zo veel twijfel wel/niet voor een 2e

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mam1991, Jan 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Mijn man en ik twijfelen zo ontzettend veel of we wel of niet voor een 2e zou moeten gaan.
    Als Ivan enigst kind blijft dan kunnen wij hem alles bieden qua sport etc.

Ik ben huismoeder en mijn man werkt sinds 8 maanden bij een bedrijf, dit is via een uitzendbureau.
    Voorheen heeft hij 8 jaar voor een bedrijf gewerkt, dat bedrijf ging failliet dus hij moest eruit. Dus vaste baan of niet dat zegt ons niet meer zo heel erg veel.

Een 2e erbij zouden we geweldig vinden voor Ivan, vooral voor later. Mijn man is een nakomeling en heeft altijd met het gezin achter in het dorp gewoond waardoor hij 's avonds niet even naar vriendjes kon om te spelen, hier heeft hij het nog wel eens erg moeilijk mee want hij was vaak alleen en werd daarom ook moeilijker geaccepteerd in de klas.

Ook om die reden zou hij er graag een 2e bij willen. Mijn wens was altijd 2 kindjes.

MAAR toch. Financieel gezien zou het voor ons zooooooo veel beter zijn om het bij 1 te houden, we twijfelen dus gigantische!

Heb dit topic geopend omdat ik graag ervaringen van andere moeders zou willen horen die ook zo hebben getwijfeld. Waar hebben jullie uiteindelijk voor gekozen?

2. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen ervaring met het doorhakken vn knopen, maar wij twijfelen ook, althans ik twijfel. Mijn vriend twijfelt over wanneer we ervoor gaan.

Bij mij spelen de volgende gedachten een rol.
    - het gaat nu allemaal goed, dochter is genakkelijk, we redden het makkelijk qua drukte met werk enndergelijke. We zijn gelukkig zeg maar.
    - ruimte, die is er voor een 2e. Maar dan moet er wat geklust worden. Daar zijn we allebei niet van en daar zie ik echt tegenop.
    - werk, mijn vriend heeft vast contract, dat zegt echter tegenwoordig nook niet meer zoveel. Ik heb nu werk maar hoe dit in juli is dat is nog onzeker.
    -oppas, ik wil mijn kinderennhet liefste niet op een dagverblijf. Nu past oma op, maar ik weet ook niet of ze dat straks met 2 kinderen nog kan/wil.
    - ik twijfel ook of ik het wel kan. De drukte met 2 kinderen, alles regelen. Ik ben hier erg onzeker ovet. Dir had ik ook bij de eerste, en eigenlijk gaat alles prima, maar is dat straks ook nog zo?

We weten bijna 90% zeker dat we voor een 2e gaan. De vraag is hier ook nog meee wanneer.

3. Michiee

Michiee Niet meer actief

Hier ook wat twijfel geweest..

We hebben maar twee slaapkamers en ik was bang of ik t niet aan kon.
    Dat waren de twee punten.

Maar wat betreft een kamer minder maakt ons niet meer uit er is niks mis met datde kindjes bij elkaar slapen en dat is maar voor een jaar of 2.

Maar nu dus de knoop doorgehakt we willen niet een te groot leeftijdsverschil en of ik het aankan ja dat denk ik wel
    Je vind ke weg vanzelf wel met twee ukkies

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier hadden we dat ook,ik thuismoeder, man geen vast contract,maar 2 slaapkamers.maar bij de eerste had mijn man vooruitzicht op een vast contract maar dat ging door de crisis ook niet door dus dat vinden we nu geen belemmering en doordat ik thuis ben hebben we ook geen kosten voor opvang en hoeven we straks ook niet veel voor de peuterspeelzaal te betalen.en nu ligt onze dochter ook nog op onze kamer dus dat kan straks met de kleine ook en kan de oudste op haar eigen kamer.dus hier gaat gevoel voor.je kunt het nog zo goed geregeld hebben financieel maar dat geeft geen garantie in de toekomst.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Hier ook heel veel twijfel, als wij 'normaal' zwanger hadden kunnen worden hadden we zonder twijfel 2 kids graag willen verwelkomen. Na een hele, hele. Hele hoop icsi en tese ellende hebben we godzijdank deze prachtige dochter gekregen. Mijn vriend werkt fulltime bij een goed lopend bedrijf en ik ben thuisblijf mama waar ik 1000% van geniet!!
    We hebben nog een cryo maar zelfs dat weten we gewoon niet, zowiezo niet voordat onze dochter redelijk 'zelfstandig' is we willen er niet kort tussen laten zitten. Als ik heel eerlijk ben dan wil ik gewoon niet meer, ik wil geen onzekerheid meer, geen ellende meer, en ik wil gewoon niet meer zwanger worden! Die cryo tja misschien heeeeeel ooit nog wel maar, een hele nieuwe icsi spuitende ga ik zeker nooit meer doen.
    Ik weet zeker dat ons meisje meer heeft aan een gezonde, blije niet zieke mama en papa dan aan een mama die constant ziek is en strak staat van de spanning en 9 maanden op is van de zenuwen, ik denk dat ze dat later echt wel zal snappen. En hoe graag ik ook twee kindjes zou willen, ik kan het gewoon niet meer de icsi en tese heeft teveel gedaan met ons en we zijn nu de gelukkigste ouders van het hele universum :)

6. vpower

vpower Actief lid

Dec 22, 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ook aan de twijfel wel of niet

Voor v zou ik t erg leuk vinden
    Wij zitten ook met kunnen we t aan ook financieel we willen wel leuke dingen blijven doen en hoe gaat t in de toekomst met naar school gaan en dergelijken.
    We hebben besloten zo ie zo nog een klein jaartje te wachten en dan nog eens kijken hoe we er tegenover staan

7. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn man zou nog wel graag een 2de willen, maar ik vermoedelijk niet meer. We hebben besloten sowieso nog 2 jaar te wachten voordat we hier serieus over na gaan denken.

Ik heb met de eerste zwangerschap echt 9 maanden ellende gehad en zware bekkeninstabiliteit, die nu ook nog niet over is.

Ik wil het risico gewoon niet lopen dat ik straks door een volgende zwangerschap niet voor mijn eigen kindje kan zorgen.
    Mijn eigen moeder is na de bevalling van mij een jaar lang opgenomen geweest vanwege gezondheidsklachten en ik ben dus ook de eerste jaren van mijn leven door verschillende mensen opgevoed/verzorgt en heb daar nog steeds wel is moeite mee.
    De angst dat ik niet voor mijn dochter zou kunnen zorgen is voor mij te groot.
    Natuurlijk zou een broertje of zusje voor haar leuk zijn, maar volgens mij heb je het als enigst kind ook niet slecht. En is het leuker om alleen te zijn met een gezonde moeder, dan met zijn 2en met een moeder die niet voor ze kan zorgen.

8. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

Jul 20, 2012
    1,206
    0
    0
    Hier geen twijfels over of er een 2e komt maar wel over wanneer. Ons zoontje wordt bijna 1 en we willen er niet teveel leeftijdsverschil tussen. Echter manlief is afgelopen jaar zijn baan kwijt geraakt en werkt nu via een uitzendbureau, bedrijf is erg tevreden maar hij heeft (nog) geen vast contract. En ik zit in een invalpool in het onderwijs, ook geen vast werk dus. Op dit moment een vaste vervanging van 2 dagen maar dat houdt eind februari ook op. Daarna is het weer afwachten.

Ik denk dat ik het niet mentaal niet aan kan, 2 kids en geen financiële zekerheid. Wij willen eigenlijk wachten op 2 vaste banen.. maar ja dat is in deze tijd natuurlijk erg moeilijk.

Share This Page