ASMR - wie kent dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.575
    634
    113
    Ik ben nogal verbaast.

Ik heb de rare tic (dacht ik zelf tenminste) dat altijd al een beetje ''week'' wordt van het zien van bv een massage. Maar ook als, in een film bv, iemand iemand anders over zijn arm streelt. Of als iemand iemands anders haar kamt/streelt. Ik kan zulke stukjes wel 20 keer zien en blijf het fijn vinden om naar te kijken. Heb ik altijd al gehad. Het geeft hetzelfde gevoel als wanneer ik zelf bij de kapper zit of als mijn man bv mij over mijn arm streelt.
    Nou, dit heb ik altijd al.

Ik heb altijd al moeite met in slaap vallen, omdat ik altijd nog aan van alles denk dan, ook al wil ik dat niet.

2 week geleden keek ik, voor ik ging slapen een massage (gewoon een simpele rug massage hoor, niks geks ;) Maar het hielp mijn wel om te ontspannen en ik kon het filmpje niet eens uit zien, zo snel vielen mijn ogen dicht. Vanaf dat moment deed ik het elke avond. Ik kwam via YouTube op dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=tsjIGmLtz_I

Ik vond het nogal vreemd dat deze man zo zacht/zwoel sprak (ik kijk meestal zonder geluid) maar ik merkte dat ik er wel rustig van werd. Via YouTube krijg je meer links naar soortgelijke filmpjes en deze man, en ook een vrouw ''Scarlett'' hebben allerlei massagefilmpjes, maar ook andere dingen erop staan. Ik vind het fascinerend en val er super gemakkelijk mee in slaap.

Gisteren dacht ik: waar staat ASMR eigenlijk voor. Autonomous Sensory Meridian Response. En ik kom erachter dat het juist is om te ontspannen, dat veel mensen het gebruiken om in slaap te vallen, dat het een wereldwijd iets is... Maar dat het voor veel mensen ook het knisperen van papier of een ander ''gewoon'' geluid is.

Voor iedereen zijn het andere prikkels die ze fascineren.

Nou zag ik net een nederlands ingesproken filmpje en daar heb ik dus niks mee, dat vind ik echt suf. Het schijnt er ook te zijn met fimpjes met huishoudelijke dingetjes. Ik heb het dus met het zien van massages en de fimpjes van deze mensen zie ik graag.

Ik vind het wel heel apart dat het kennelijk iets heel groots is.

Kennen/wisten jullie dit?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja ik wist het haha, ook van filmpjes waarin mensen dingen opruimen of ordenen enz

3. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Nog nooit van gehoord, maar wat fijn dat het je helpt!!
    Overigens doe ik oordoppen in en luister dan naar mijn eigen gesuis van rondstromend bloed, dus gek vind ik het niet 😊😂

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Mijn moeder valt iedere avond in slaap met Piet:D
    Piet vertelt altijd een verhaal en die zet ze dan op.

5. Danielle27

Danielle27 Actief lid

5 feb 2009
    264
    0
    0
    Ik heb de ASMR filmpjes op youtube pasgeleden ontdekt en ik vind ze zooooooo rustgevend! Ik zet ze op als ik gestresst ben of als ik me wil concentreren (Als ADD-er heb ik daar nogal moeite mee :( )en ik kan echt uren zo'n filmpje opzetten waarin iemand zacht aan het praten is of wat dan ook en zo krijg ik m'n werk op de PC tig keer sneller af :D

6. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.575
    634
    113
    Wat voor filmpjes kijk jij dan? Wat wordt er gezegd/ gedaan in die filmpjes?

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Was een poosje terug bij de wereld draait door, je hebt het ook met mensen die ergens op tikken of met hun handen over iets gaan. Schijnt een bepaald gedeelte van je hersens aan te spreken. Mij doet het niets

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Even opgezocht, want ik kende het niet. Ik heb echt het tegenovergestelde dan jou. Wordt er helemaal krielig van. Wel fijn voor je dat je er zo van kan ontspannen, dat lijkt mij heerlijk.

9. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.575
    634
    113
    Ik vind alleen massage filmpjes rust gevend, al die meiden met dat fluisteren,knisperen, nagels tikken ed vind ik ook 3 X niks

10. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ik kijk het niet, maar wel in dagelijks.leven "op zoek" naar asmr.
    kinetic sand bv of met een lepel door macaroni roeren.. ik noem maar wat.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Bob Ross deed dat toch altijd met schilderen en dergelijke?

"We just let everything happen, theyre not mistakes, theyre happy accidents"... ZzzzzZZzzZ.

In mijn niet-heldere periode luisterde ik altijd naar Willem de Ridder. Op dit moment heb ik werkelijk geen flauw idee waarom; maar toentertijd sliep ik altijd fijn met zijn stem op de achtergrond.

12. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Asmr vind ik dan juist weer meer het geluid van de kwasten op canvas van Bob Ross.

13. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

14. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Ik kon het niet en ben gaan kijken, maar het is niks voor mij. Het werkt vreselijk op mijn lachspieren. Als het voor een ander werkt helemaal top!

15. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Jaaaaa, Bob. Let's paint some happy trees!

Let's just blend this little rascal here, ha! Happy as we can be.:D

De schilderijen gemaakt door de cursisten van Bob waren trouwens afzichtelijk. Daar werd je dan weer niet ontspannen van.
    Af en toe zat ik wel eens s middags Gary Jenkins te kijken, dat was ook rustgevend. ;)

16. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Ik ben een groot liefhebber van ASMR. Ik vind het kanaal van Gentle Whisper heel fijn. Ik kijk deze filmpjes altijd als ik moeite heb om in slaap te komen :D

Deel Deze Pagina