Wat voor melk geven jullie als kindje 10 maanden oud is?

Discussion in 'Voeding' started by hanna76, Nov 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat voor melk geven jullie bij (en vanaf) 10 maanden?

1. opvolgmelk

2. groeimelk

3. gewone melk

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hallo,

Ons dochtertje is nu 10 maanden oud. En vanochtend ben ik overgestapt op groeimelk nr.3 (van Kruidvat). Maar nu vraag ik me af: 'is die groeimelk wel nodig?' Of vanaf wanneer mogen ze eigenlijk gewone melk (die wij ook drinken)?

Wat voor melk geven jullie bij (en vanaf) 10 maanden?
    - opvolgmelk
    - groeimelk
    - gewone melk

Groetjes,
    Hanna

2. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'voeding'

3. Amy32

Amy32 Bekend lid

Jun 28, 2010
    700
    76
    28
    Koemelk mogen ze pas vanaf 1 jaar. Ik ben ook vorige week overgestapt op groeimelk.

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Sorry!! Ik heb er even niet goed bij nagedacht om het meteen hier al neer te zetten.... :)

5. Bri

Bri Niet meer actief

Bij 10 maanden kregen mijn kinderen nog geen koemelk, daar ben ik pas mee begonnen toen ze (bijna) een jaar oud waren.
    Wel kregen ze moedermelk (jammer dat dit geen optie is in je poll) en op mijn werktijden opvolgmelk. Ik zag niet echt een reden om ook nog over te stappen op nr.3, aangezien ze het prima deden op nr.2.
    Het was maar voor 2 maandjes, met 1 jaar zou ik overgaan naar koemelk, dus ik heb nr.3 mooi in de supermarkt laten staan.

Als er geen aanwijzingen zijn voor allergie (geen voedselallergieën in naaste familie) en je kind tot nu toe nog nergens op heeft gereageerd (m.n. zuivelproducten zoals yoghurt, kaas en karnemelk), kun je met 10 mnd overigens ook rustig aan koemelk gaan introduceren.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb voor gewone melk gestemd. Mijn kinderen kregen op die leeftijd borstvoeding, gewone melk voor een baby dus. Dat hebben ze ook daarna nog een paar jaar gekregen.

Koemelk heeft de oudste i.v.m. allergie nooit gekregen. De jongste vanaf een jaar of twee (i.v.m. allergie oudste), maar een fan is ze er nooit van geworden.
    Kunstvoeding hebben ze gelukkig nooit gekregen.

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Eigenlijk had deze topic bij 'flesvoeding' moeten staan. Daarom heb ik borstvoeding ook niet toegevoegd in de poll.
    Ik ben gewoon benieuwd naar wat anderen (flesvoeding-gevende-moeders) geven aan hun 10-jarig kindje.
    Overigens... hier al vanaf 9 maanden geen fles meer, maar tuitbeker. Dus eigenlijk moet ik ook niet spreken van flesvoeding, maar van kunstvoeding. ;)

8. mamaeva

mamaeva Lid

Dec 29, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op het CB vertelde ze mij dat nummer 3 onzin is, commercieel. Het is tot 1 jaar gewoon nummer 2 en dan over op koemelk.

9. adi

adi Niet meer actief

Ik heb nog geen 10jarig kind :)

Maar met 10mnd kregen ze hier friso nr 3, tot 18mnd, en daarna koe-, soya- of geitenmelk.

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    :D :)

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als er geen allergieen spelen, kan je gewoon koemelk geven bij 10 maanden.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 10 maanden gaf ik nog opvolgmelk (2 of 3) en
    zoonlief, ruim 11 maanden over op volle melk
    dochterilef, ruim 13 maanden over op volle melk (ivm vakantie)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Koemelk mag een normaal etend gezond kind zonder allergierisico vanaf 9 maanden. Dat jaar is iets dat de kunstvoedingsindustrie je graag wijsmaakt.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het neerhalen van de industrie blijft wel een stokpaardje he?

In Nederland wordt nog steeds geadviseer door de CB's en kinderartsen om met de introductie van koemelk (MELK niet yoghurt of kwark) te wachten tot 11 maanden!

15. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Bij het CB vertelde ze me dat ik 'het liefst' geen koemelk geef tot mijn kindje 1 jaar is. Yoghurt etc. reageert hij niet op, dus ik zie het probleem niet.
    Wel ben ik net naar #3 overgestapt voor de dagelijkse flesjes, maar als een maaltijd bereid met koemelk dan eet hij ook gewoon met de pot mee.

16. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hmmm, dan ga ik hier de 2 pakken groeimelk nr.3 die ik nog heb staan, gewoon opmaken. Uitgesmeerd over 2 maanden. Verder vanaf 11 maanden aanvullen met gewone (koe)melk. Ik ga dus geen nieuwe groeimelk nr.3 (opvolgmelk nr.2) meer kopen.
    Moet volgens mij eigenlijk ook wel kunnen: als kindje normaal reageert op yoghurt e.d. dan iets eerder dan 1 jaar gewone melk geven.

17. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

is er dan ook omneo nummer 3 vraag ik me af..? Ik geef hem omneo 2, moet ik vanaf 10 mnd over naar een andere flesvoeding? Want omneo heeft hij wel echt nodig

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, dat hoeft niet

19. adi

adi Niet meer actief

Waarom heeft ie het nodig? Gaat ander drinken wel goed?

20. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ik heb gestemd op gewone melk, maar ze krijgt soja melk. Ze heeft een koemelk allergie en sinds een week geen bv meer. De flesvoeding voor kma kindjes, moet ze echt niet hebben. Dus daarom gewone sojamelk.

Share This Page