Hallo, Ons dochtertje is nu 10 maanden oud. En vanochtend ben ik overgestapt op groeimelk nr.3 (van Kruidvat). Maar nu vraag ik me af: 'is die groeimelk wel nodig?' Of vanaf wanneer mogen ze eigenlijk gewone melk (die wij ook drinken)? Wat voor melk geven jullie bij (en vanaf) 10 maanden? - opvolgmelk - groeimelk - gewone melk Groetjes, Hanna
Bij 10 maanden kregen mijn kinderen nog geen koemelk, daar ben ik pas mee begonnen toen ze (bijna) een jaar oud waren. Wel kregen ze moedermelk (jammer dat dit geen optie is in je poll) en op mijn werktijden opvolgmelk. Ik zag niet echt een reden om ook nog over te stappen op nr.3, aangezien ze het prima deden op nr.2. Het was maar voor 2 maandjes, met 1 jaar zou ik overgaan naar koemelk, dus ik heb nr.3 mooi in de supermarkt laten staan. Als er geen aanwijzingen zijn voor allergie (geen voedselallergieën in naaste familie) en je kind tot nu toe nog nergens op heeft gereageerd (m.n. zuivelproducten zoals yoghurt, kaas en karnemelk), kun je met 10 mnd overigens ook rustig aan koemelk gaan introduceren.
Ik heb voor gewone melk gestemd. Mijn kinderen kregen op die leeftijd borstvoeding, gewone melk voor een baby dus. Dat hebben ze ook daarna nog een paar jaar gekregen. Koemelk heeft de oudste i.v.m. allergie nooit gekregen. De jongste vanaf een jaar of twee (i.v.m. allergie oudste), maar een fan is ze er nooit van geworden. Kunstvoeding hebben ze gelukkig nooit gekregen.
Eigenlijk had deze topic bij 'flesvoeding' moeten staan. Daarom heb ik borstvoeding ook niet toegevoegd in de poll. Ik ben gewoon benieuwd naar wat anderen (flesvoeding-gevende-moeders) geven aan hun 10-jarig kindje. Overigens... hier al vanaf 9 maanden geen fles meer, maar tuitbeker. Dus eigenlijk moet ik ook niet spreken van flesvoeding, maar van kunstvoeding.
Op het CB vertelde ze mij dat nummer 3 onzin is, commercieel. Het is tot 1 jaar gewoon nummer 2 en dan over op koemelk.
Ik heb nog geen 10jarig kind Maar met 10mnd kregen ze hier friso nr 3, tot 18mnd, en daarna koe-, soya- of geitenmelk.
Met 10 maanden gaf ik nog opvolgmelk (2 of 3) en zoonlief, ruim 11 maanden over op volle melk dochterilef, ruim 13 maanden over op volle melk (ivm vakantie)
Koemelk mag een normaal etend gezond kind zonder allergierisico vanaf 9 maanden. Dat jaar is iets dat de kunstvoedingsindustrie je graag wijsmaakt.
Het neerhalen van de industrie blijft wel een stokpaardje he? In Nederland wordt nog steeds geadviseer door de CB's en kinderartsen om met de introductie van koemelk (MELK niet yoghurt of kwark) te wachten tot 11 maanden!
Bij het CB vertelde ze me dat ik 'het liefst' geen koemelk geef tot mijn kindje 1 jaar is. Yoghurt etc. reageert hij niet op, dus ik zie het probleem niet. Wel ben ik net naar #3 overgestapt voor de dagelijkse flesjes, maar als een maaltijd bereid met koemelk dan eet hij ook gewoon met de pot mee.
Hmmm, dan ga ik hier de 2 pakken groeimelk nr.3 die ik nog heb staan, gewoon opmaken. Uitgesmeerd over 2 maanden. Verder vanaf 11 maanden aanvullen met gewone (koe)melk. Ik ga dus geen nieuwe groeimelk nr.3 (opvolgmelk nr.2) meer kopen. Moet volgens mij eigenlijk ook wel kunnen: als kindje normaal reageert op yoghurt e.d. dan iets eerder dan 1 jaar gewone melk geven.
is er dan ook omneo nummer 3 vraag ik me af..? Ik geef hem omneo 2, moet ik vanaf 10 mnd over naar een andere flesvoeding? Want omneo heeft hij wel echt nodig
Ik heb gestemd op gewone melk, maar ze krijgt soja melk. Ze heeft een koemelk allergie en sinds een week geen bv meer. De flesvoeding voor kma kindjes, moet ze echt niet hebben. Dus daarom gewone sojamelk.