Ik heb jullie tips/ adviezen nodig. Onze actieve dame is vanmorgen uit bed gevallen. Ik denk zelf dat het 'per ongeluk' is. Maar zou niet weten hoe. (ik denk dat ze er overheen is gesprongen) Ze heeft haar slaapzak al achterstevoren omdat ze hem anders uit trekt. Mijn dame is nu ruim 20 maanden en erg bijdehand. We gaan het dus ook nog wel even aankijken. Maar we hebben zelf wel het idee dat ze toe aan een ander bed. Maar ja, die peuterbedden zijn best duur. En hoelang slapen ze daar nu eigenlijk in. Een groot groot bed hebben we al voor haar staan. Heeft iemand daar ervaring mee? Op deze leeftijd al naar een echt groot bed? Trekken ze hun kamer niet overhoop als ze s'nachts wakker worden?
Wij hebben, toen Armano 1,5 was, een peuterbed voor hem gekocht maar wel van marktplaats. Hij sliep van de ene op de andere dag zonder speen dus vond dat wel een beloning waard! Het gaat eigenlijk heel goed en hij is er nog geen enkele keer zelf uitgekomen. Als hij wakker word roept hij ons en komt hij pas uit bed als we hem komen halen. Kortom, als je toch eerst een peuterbed wilt om de overgang wat kleiner te maken zou je eens op mp kunnen kijken. Dan zijn ze niet zo duur! Succes!
Onze zoon sliep met 15 maanden en onze dochter met 18 maanden in een 1 persoonsbed Wij hebben hier voor gekozen omdat ze zeer slecht sliepen Na het grote bed sliepen Ze beide een stuk beter
Hetzelfde als hippo! We hebben wel nog even een matras naast het bed laten liggen, maar ze is er nog nooit uitgevallen.
Wij hebben haar ook met 20 maanden overgedaan. Wel een peuterbed, een eenpersoons vind ik zo groot voor mijn moppie . Het peuterbed is 160 lang, daar kan ze heel lang in. De meeste kids kunnen zeker tot 6/7 jaar in het peuterbed. We hebben er een van Ikea, daar zit een uitvalplankje op. Bed kost 64,95, lattenbodem 9,95 en dan nog een matras uiteraard. Matras was het duurste .
Mijn dochter ging over met 16 maanden omdat ze uit het ledikant klom; gaat prima hoor! Natuurlijk wel wennen, maar haar kamer is volledig dreumes-proof, dus veilig mocht ze gaan rommelen. Ze heeft een paar keer wat kleding uit haar kast gepakt, maar nu gaat ze gewoon spelen als ze wakker is, en 's avonds kruipt ze lekker zelf in bed, geen gespook 's nachts dus!
Met 19 maanden ging de oudste naar een éénpersoonsbed . Wel eentje met een randje er omheen, van Flexa. Volgens mij kan je van die randjes ook los kopen (Ikea?) maar dat weten andere moeders denk ik beter. Toen ze 3 werd (en allang gewend was aan het grote bed) hebben we het bed omgedraaid. Ze is er nog nooit uitgevallen. We hebben haar geleerd in bed te blijven liggen als ze wakker is, tot wij haar eruit halen. Hoewel ze er gewoon uit kan, doet ze dat niet. Ze gaat dus niet spoken en heel haar kamer overhoop halen.
mijn meisje lag ook voor ze 2 was in een 1persoonsbed die ook nog best hoog is. Heb er een hekje voor gekocht dat ze er niet ze makkelijk uitvalt. Kast overhoop halen heeft ze nog niet gedaan (althans, snachts ). Wel ligt ze 6 van de 7 avonden op de grond te slapen, maar dat deed ze ook toen ze nog in het ledikant lag. Blijkbaar ligt de vloerbedekking lekker? keuze voor 1persoonsbed: het is een vast bed. Ledikantje stond al in de ombouw omdat het anders niet paste. Peuterbed zou dus ook in de ombouw moeten en moest ze er elke keer overheen klimmen, niet handig
Wij hebben dit peuterbed via marktplaats voor 50 euro gekocht. Krijgt ie voor z'n tweede verjaardag, als ik zo lang kan wachten Hij slaapt op zich nog prima in z'n ledikant maar m'n rug heeft het wel gehad met het ledikant en een groot bed past niet in z'n huidige kamer. Hij gaat tzt naar een grotere slaapkamer en op deze manier kunnen we deze rustig opknappen.
Kan er niet een zijkant van het ledikant af?dat hebben we hier,nog geen ervaring mee want ze klimt nog niet uit bed dus zijkant zit er nog op.
Wij hebben wel een peuterbed, maar da's puur vanwege de ruimte. D'r kamer is niet zo groot. In zo'n bed kunnen ze tot zo ong. 6 jaar. Toen ze 20 mdn oud was, is ze over gegaan. En ze is er nog nooit uitgekomen, nu 27 mdn oud. Ik heb wel het idee dat als je voor het 2e jaar overgaat, dat ze het dan makkelijker accepteren.
Mijn zoontje word half oktober 2 en slaapt nog prima in z'n ledikant, heb wel voor z'n verjaardag een peuterbed gevraagd die we inmiddels via marktplaats hebben. Aangezien we de komende tijd heel veel verjaardagen hebben en daarna sinterklaas, kerst en oud en nieuw komen heb ik bedacht om het bedje in januari neer te zetten als alles weer rustig is. Bewust geen groot bed gedaan omdat ik dat wel erg groot vind. Dit bed is ook nog prima voor onze dochter die nu nog maar 10 weken is!
Wat gaan kinderen al vroeg uit hun ledikant hier! Mijn dochter is nu bijna 17 maanden maar had toch eigenlijk tot tegen de 3 jaar in mn hoofd
Hier ligt hij nu ruim 2 weken in n groot bed. Wel met bedhek en de klink omhoog. Maar tot op heden komt hij alleen zijn bed uit als wij op zijn kamer zijn *klopt hevig af*. Overgang is soepel gegaan. Meneer heeft alleen zijn slaapzak nog wel aan. Hoewel hij vd zomer prima sliep zonder wil hij hem nu perce aan. Hij zal m zelf wel uittrekken als hij het beu is. Hij is trouwens ook super trots op zijn nieuwe kamer, dus das erg leuk! Als er geen 2de op weg was geweest had ik langer gewacht met de overgang.
@bloem: ons zoontje ging met 22 mnd over naar een 1 persoonsbed, en dit was ook echt nodig! Hij is vrij groot voor zijn leeftijd en ik hoorde hem snachts tegen de zijkanten vh ledikant botsen als hij zich ging draaien, ook zou het niet lang meer duren of hij zou er zelf uit gaan klimmen.. Hij slaapt veel rustiger sinds hij in zijn nieuwe bed ligt! En 1 persoonsbed kan dus prima! Scheelt in aanschafkosten als dat je eerst nog een peuterbed pakt (heb ik wel lang over getwijfeld hoor, maar nog geen moment spijt van gehad!!) Overgang is super goed gegaan, had ik niet verwacht! Ik heb natuurlijk wel een bedhekje om te voorkomen dat hij er makkelijk uit valt
Dochterlief is een paar weken geleden ook al overgegaan van ledikant naar groot groot bed . Zagen op marktplaats (op 1km van ons huis) het bed staan waar ze al de kast van heeft, dus konden we niet laten gaan. En het ging perfect. De eerste avond vond ze het 30 min vreemd, de 2e avond nog maar 5 min en sindsdien gaat het weer perfect. Is er ook nog nooit uitgevallen of uitgekomen. Als we haar 's ochtends uit bed halen zit ze rechtop te kletsen maar haar knuffels. Zoonlief ging ook al met 1jr en 17mnd over naar een peuterbed, en dat ging toen ook heel soepel! Heb daardoor het echt het idee dat het juist makkelijker is op deze (jonge) leeftijd.....
Dat had ik idd ook, mijn neefje lag tot hij bijna 3 was in z'n ledikant, dus ik ging ervanuit dat mijn dochter er ook wel zo lang in zou blijven... Maar toen klom ze er uit in haar slaapzak met 16 maandjes
Wij hebben vorige maand een groot auto bed aangeschaft voor zoontje. In zijn ledikant was het huilen, gillen en brullen. Nu slaapt hij heerlijk en eindelijk weer de nachten door en hij gaat naar bed zonder huilen. oh en mocht hij snachts is wakker worden, dan komt hij stiekempjes tussenin liggen bij papa en mama
Er bestaan ook meegroeibedjes. Die kun je eerst klein gebruiken en naarmate ze groter worden, maak je het bed groter totdat het een volwaardig 1persoonsbed is. Vind ik ideaal Ik heb deze voor mijn dochter's 2e verjaardag gehaald: MINNEN Uittrekbaar bedframe m lattenbodem - zwartbruin - IKEA