Bijna 2 en niet warm eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Supi, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Jack heeft altijd goed gegeten, deels via rapley, maar sinds een week of 2 wil hij bijna niet meer warm eten. Alleen brood, pannenkoeken en patat. Zelf pasta laat hij staan. Hij eet dan alleen een toetje en krijgt nog bv voor het slapen gaan.

Is dit normaal voor deze leeftijd? Hij is nu bijna 2 jaar.

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier is het al maanden heel wisselend, hij gaat regelmatig zonder avondeten naar bed. Krijgt wel altijd een toetje en een klein bekertje melk voor het slapen gaan. Gewoon blijven aanbieden en als er iets is wat ie eigenlijk altijd wel eet dat ff wat vaker eten, wij eten bijvoorbeeld eigenlijk elke week wel verse groentesoep en een stamppot...

Maar ja dus, bekende fase op deze leeftijd ;)

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Fase kan lang duren hoor. Mijn oudste at tot 14 maanden alles. Werd opeens kieskeurig en eet nu nog steeds nauwelijks avondeten.
    Hij groeit trouwens nog steeds als een tierelier en is er niet minder actief van geworden.

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ja hoor hoort erbij. Altijd een goeie eter gehad. En nu verschilt het per dag. De ene week wordt spinazie met veel mmmm's naar binnen gewerkt en de volgende week lust ie het niet of hoeft ie het niet. Hij krijgt na het eten wel nog yoghurt of fruit. En volgende keer krijgt hij het gewoon weer voorgeschoteld. Alleen aardappelen, in welke vorm dan ook, worden hier niet gegeten. Dat blijft kokhalzen als hij het probeert.
    Hij wordt overigens niet wakker van de honger. Dus dan geloof ik het wel

5. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon at tot ongeveer zijn 2e verjaardag heel goed. Maakte niet uit wat ik hem voorzette, alles ging op.

En nu... hij is zo kieskeurig als maar kan. Sperziebonen, stamppotten, rijst. Niks wil hij meer. We eten nu wat vaker de gerechten die altijd goed gaan maar blijven dit ook gewoon aanbieden. Hij gaat het vanzelf wel weer eten denk ik dan maar.
    Dan eet hij in de ochtend maar een boterham meer.

Toetje krijgt hij ook altijd maar ook yoghurt is niet meer lekker. Zucht...:D

6. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hahaha fijn dat het herkenbaar is, maak me er ook niet meer druk om want ik heb geen zin in strijd met avondeten. Overdag eet hij goed en voor het slapen drinkt hij nog bv bij mij dus hij komt niks te kort.

Hij groeit inderdaad prima en heeft veel energie, hij wil zelfs niet meer slapen tussen de middag.

Deel Deze Pagina