dochter overleden aan stofwisselingsziekte en nu opnieuw zwanger, HELP!!!

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door kelly90, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    Hoi dames,

Zoals de titel al zegt zijn we onze dochter verloren aan een stofwisselingsziekte en dit was afgelopen januari gebeurd,ze was 3.5 maand geworden.
    Nu zijn we er gister achter gekomen dat ik weer zwanger ben geraakt en dat dus door de pil heen, ik vind het wel een heel mooi gebaar en zou dan als ik goed reken rond de datum van haar sterfdag zijn uitgerekend. Maar we zitten echter met een probleem,dit omdat de onderzoeken nog lopen en dat nog wel paar maanden duurt(ergens in/rond oktober, haar eerste verjaardag) en er dus nog geen naam voor haar ziekte is en dat dus ook niet naar gezocht kan worden in een vroeg stadium. We willen dit ritueel natuurlijk niet nog eens meemaken want 1 kind verliezen is al te veel en ik ben eigenlijk tegen abortus, een kind verliezen is al heel moeilijk en dan nu zwanger zonder dat er wat aan onderzocht kan worden.. ik zou graag willen weten of er moeders zijn die dit hebben meegemaakt en wat deden jullie enz?

Het liefst houden we dit kindje wat nu in mijn buik zit, maar wat als het nou ook ziek is?

Liefs kelly

2. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Wat een moeilijke keuze.. Zelf heb ik dit niet meegemaakt (onze zoon is gestorven aan een bacterie).. Ik ervaar het overlijden van ons kindje als zeer heftig. Nu bijna 2 jaar geleden maar toch nog heftig. Mijn relatie met mijn man is er sterker door geworden maar of we dit alles nog een keer aan zouden kunnen...
    In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap en succes met het maken van je keus!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Pfff kippenvel hier meiden... Vreselijk wat jullie overkomen is :(

Kelly ik zou maandag eens je gyn of vk bellen hierover... Weet niet of er onderzoeken gedaan kunnen worden? Soort van nipt test misschien?

4. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    @ongeduldje het zal altijd moeilijk blijven dat gevoel heb ik iig. Als nog sterkte! En bedankt voor je berichtje!

@lov23 zo'n onderzoek kan altijd maar zolang we geen naam van de ziekte hebben kan daar ook niet naar gevonden worden snap je? Er zijn namelijk TE veel stofwisselingsziektes dusja waar moet je dan naar kijken? Bedankt voor je berichtje!

Liefs

5. mama van een en

mama van een en Nieuw lid

10 mei 2014
    4
    0
    0
    HIer is mijn zoon officieel overleden aan wiegendood... Maar 1 j na zijn overlijden is zijn zus geboren en hebben ze ons verteld dat hij een stofwisselingsziekte had.. Hierop zijn mijn meiden ook getest en gelukkig negatief! Hij is 3 w geworden...

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee snap ik maar het is tenminste iets denk ik dan...:)

7. kelly90

kelly90 Actief lid

26 apr 2013
    138
    0
    0
    @mama wat een geluk hebben jullie toen gehad dat de kind(jes) daarna gezond zijn zonder dat jullie toen al wisten dat hij een stofwisselingsziekte had. Welke ziekte had hij?
    Onze dochter had een mitochondrielle ziekte en hoogst waarschijnlijk zijn wij allebei drager, dit houd in dat de kans 25% is op een ziek kindje en 75% gezond waarvan 50% drager maar omdat Chayenne ons eerste kindje is maakt de keuze het wel extra moeilijk omdat het bij haar meteen al fout was.
    Het liefst houden we dit kindje dan ook maarja willen we het risico lopen om weer een kindje te moeten verliezen...

Deel Deze Pagina