Dag dames, Weet iemand wat dit is?? Waterpokken/ allergie?? Haar hele rug is bont, de buik niet. De plek die je ziet op haar armpje heeft ze al vanaf het begin. Op het CB wisten ze niet waar dit van kwam. Soms trekt het een beetje weg en dan is het weer vuurrood.. Maar nu dit, weten jullie het? Ik ga morgen de dokter even bellen.
jep mijn dochter had/ heeft het ook. Op dr rug dat ziet er (voor zover ik het op de foto kan zien) uit als warmteuitslag, dat trekt weer weg als het goed is. Was ze warm gekleed of had ze een bepaalde stof aan die niet zo goed ademt??? Op dr armpje ziet er uit als eczeem. Mijn meisje heeft er nog steeds veel last van, ik heb het nu onder controle met vaseline cetomocrogol creme. Ze kan maar om de dag onder de douche en ik gebruik alleen neutral, als verzorgingsproducten en ook als wasmiddel.
Dankje Tulip. Warmte uitslag, is dat niet op de buik dan? Deze kleren heeft ze heel vaak aan, wel s nachts een slaapzakje aan maar dat heeft ze ook al langer?! Dan kijk ik morgen even of het weg is. Zwitsal huidolie werd ze in de kraamtijd helemaal bont van. Neutral huidolie ook. Normaal doe ik er niets op, vandaag weer Balneum geprobeerd. Dat gaat wel maar helpt niet. Kan ik dat spul die jij noemt ook gewoon proberen? Ik was met DA waslotion van Nijntje, wel wasmiddel. Ooit ook met Neutral gewassen maar merkte geen verschil.
warmte uitslag zit op de plek waar op dat moment het broeierigst wordt. Veel kindjes hebben dat bv in de knieholtes, maar mijn meisje had het ook op de rug, soms op de buik.
M's rug zag er ook zo uit toen ze een maand of 9/10 was in deze periode. Nu weer trouwens, al lijkt het wat minder dan voorgaande jaren. Is hier echt eczeem. Goed vet houden, niet te warm kleden, liefst rompers van zijde (is prettiger voor de huid).
Hoi, Het lijkt een soort van eczeem, mn zoontje had t ook (niet zo erg), ik m toen om de dag in bad gedaan en gelet op wat ik m aantrok dus vooral 100% katoen en geen syntetische stoffen. Anders miss even langs de huisarts?
Zo ziet het huidje van Noor er ook uit als ze weer eens een uitbraak van de eczeem heeft. Alleen heeft Noor het ook op haar buik en benen. Ik zou er even mee naar de huisarts gaan.
Hoi hoi, bedankt allemaal. Het rode is nu weer weg. Wel zitten er nog een soort blaasjes hier en daar, net als op de arm. Het zal toch wel van de warmte geweest zijn, ik bedacht me ineens dat ze gisterochtend bij ons in bed heeft geslapen met de slaapzak nog aan.. Ga dan maar niet naar de HA toe.
Voor mij ziet het er uit als eczeem, maar dan zou ze er waarschijnlijk ook veel jeuk van hebben. Mijn zoontje krabt er altijd aan als hij dat heeft (als baby krabde hij zich soms tot bloedens toe). Beetje invetten lijkt me wel lekker. Verder goed droog houden (na het badderen heel goed deppen en daarna beetje vetten). En als het warmteuitslag is, toch wat koeler kleden... ik wist niet dat dit zo heftig kon worden.
Ja het lijkt eczeem maar de rode gloed is weg. Ik houd het nu vet met balneum maar aangezien ze niet tegen parfum kan vind ik het moeilijk wat te gebruiken. Ik heb huidolie van neutral gehad, net zo. Ik wil de zalf van neutral ook wel proberen maar alles is zo duur! En als dan de helft weggegooid moet.. Ze heeft geen jeuk das het gekke.
Als ze geen jeuk heeft, is het volgens mij sowieso geen eczeem. En bovendien: een veel minder groot probleem dan wanneer ze wel jeuk zou hebben! Ik gebruik om de huid vet te houden gewone vaseline, of (nog vetter en smeert makkelijker) vaseline-paraffine. Dat laatste kun je alleen bij de apotheek halen. Kan zonder recept (ongeveer 5 euro per tube) maar als je een recept hebt wordt het vergoed. Hier zitten geen parfums in, en het wordt goed verdragen. Verder niet te vaak, niet te lang en niet te warm in bad / onder de douche. Een paar druppels balneum licht vettende olie in bad zijn wel lekker voor een droge huid.
Dankje bri, ik ben ook erg blij dat ze geen jeuk heeft! Een droge huid heeft ze verder niet, dat is het gekke. Die vaseline ga ik ook eens proberen dan.
als het wel eczeem is, dan is pure vaseline niet altijd goed hoor, dat sluit de huid af. Daarom heb ik vaseline cetomocrogol. Maar bij ons meisje is het wel heftig. Je kunt ook vaseline lanette nemen. Die is ook heel goed voor het begin.
Eczeem kan het wel zijn, ook zonder dat ze jeuk heeft. Mijn oudste dochter heeft erg last van eczeem gehad, vrijwel zonder jeuk, en ook juist op de rug. Wat anderen ook al noemden: niet te warm kleden, 100% katoenen kleding (niet synthetisch oid), niet te vaak in bad/douche, en goed vet houden zodat de huid in goede conditie blijft. Ik gebruikte altijd Balneum extra vettende badolie, is superspul. Wassen met Neutral. En verder de huid insmeren met vaseline lanette creme (kun je bij de apotheek halen, kan zonder recept maar als je wel een recept hebt via je huisarts wordt het vergoed). Succes!
hallo kiddie, we hebben dat ook gehad!(tenminste op de foto likt het heel erg)het is eczeem en het jeuk heel erg volgens onze HA.daarom kunnen ze niet slapen. we hebben koelzalf gekregen, 2x per dag in vetten en minder vaak in bad.(we deden altijd elke dag bad, nu om de dag of soms minder vaak)