Allergie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meg, 21 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Mijn zoon kreeg een paar dagen na de geboorte bultjes en puistjes op zijn wangen. Dit is afgeschoven onder 'hormonen van de moeder'. De rode plekker zijn later weg gegaan maar de wat ruwe wangen zijn altijd gebleven. Op zijn voorhoofd zit volgens het CB de ooievaarsbeet.

Nu is mijn zoon naar mijn zus geweest (2x) en beide keren kwam hij met vuurrode wangen weer thuis. Zij heeft honden dus ik ben bang dat hij allergisch is. Thuis vlammen zijn wangen niet zo op.
    Maar vanmorgen haalde ik hem uit bed en zijn huid ziet er niet goed uit. Nu lijkt er bij ons thuis ook iets te zijn waar hij op reageert....
    De vlekken zitten alleen op zijn gezicht en handen.

Ik Google me suf....
    Kan het berg zijn? Kan het een allergie voor dieren zijn? Is het mijn wasmiddel? Koemelkallergie?
    Hij huilt niet veel en lijkt geen last te hebben van zijn huid. Ook spuugt hij zelden.

Herkent toevallig iemand dit soort plekken? Ik ben van plan om maandag naar de huisarts te gaan of is het verstandig om vandaag naar de huisartsenpost te gaan?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,2 KB
      Weergaven:
      2
  2. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    En nog een foto...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,4 KB
      Weergaven:
      0
  3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    492
    83
    Oeh jeetje, geen idee wat het is, maar ziet er niet fijn uit!
    Smeer je het ook ergens mee in?

En anders gewoon bij je huisarts langs gaan, laat die maar beoordelen wat het is!

4. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Dit is contact alergie.
    Heb ik met bepaalde planten.

Is er een dier langs zijn gezicht gegaan?

5. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Jazeker!
    Wij hebben katten maar die komen eigenlijk niet bij hem. Maar hij komt natuurlijk wel in contact met de haren.
    Maar de hond van mijn zus heeft met zijn snuit aan zijn gezicht gezeten en aan zijn handen gelikt 😝😔
    Vind dit zo zielig voor hem. Ondanks dat hij er geen last van lijkt te hebben. Het vlamt trouwens op bij warmte of hard huilen.

Kan de huisarts een allergieëntest doen bij een baby van drie maanden? En kan hij een zalfje krijgen om het te verlichten?

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Maandag even ha bellen.

Hap is hiervoor niet nodig tenzij hij er wcht heel veel last van heeft, maar je schrijft van niet.
    Lijkt idd op eczeem of allergie.

7. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Dan zou dat het wel kunnen zijn ja.
    Ik heb het ook alleen in mijn gezicht en romp gehad terwijl mijn handen ook daarmee in aanmerking kwam.

Deel Deze Pagina