Geen vers fruit eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maartt, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hoi allemaal!!

Ik heb even een vraag..

Mijn zoon wil geen vers fruit. Ik krijg het er niet in, niet gepureerd, niet geprakt, niet uit het vuistje... niks.
    Ik bied het hem wel regelmatig aan.

Fruitpotjes vind hij daarentegen heerlijk en hapt ie zo naar binnen.
    Het gekke is dat hij potjes avondeten echt vreselijk vind, dus dat wil hij wel alleen van de pot mee (geen probleem natuurlijk).

Hoe krijg ik hem aan het fruit? Of ga ik gewoon zo door en komt dit vanzelf goed :D!

2. Veera

Veera Niet meer actief

Misschien wat van een fruitpotje er doorheen mixen en dan steeds minder? Waarschijnlijk vind ie het zoete daarvan erg lekker. Ik geef ook potjes en die zijn zoeter dan vers. Gelukkig doet ze hier overal haar mond wel voor open :p

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Das een goeie! Nog niet geprobeerd!

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Misschien vind je kleine het lekker dat het een fruit mix is. Als dat het geval is kan je bij alles wat banaan of (zelfgemaakte) appelmoes doen

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Had ik geprobeerd en dan in de blender.. Maar het is zo gek.. het is net alsof ie ruikt dat zn moeder het heeft gemaakt!:(

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik zou gewoon elke dag vers aanbieden en wil hij niet dan ook prima maar geen potje fruit geven daarna

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hadden dit bij de oudste maar dan moet groente potjes, vanaf 1 jaar zijn wij gestopt met geven maar we kregen het er niet in tot 2 jaar, heeft een jaar lang op brood geleefd en peertjes

Tot zijn zusje 7 maanden was toen hij net 2 was, toen werd hij jaloers dat zijn zusje zelfstandig ging eten aan tafel en toen kon hij opeens eten haha

Wij zijn nooit meer aan potjes begonnen :p

Ik zou inderdaad half half proberen en steeds meer vers en minder potje

En misschien iets van een kinder Liga erdoor heen prakken ?

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou hem persoonlijk juist de tijd leren om de smaak van echt fruit te leren kennen. Dus geen gemixte fruit, geen ligas en koek doorheen enz.
    Want dan moet je dat vervolgens weer afleren ...

Dus gewoon elke dag 1 soort fruit geprakt aanbieden en een ander soort in stukjes, en blijven volhouden. Beter met 10mnd hierdoorheen dan dadelijk met een opstandige dreumes en peuter.

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Heb ik een week of 3 gedaan maar dan eet ie dus gewoon geen fruit..
    :cool:

Maar je hebt wel gelijk zolang hij potje krijgt weet hij dat hij het krijgt. Overigens krijgt hij geen potje nadat ik hem vers fruit aanbied, dat dan weer niet. Dan geef ik hem bij zijn middagboterham een potje na.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl wilde het eerste jaar niet rauw, maar alleen gekookte appel en perenhapjes (ze had veel last van krampjes ook). Dat kan je ook nog proberen, niet rauw geven. Wat super lekker zoet is , is mango-banaan!

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Misschien een paar potjes die leeg zijn bewaren, goed wassen, en daarin vers fruit prakken? Is maar een idee, niet zelf getest ;)

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

#12 Rietje88, 23 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2016
    Oh balen, want al die fruithapjes smaken naar mijn idee naar appelmoes. Zou je kleintje het wel eten als je het brood in je zelfgemaakte fruit doopt?

Een ander idee is om eerst te beginnen met het maken van sap van het fruit en dan over te gaan naar vaster fruit.

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik lees weer een paar tips die ik nog niet heb geprobeerd! Thanks!!

14. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    En als je het fruit geprakt of gepureerd op zn brood smeert? Heb je meteen een gezond beleg.

15. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ja, haha! Dat heb ik hier met smoothies, ze drinkt alle pakjes en flesjes, maar mooi niet als ik het zelf heb gemaakt. Zelfs al had ik dat gedaan terwijl ze op de opvang zat en ze het dus onmogelijk kon weten.

Ik zou me niet druk maken om die fruitpotjes, het is niets meer dan gemengd fruit en wat bindmiddel; er mag geen extra suiker meer aan worden toegevoegd. Hij gaat straks vanzelf wel stukjes fruit eten en dan is het opgelost.

16. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Het verradelijke van die potjes is dat deze vele malen zoeter zijn dan echt fruit, omdat ze er allemaal geconcentreerde troep in stoppen. Waarschijnlijk vindt hij echt fruit gewoon niet zoet genoeg.

Ik zou ten eerste die potjes echt verbannen. Zolang hij die ook nog krijgt, zal hij echt fruit altijd minder lekker blijven vinden. Als hij een paar dagen of een ruime week geen potje meer heeft gehad (en liever verder ook niets anders zoets) zou ik beginnen met uitproberen welk fruit hij nog het lekkerst vindt. Bij ons zijn frambozen (als ze echt goed rijp en lekker zoet zijn) en mandarijnen nu favoriet. Ik durf te wedden dat hij uiteindelijk vanzelf fruit gaat eten. Fruit is natuurlijk vrij zoet en iedereen vindt van nature zoet lekker. Dus als je verder niks zoets krijgt is fruit algauw één van de beste dingen om te eten ;).

Deel Deze Pagina