "ouderwetse" stomen is het verbrandingsgevaar. Lekker in de badkamer vol stoom verlicht volgens mij wel wat hoor... Lief heeft hier vandaag 1,5 uur in bad gelegen omdat ie zo verkouden s en hij gaat normaal noooooooit in bad
HIer ook in de badkamer, lekker in badje en dan de hete kraan (natuurlijk niet in bad) de stoom lekker laten gaan. Komt het lekker los en de snot verdwijnd dan in het badwater of de washand
Dank je wel voor jullie reacties. Ik heb vanavond ruim 20 minuten met milou op de badkamer gezeten. Warme kraan aan en boekjes lezen. Mijn man heeft eucalyptus olie gehaald en we hebben een paar druppeltjes in een bakje met kokend water onder haar bed gezet. De hele kamer ruikt nu naar eucalyptus. Nu maar hopen dat ze zich morgen beter gaat voelen. De arme meid is net 1 week van haar 3 weken hoesten en verkoudheid af en nu begint het weer opnieuw.