Bijna 2 jarige laten wennen aan Deryan tentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chiggy, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had gister een topic geopend om te vragen welk campingbedje compact is zodat ik die makkelijk mee kan nemen als mijn zoontje (21mnd) gaat logeren (ik reis altijd met openbaar vervoer)
    Ik kreeg een paar reacties van meiden die het Deryan tentje aanraden.
    Ik ben alleen bang dat mijn zoontje er niet in wil slapen, dat hij het eng vind ofzo... En dan is het toch een behoorlijke miskoop :)
    Wie heeft er ervaring mee om een kindje van bijna 2 nog te laten wennen in zo'n tentje te slapen? Ging dat goed?

2. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zo'n tentje verleden jaar voor 10 euro bij het Kruidvat gekocht in de uitverkoop, en ook op Marktplaats zijn ze voor die prijs wel te vinden. Wel de moeite waard hoor, om uit te proberen, want het is echt superhandig!

Maar een kind van tegen de 2 kan misschien binnen niet al te lange tijd in een gewoon bed slapen? Dat zou helemaal een hoop gesjouw schelen.

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    NIet helemaal een vergelijkbare situatie maar misschien heb je er wat aan.
    Ik heb een tentje voor mijn zoontje die mee gaat naar me werk. Me zoontje slaapt er in. Maar elke keer als ik hem opzet gaat het joche van me werk (in het begin net 2) steeds inliggen. Hij vind het geweldig. En vraagt steeds of hij er in mag slapen. Nog nooit geprobeerd (ook omdat het een babytentje is en hij een grote kind dus gewoon niet past). Dus of het slapen ook werkelijk zou gaan gebeuren weet ik niet, maar ik ga er vanuit van wel.

Ik denk dus dat het prima kan! Ik weet niet hoe makkelijk je kindje met slapen is, maar ik zou het zeker proberen.
    Het scheelt zooo veel gesjouw. Hij gaat hier gewoon voor in de fietsmand, zo makkelijk vind ik.

En via marktplaats zijn ze niet zo duur, dus is het volgens mij de moeite waard om te proberen.

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Geen ervaring mee, mijn Zoontje wilde in geen enkel campingbedje meer op die leeftijd en uit logeren slaapt ie dus of op een matrasje op de grond of bij iemand in bed ... Hij gaat alleen logeren bij opa en oma.

Zag wel een Deryan tentje hier op Zp tekoop voor 14 euro, maybe is dat wat? Succes ! Met openbaar vervoer wil je idd wel iets licht meesjouwen, gewone campingbedje is best zwaar.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Thanks ladies! Denk dat ik toch eens ga kijken voor een tweedehands tentje. Wie weet vind hij het helemaal niet eng idd :)

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn oudste wil er op deze leeftijd niet in slapen. Ik denk dat ze het eng zal vinden.
    Hen m nu wel voor de jongste en bevalt super

7. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn jongste was anderhalf jaar oud toen ik hem meegenomen had op vakantie!! Het slapen ging nog wel redelijk totdat ze na een paar dagen had gezien hoe de rits werkte. Weg vakantie avonden maar erbij zitten totdat ze sliep.:cool: Na de vakantie gelijk weer verkocht op mp vond het een miskoop!! Wel ideaal voor de ruimte in de auto.

8. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Veiligheidsspeld doet dan wonderen. Als ze wat ouder zijn en ook zelf in en uit bed kunnen is het geen probleem, maar tot die tijd werkt het prima.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind m niet zo geschikt als logeerbedje. Wel voor kamperen, maar dan kan er niet zo veel mis gaan (je hoort alles en bent in de buurt). Maar dan nog zou ik een kind van bijna 2 op een matje laten slapen ;). Ik vind het tentje meer iets voor baby's die nog niet echt bewegelijk zijn. S is bijna 10 maanden en die zou m kruipen door de hele kamer sleuren ... laat staan T!

Is een matras op de grond geen optie bij de logeeradressen? Of een kampeermatje? Die zijn ook makkelijk mee te nemen in OV.

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Het gaat eigenlijk maar om 1 logeeradresje want bij mijn ouders en meeste vriendinnen hebben ze wel een campingbedje. Dit bevriende stel heeft dat niet en heeft ook geen 'gewoon' matras, maar voor logees zo'n aerobed. Daar rolt ie zo vanaf :D

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heeft het bevriende stel geen bekenden waar ze er even eentje kunnen lenen?

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben er een. Toen dochter heel klein was ging het prima. Inmiddels weigert ze er in te slapen en schreeuwt moord en brand. Dus wij hebben maar een gewoon campingbedje aangeschaft.

Ik hoop dat als ze nog wat ouder is ze het wel weer leuk gaat vinden (evt als speeltent).

Zou geen nieuwe kopen, maar 2e hands!

Deel Deze Pagina