snelle spijsvertering

Discussion in 'Voeding' started by sweet978, Jul 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

Een onderwerp waar ik weinig van afweet, dus ff een vraag hierkom stellen. Wat is *notmaal* voor een spijsvertering. K dit staat vreemd...ff een uitleg:)
    mn dochter heeft vanmorgen om 10.30 kersen gegeten..en net vond ik al in een poepluier de velletjes terug... is dat niet erg snel? en heeft ze dan wel genoeg tijd om de voedingsstoffen uit t eten te halen?

Ik dacht altijd dat het ongeveer 12 uur duurt voor t door t gehele darmstelsel heen is en dus weer uitgepoept wordt.

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik dacht zelfs nog langer. Maar als de velletjes er meteen uitkomen, betekend dat juist dat het dus niet verteerd is. Het wordt niet door de darmen verwerkt dus het komt er eigenlijk bij de eerste de beste poepluier weer uit.

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    daar zit wat in tulip.. die worden idd nog niet verteerd door baby's. Ah.. dan maakte ik me dus weer eens voor niks zorgen ( groot woord zorgen btw :) )
    t kan dus best zo zijn inderdaad dat ze nog niet verteerd worden en daarom al weer zo snel eruit kwamen.

Dank je :)

4. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    Kirsten heeft het ook met pitjes van de kiwi en de velletjes van de cherry tomaatjes. Zij poept niet zoveel dus ik zie het pas de volgende dag maar het is dan wel de volgende poepbroek.

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    @mamavankirsten

ik kom wel vaker veleltjes tegen , dat ben ik intussen wel gewend. 'T ging mij erom dat ik ze al binnen 12 uur weer terug zag en dat vond ik wel erg snel.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn ventje heeft een stofwisseling van langer dan 12 uur.

De lunch vind ik de volgende ochtend terug, het avondeten na de lunch en zo verder.

Maar velletjes van fruit idd al eerder, die gaan er dus zo doorheen.

7. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    kijk en die veleltjes die vielen me opeens op en gaven me stof tot nadenken.

Ik weet genoeg, van mij mag deze dicht.

Allemaal bedankt :)

Share This Page