Ik zit met het volgende. Lenn word volgende maand 2 en heeft nog nooit vleeswaren gegeten op zijn brood.. Je kan hem voorzetten wat je wil, maar hij weigerde het in zijn mond te stoppen.. Maar dan ook geen klein stukje, helemaal niks.. Gelukkig is er genoeg anders (gezond) beleg, maar stiekem baalde ik best wel.. Dit geldt ook voor kaas trouwens (maakt niet uit welk soort of merk) Vanmorgen waren we in de C1000 en ineens wees hij naar plakjes boterhamworst van Dora.. Eenmaal thuis was het: Mama doa.. Mmmm.. Oke, alsjeblieft, plakje worst.. Met de instelling: Eet ie toch niet op.. maar met een spelletje dat Dora's neus en haren wel errug lekker zijn at hij bijna het hele plakje op.. (hond moet ook natuurlijk) Ik stond echt te kijken en moest me inhouden om niet te juichen en het spelletje door te zetten.. Nu had ik net voor mezelf een boterham met chorizoworst gemaakt en meneer stond te wijzen dat hij ook een stukje wilde.. Prima, heeeel klein stukje afgescheurd en gegeven en hoppa, eet het zo op Ik heb alleen geen idee wat gezond is qua vleeswaren.. Ik wil dit natuurlijk graag doorzetten, want na 2 jaar is het wel tijd voor een plekje worst of kaas op brood.. Of desnoods zonder brood, maar dat hij het elk geval leert eten.. Elke dag chorizo worst lijkt me geen goed idee, maar wat dan wel behalve de boterhamworst?
Alles kan behalve rauwe vleeswaren zoals ossenworst en filet americain, rosbief gekookte ham, palingworst, gekookte worst, rookvlees, gegrilde ham, paté, kipfilet, katenspek, salami, cervelaat etc etc etc. Let op: sommige vleeswaren soorten zijn heel zout, heel vet of bevatten veel vitamine A. Deze kun je beter niet te vaak geven. Op deze leeftij tel je de grammen beleg op bij de aanbevolen hoeveelheid vlees per dag (50-60 gram ongeveer)
http://www.kips.nl/fileadmin/downloads/pdf/dora_boterhamworst.pdf Getver! Ik zou een lekker plakje gebraden kipfilet geven of zuivere (runder) ham halen bij de betere slager. Fabrieks(boterham)worst bevat veel ongezond verzadigd vet, zout en hulpstoffen. De basis is vaak orgaanvlees of slachtafval.
Tja bezoekje aan de slager zit er voorlopig niet in.. De slagerij is afgebrand tijdje terug en ze zijn nog niet klaar met bouwen.. Hij heeft nu buiten in een marktwagen een beperkt aanbod aan vlees (geen broodbeleg) en ik ga niet een kwartier rijden naar het volgende dorp om daar een pakje vlees te halen.. Ach af en toe een plakje Doraworst vind ik persoonlijk geen probleem.. En hij hoeft ook niet elke dag vlees op zijn brood, dat vind ik ook weer niet nodig..
Hier krijgt ze kalkoenfilet aan vleeswaren. Verder zonnatura jam, appelstroop en heb nu tahin gehaald. Maar het liefst eet ze hier een droge boterham uit het vuistje.
Dochterlief eet aan vleeswaren op brood (in willekeurige volgorde): - smeerworst - cremepaté - boterhamworst - kipfilet - gekookte worst - ham - cervelaat - salami - rookvlees - corned beef - katenspek Wat niet eigenlijk? Ze eet zo'n beetje alles behalve rauw vlees... Alles met mate, dat wel.
Lisa lust wel vleeswaren op brood, maar eet het weinig, ze wil meestal pindakaas. Verder eet ze wel redelijk vaak appelstroop, soms smeerkaas en heel soms hagelslag of gestampte muisjes. Als ze vleeswaren op brood krijgt is het kipfilet, grillworst, boterhamworst, ham of leverworst. Maar dat is maar 1 keer per week eigenlijk, op het kdv (2 dagen per week) weet ik niet wat ze krijgt.
(gebraden of gerookte) kip of kalkoen filet eet mijn zoontje eigenlijk nu alleen nog maar...en soms rundersmeerworst mn zoontje vond ene tijd ene plakjes beleg ook heel raar...maar ik klap de boterham altijd dubbel en plet het een btj, lekekr royaal boter..en dan voelt ie zegmaar niet dat het een los plakje is ( vast weer zo'n fase, whatever ) verder eten wij geen varkensvlees dus zou niet weten wat nog allemaal geschikt is ( al eet ik wel zo nu en dan chorizo, maar dat vind mn zoontje sowieso veel te zout, kijkt heel gek )
Was het topic alweer helemaal vergeten Grillworst vond hij ook lekker, plakje chorizo dus ook, maar vind ik eigenlijk niet nodig nog op brood.. hij is geen scherp beleg gewend dus lijkt me niet verstandig.. Verder weigert hij de rest dus we gaan hier maar eerst op door.. Vind dit al een hele verandering.. Maar goed, hier verder veel variatie qua broodbeleg dus dat is geen probleem..