hoi, nou titel zegt het eigenlijk al ik krijg m,n zoontje maar niet uitgebakerd. het is voor hem geen hulpmiddel meer maar een gewoonte geworden, ik probeer het wel maar dan is het krijsen en nog s krijsen, het zweet loopt m dan bij alles neer en onder zn hoofd ligt een waterplas. overdag wil het nog wel eens lukken zonder bakerzak maar voor de nacht drama drama. en ik weet dat hij eruit moet want hij kan zich omdraaien en is bijna 9 mnd nu. wie heeft hier ervaring mee en een oplossing voor? gr
hoi, puckababy dan heeft ie nog maaiende armen en 1 arm uit de baberzak lukt niet ivm dikte en grootte van mn zoontje heb wel een slaapzak zonder armen geprobeerd maar dan wurmt ie net zolang dat ie de armen eruit heeft zat al te denken om 1 arm in de pyama te laten en dan bv een slaapzak aan.
Wat voor bakerprodukt gebruik je? Wij zijn allang begonnen met afbouwen, en waren ook erg bang voor de gevolgen. Het gaat echter prima, maakt 's nachts geen verschil, overdag is ze iets korter in slaap. Ze kan van rug naar buik, dus MOET ze er zsm uit. Wij hebben de puckababy (dat is niet echt bakeren, meer een strakker soort slaapzakje) en daar kan je met ritsjes de armpjes naar buiten doen. Je schrijft dat je kindje 9 maanden is, dat is al veel te 'oud' voor een Puckababy, tenzij hij misschien niet een al te groot kindje is, zou dat misschien wel een optie zijn, dan is het een slaapzakje wat net wat geborgener zit dan een gewoon slaapzakje. Via MP kan je tweedehands puckababy's kopen (je moet dan de MINI hebben). Stel dat dat past - dan kan je eerst MET laten slapen, dan met de armpjes eruit. En anders is het vrees ik een kwestie van doorbijten, het moet ECHT als hij zich kan omdraaien, met 9 maanden is het eigenlijk heel erg laat om er mee te stoppen.
Ik had voor mijn dochtertje de Pacco en heb haar van de een op de andere dag niet meer ingebakerd. Dit naar aanleiding van de prikken. Ik heb haar toen wel in een slaapzak gelegd en strak onder het lakentje gespannen. Ze heeft er geen problemen mee gehad.
hallo, mijn dochter heeft ook in een inbaker doek gelegen,daar sliep ze alleen in na de laatste fles..daarna ben ik om de dag gaan afwisselen met gewoon een slaapzak(zonder mouwen). na 2 keer vond ze t goed en slaapt nou weer gewoon de hele nacht door.. sterkte groetjes laurie
ja ik weet dat mn zoontje veel te oud is daarom vraag ik nu ook hulp want hij moet eruit, hij is overigens vandaag precies 8 en halve mnd. ik gebruik de bakerzak heet nu geloof ik de puckabag, de puckababy gaat denk ik niet passen, hij woog met 7 mnd al 10 kilo dus een forse knaap.
kyran slaapt ook nog in de bakerzak maxi (ook een flinke kerel) lukt hem ook nog niet zonder maar maak me er niet zo druk om.. al zou hij draaien dan kan hij zich nog wel omhoog houden hoor daar is wel ruimte voor en als hij huilt dan ga ik er toch heen en hij gaat vrij snel huilen als hij op zijn buik ligt..
Hier ook problemen gehad met stoppen van het inbakeren. Een terugval gehad, toen was ik denk ik te resoluut cold turkey gaan afbouwen/ Toen een paar weken later geleidelijk gedaan, ging toen wel goed. Iets korter slapen op de dag maar verder niet. probeer eerst het slaapje waarin hij het beste slaapt om niet in te bakeren. Later de rest. Ook losser inbakeren om de overgang makkelijker te maken. Desnoods met losse doeken of een strakke slaapzak. Eerst 1 arm eruit, later 2. Je hebt ook speciale slaapzakken hiervoor te koop, weet alleen niet meer de merknaam. 8,5 maand is erg laat en gevaarlijk ivm omrollen etc. Zonder armen kan hij moeilijk terug draaien. Maar goed, het MOET. En misschien werkt cold turkey bij jullie wel? Voor veel gewoontes telt dat het brullen geblazen is bij het afleren. Hiou vol en zet door. Tis erg sneu, maar misschien is hij er dan wel snel vanaf? Sterkte!
ik weet dat ik eigenlijk moet doorzetten maar wat doe je na een kwartier flink krijsen? en als je dan bij m komt en hij ligt zowat in een zwembad daar kan hij dan ook niet in slapen. maar ik zal nu morgen 1st s proberen met 1 arm eruit hoe t dan gaat.
Ik weet helemaal niet of dit gaat werken hoor maar ons mannetje was ook erg onrustig en wij hebben hem niet ingebakerd maar op zn buik gelegd ( ja ik weet het gevaarlijk maar hij kon gelijk zijn koppie al optillen en legt het altijd opzij). Op deze manier kon hij niet zo met zn armpjes zwaaien en sliep hij goed. Jouw mannetje kan waarschijnlijk al omrollen dus dan werkt het alleen als hij het leuk vind op zijn buik natuurlijk Succes