Bijna 2 en vertikken om nog te slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Robin88, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier is het sinds een paar weken elke dag een verrassing of ie gaat slapen of niet, hij gaat altijd blij naar boven en als ie slaapt is dat gelijk een slaapje van 2,5 uur maar als ie niet slaapt wacht ie geduldig tot ik 'm kom halen.

Niet slapen is niet slapen en bij gillen zou ik 'm er ook gewoon uithalen, dan maar op een ander moment/manier z'n rust proberen te laten pakken.

Slaapt ie nog in een ledikant of al in een gewoon bed, zou dat misschien invloed kunnen hebben?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook aan het rommelen met dr slaapje smiddags, ze is 2 jaar en 3 maanden. Zoonlief sliep tot zn derde nog ca 2 uur, maar dan wilde hij savonds nauwelijks naar bed dus zelf gestopt met smiddags naar bed brengen. vind het bij mn dochter dus nog best vroeg. S avonds nooit echt strijd met naar bed brengen, maar ze is smorgens veeeeel te vroeg wakker. Gisteren haar middagdut over geslapen en dat ging prima. Wel 10 minuten in de auto geslapen ;)
    Vandaag toch 1 uur laten slapen omdat het 5:30 uur was vanmorgen en ik geen zin had in een oververmoeid kind.
    Als hij echt niet wil slapen, kan je niet gedwongen op de bank een filmpje met hem kijken? Of eind ban demiddag met de auto wat boodschappen halen oid? Al slapen ze maar een hazenslaapje, dan kunnen ze er weer tegenaan met avond eten!

3. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Dat met het speelkleed is idd wel een goeie. Eens proberen of het werkt!
    Hij slaapt nog in een ledikantje. Vind hem nog te klein voor een 'groot' bed.
    Met de auto boodschappen doen 's middags doen wij eigenlijk nooit. 1 keer per week halen we de grote boodschappen in Duitsland en ga voor de rest maar zelden naar de winkel! Ook duurt het best lang voordat hij in de auto slaapt. Dan moet ik er echt een stuk snelweg bij hebben voordat meneer zijn ogen eens dichtdoet haha.

Hij zit nu iig al in bed zonder te huilen dus misschien rust hij er toch wat van uit vandaag.

4. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Lastig die overgan van eigenlijo nog slaap nodig hebben maar niet meer willen slapen.
    Hier sliepen ze tot 2,5 jaar toch nog wel 2 uurtjes overdag.
    de middelste tot zijn 3 de zelfs.
    De jongste is wat moeilijker die slaat wel eens een dagje over.
    Die is bijna 2 en kan het op zich nog wel trekken tot de avond, dan ligt hij wel vroeger erin.
    Ik zou zeggen zet een filmpje op en rust samen lekker uit op de bank of in bed.

Deel Deze Pagina