Ik heb weer even een vraagje.... We zijn hier thuis weer even aan niet speelgoed toe. Mijn dochter is even uitgekeken op alles en ik eigenlijk ook wel. Als we samen spelen dan maken we vaak een puzzel of ik lees een boekje voor. Of we zingen liedjes ofzo, jullie weten wat ik bedoel . Ik ben eigenlijk op zoek naar leuk speelgoed of spelletjes wat ik samen met haar kan doen. Ze is nu bijna 2,5 jaar dus nog te klein voor echte spelletjes (memory ed) maar er zijn vast andere leuke spelletjes of speelgoed die leuk zijn om samen te doen. Dus, hoe doen jullie dat? En met welk speelgoed?
hier is klei ook heel populair, maar ook wel boekjes, auto's (jongetje he), LP etc om samen te doen kun je wel al memory spelen, maar dan niet met de kaartjes om gedraaid maar gewoon ópen' En dan samen dezelfde zoeken en die van mij wil het liefst gewoon mij helpen (afwasmachine aanzetten, was 'sorteren' etc). Maar ik snap wat je bedopelt, want hier zijn ook wel eens van die dagen dat meneer de hele dag om een DVD zeurt..... pffft...
Treinbaan leggen Met kussens en deken een hut bouwen Stickers plakken en kleuren Met auto's rijden (wanneer je tegenover elkaar zit heen en weer rijden) Overgooien met iets zachts Dat is wat wij thuis doen eigenlijk. Verder kijkt hij op zijn vrije dag ook best DVD.
Samen vingerverven is hier een succes! Verder vind ze t leuk om in het huishouden mee te 'helpen', verstoppetje spelen, knutselen, kleuren, bellen blazen. Ook haar step en fietsje zijn erg in trek.
Klei is hier ook de grote favouriet!! Maar wat Jelle ook leuk vindt is samen met de duplo, boekjes kijken, op internet filmpjes van studio 100 kijken, koekjes bakken, naar buiten en dan naar het speeltuintje, samen puzzelen of tekenen..
Bedoel je van die visjes die je dan met een hengeltje moet vangen? Haha... das echt jeugdsentiment voor papa en mama hier
bellenblazen met poppen een rollenspel spelen of poppenkast kleien idd ook groot succes! internetten ( muziekfilmpjes kijken ) memorie ( maar dan met openkaartjes, dus plaatjes naar boven ) samen foto's maken
* maak zelf een knikkerbaan, (door bijv een doos met een gat) mijn zoon (18 maanden) vind het erg leuk om met knikkers te rollen, de vloer loopt hier niet helemaal recht en rolt mooi een eind weg. * verkleden in jou spullen! * proefspelletje (allemaal dingetjes laten proeven met de ogen dicht en zij moet dan zeggen hoe het proeft. * een bak met een kleed erover en daar iets in doen, wat ze kan voelen, wat is het wat zij voelt. * Heb je een serviesje, ga samen thee drinken (met water of limonade, en kleine koekjes, dek het tafeltje en ga bij haar op bezoek, of zij bij jou! * Ga op zoek naar allemaal dingen uit de natuur en maak daar een schilderij van (gras, blaadjes, bloemen, zand)
Mijn dochter is nog maar 18 maanden, maar we wandelen buiten met de hond, plukken bloemen (fluitekruid dus, hele bossen van in de kamer haha) we vingerverven, kleuren, verven mokken (kun je bij de hema kopen, mokken met speciale verf), iedereen krijgt nu dus zo'n mok voor zn verjaardag we hebben ook kegels, kun je een soort van bowlen in de tuin maar dat kan ze nog niet zo goed, dus op een gegeven moment schopt ze ze gewoon om Niet echt spelletjes dus maar we zijn wel lekker bezig
Heb ik vandaag gekocht voor mijn zoon haha. idd Jeugdsentiment voor mij Maar groot succes en heel leuk om samen met je kind te doen
wat dacht je van hutten bouwen? goed voor logisch inzicht en motoriek je hebt ook van die boekjes waar allerlei leuke spelletjes in staan. je kan ze voor 3 of 4 euro kopen bij boekenvoordeel. ff kijken heb er ook een paar liggen. - "leuke en leerrijke activiteiten met uw kind. voor mama's die het druk hebben. - het superleuke papa spelletjes boek. (kan natuurlijk ook door mama's en dochters gebruikt worden) ik heb ze ooit eens gekocht voor school. maar nu komen ze ook erg goed te pas. staan leuke en makkelijk uit te voeren dingen in.
Onze dochter is bijna 2.5 en vindt spelletjes op het moment helemaal leuk, favoriet is domino! Met diertjes erop, ze had al snel door dat ze dezelfde plaatjes aan elkaar moest leggen en wint ook nog regelmatig! Treinbaan bouwen is ook er in trek, zo'n houten baan van de ikea, die kan ze zelf heel makkelijk in elkaar zetten.
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb het visspelletje besteld! Lijkt me erg leuk!! En memory met de plaatjes boven gaan we vanmiddag even proberen! Fijn dat ik weer wat nieuwe dingen heb, dat hadden we echt even nodig!
Vraagje: welke domino bedoel je (welk merk/winkel)? Ik ben nml op zoek naar zoiets maar heb het nog niet kunnen vinden.....
@kikker: leuke ideeen! samen thee drinken doen we hier al regelmatig sinds ze een eigen keukentje heeft. samen boterhammen, aardappels eten ook natuurlijk kan ze uuuuren doen maar dat met die dingen proeven vind ik echt een leuk idee! ga ik zeker eens proberen