Onze oudste begon met zijn vingers in zijn mond (en ook heel raar..haha) toen hij maand of 5/6 was. De middelste heeft nooit zijn duim, vingers en speen gebruikt (speen t/m 13 weken om even in slaap te komen of voeding uit te stellen) En de jongste eigenlijk al vanaf zijn geboorte (letterlijk!) Dat hij naar zijn duimpje/vuist zocht. Nu is hij bijna 11 weken en vandaag is mijn man om 11.00 wakker gaan maken voor zijn fles en ligt hij heerlijk te slapen met zijn duim in zijn mond. Riep mij er gelijk bij "van kom eens even kijken" Mijn buurvrouw (manager bij een kdv) zei al dat hij al vroeg bij was, maar ik had zoiets van "ja hij zuigt een keer op zijn vuist/duim) Maar nu lag hij echt op zijn duimpje te zuigen. Echt schattig.. en handig..hihi. Bij wie zijn ook kindjes zo (vroeg) er bij?
mijn docher zoekt ook al vanaf haar geboorte naar haar handjes. ze doet nu ook haar duim in haar mond maar vaak haar zelf pijn. ze krijgt nu ook al tandjes en wil graag ergens op zuigen maar wil geen speen.
Hier duimde ze al op de echo. Maar na de geboorte vond ze 'm een paar keer en vervolgens hield ze er weer mee op.
Hier begint het een beetje te komen, maar omdat ze nog geen controle over haar handjes heeft gaat het soms mis... ze ligt dan met haar duimpje in de mond, en haar andere vingers krullen zich heel langzaam om haar neusje, maar zodra die het neusje aanraken komt het grijp reflex, en knijpt ze zich zelf heel hard in dr neus, hahaha.... heb het al een paar keer zien gebeuren, en dan schrikt ze en moet ze even huilen...
Hier ook een vroege duimster. Op de 3D echo zat die al in dr mond, vet lief Idd na geboorte steeds handen bij het gezicht, zoeken/sabbelen. Speen vond ze vies maar pakte ze gelukkig wel. Toen ze 13weken was heb ik haar voor het eerst duimend in bed aangetroffen. *smelt*. Ze duimt alleen als ze moe is, dus niet vaak gelukkig.
Mijn zoontje duimde al in de buik. Na de geboorte deed hij erg zijn best maar het lukte hem niet om zijn handjes onder controle te kijgen en omdat hij in de puckababy lag tot 5 maanden had hij ook niet echt de mogelijkheid om veel te oefenen. Nadat hij was uitgebakerd was het zo bekeken en nu duimt hij altijd als hij in bed ligt. Ideaal 's nachts, hoeven we de speen niet meer te gaan brengen Het enige 'nadeel' vind ik dat hij als hij wakker is ook gelijk gaat duimen en wij vaak niet doorhebben dat hij al een tijdje wakker is. Hij ligt dan gewoon in zijn bedje te koekeloeren. Is niet zo erg, maar hij mag er ook gerust uit als hij wakker is haha.
De jongste Vanaf 6 weken al. Eerder idd al wat sabbelen op knuistjes, maar vanaf 6 weken vol aan t duimen. De oudste heeft alleen maar de speen gewild....
Ja, hier ook zo'n vroege D'r grote zus trouwens ook. Die begon rond 2 maanden met de duim en pakte later wijs- en middelvinger Caitlyn lijkt vooralsnog een fanatiek duimer te blijven Beide dames op een echo trouwens ook al zien duimen, maar na de geboorte bij beiden zoveel onrust dat ze hun duim niet in hun mond konden houden, (wel proberen dus).
Mijn dochtertje duimde ook al redelijk vroeg, ik denk vanaf een maand of 2 al. Ziet er zo schattig uit, zo'n klein duimpje in dat mondje. Speen was ze nooit fan van, maar nu hoeft ze die al helemaal niet meer. Heb er eentje met zo'n clipje eraan en een nijntje voor onderweg, maar daar zit ze meer mee te spelen en soms te 'knabbelen' op de speen. Ze pakt haar duimpje als ze erg moe is en om in slaap te komen. Soms ligt ze 's avonds ook lekker te sabbelen en valt dan lekker in slaap.
Hier duimend op de echo, duimend vlak na geboorte al was dat meer knuistje/vinger in de mond en dat werd met de week meer gericht z'n duim zelf. Nooit speen gepakt trouwens, wilde hij echt niet!
Ja hier... Hij kon ook niet echt veel oefenen. vanaf dat hij 4 dagen oud was zijn we toen begonnen met inbakeren (woombie) En hij slaapt nu al 4 dagen zonder en in eens duimen..haha Hij deed het al in mijn buik..hihi zooow lief Nu begint hij steeds vaker te duimen merken wij. Als hij in zijn box ligt en naar zijn mobiel kijkt, steekt hij zijn duimpje er in. @rozemarijke aaa mooie foto wat een scheetje
Ene foto duimt hij en lacht hij tegelijk.. so cute Hij was net wakker. (foto's staan niet goed, komt door foon)
Hier ook zo'n duimerd. De speen heeft ie misschien anderhalve maand gepakt, met moeite want hij spuugde hem steeds uit. Met een maand of 2 kon hij echt duimen. Tot die tijd veel sabbelen op zijn handjes.
Hier begint ze de afgelopen week trouwens ook te duimen tijdens de fles. Handig... NOT Oudste speelde dat voor elkaar aan de borst: tijdens de BV gewoon ook nog op d'r duim sabbelen Gekke kids...
Hier duimde ze toen ze net geboren was meteen en in die week nog een paar keer. Daarna een poos niet en de speen wilde ze ook echt niet. Nu duimt ze weer sinds ze 5 maanden is. Ideaal vind ik het..sinds dien slaapt ze ook door
Ik heb ook een duimelotje, duimde ook in mijn buik al, heb er een echofoto van. Zo leuk! Maar na haar geboorte schrok ze wel eens van haar eigen zuigkracht en heeft ze het duimen even gelaten voor wat het was inderdaad en sabbelde ze op haar vuistje. Na een week of acht a tien is ze weer gaan duimen.