Baby 9 maanden die niets wil eten... tips?

Discussion in 'Voeding' started by Vanilla, May 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Wij zien door de bomen het bos niet meer... Onze kleine vent wil werkelijk niets eten naast fruit en yoghurt. Hij krijgt nog steeds 4 flessen omdat de vaste voeding nog niet echt wil.

We hebben vanalles geprobeerd, op verschillende manieren gemaakt (stukjes, pureren, mengen met appelmoes, potjes etc) maar hij maakt zich zelf zo vies dat hij alles er direct weer uit gooit :(

Brood en babykoekjes vind hij even interessant maar gooit het na wat sabbelen ook weer aan de kant.

Hetzelfde trouwens met sapjes, ook dit wil hij absoluut niet. We hebben verschillende merken en soorten geprobeerd, zelfs lauw en suikerwater maar helaas...

Heeft iemand tips? Ik begin me een beetje zorgen te maken :( As. donderdag moeten we weer langs het CB, hopelijk hebben zij ook nog wat bruikbare tips.

2. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Mijn dochter heeft dit ook gehad, niets eten maar dan ook echt niets behalve fruit en melk. Maar sinds nu een week eet ze veel meer, ineens ging de knop om en eet ze zelfs groente. Ik werd er echt heel onzeker van en wist ook niet meer wat te doen, erg frustrerend!!
    We hebben er eigenlijk niets aan gedaan behalve het eten blijven aanbieden en toch de vierde fles eraf gehaald met 8 maanden. Toen kwam ze soms nachts weer voor een fles maar dit was een weekje of 2 en dan ongeveer om de dag. Het cb zei dat ze er gewoon nog niet klaar voor was en als ze honger had dat ze het goed aan kon geven, en dat was ook zo.
    Dus ik zou zeggen blijf het aanbieden, ik vond het maar vervelend advies en dacht dat t nooit goed zou komen maar het gaat steeds beter!
    En wat mijn dochter nu erg lekker vind is appelstroop op brood, miss kan je dat proberen? En zelf laten eten?
    Succes!

3. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Geduld!
    Blijven aanbieden en geduld. Als het goed is komt het echt wel, zodra hij er echt aan toe is.

4. babyke

babyke Bekend lid

Aug 30, 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Hoi,

Mijn dochter is nu bijna 11 maanden en wil naast de borstvoeding helemaal niks eten.Ik probeer elke dag van alles vanaf dat ze 6 maanden is,maar zonder enig succes.
    Ik ga er maar vanuit dat het toch ooit goed zal komen,ik weet het anders ook niet.

Share This Page