1 week oud, hoevaak in de nacht voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sa1980, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Misschien een hele domme vraag maar ik ben wegens omstandigheden vandaag overgestapt op flesvoeding en ik heb geen idee hoevaak ik mijn kindje van 1,5 week oud in de nacht een flesje moet geven...
    Overdag laat ik er nu 2,5-3 uur tussen omdat hij maar maximaal 50 cc wil drinken maar hoe doe ik dit in de nacht?

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik voedde in het begin om de 3 uur, omdat hij dan ook kwam.
    Op zich kan je je kindje op verzoek voeden met kunstvoeding. Je rekent dan ongeveer 150cc bereide voeding per kilo.
    Dus stel je kindje weegt 4 kilo, dan 600 cc per dag.

Hoe lang drinkt je kindje? 15 minuten is een goede tijd. Als het veel langer duurt zou je een ander speentje kunnen gebruiken, dan drinkt hij wellicht wat makkelijker en wat meer.

Als je kindje dus met moeite genoeg drinkt zou ik wel regelmatig voeden 's nachts. Komt hij zelf voor een voeding in de nacht? Anders toch maar wakker maken, de suikerspiegel in het bloed kan gevaarlijk laag worden als ze te lang zonder voeding zitten.

Ik zou voorlopig even je schema van overdag aanhouden, elke 3 uur voeden of op verzoek als je kindje eerder komt.

Succes!

3. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    tot op heden zette ik de wekker max 6u na de laatste voeding in de nacht maar dat was dus borstvoeding, eigenlijk dronk hij dan slecht omdat hij in slaap viel.

Over een flesje doet hij zeker niet langer dan 15 minuten hij moet denk nog leren uit een flesje te drinken want soms verslikt hij zich.7

Na het flesje spuugt hij bijna altijd. Bij mijn dochter heb ik 6 maanden fulltime gekolft vanwege reflux dus ik begin al te twijfelen of hij nu misschien wat ziekjes is of ook reflux zal hebben....

Spugen is trouwens 2 dagen geleden bij de borstvoeding.

ik ga vannacht proberen om de 3 uur te voeden.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ik ga borstvoeding en heb altijd het geluk gehad dat mijn kindjes beide maar één keer gedurende de nacht kwamen (rond 4:00)
    Late voeding rond 23:00 - 23:30 dan in de nacht en dan om 8:00 weer.
    Gedurende de nacht liet ik het gewoon gebeuren.

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    De eerste dagen hebben wij een wekker gezet omdat miniNooNoo zelf niet wakker werd. We gaven de laatste fles om half 11, dan weer om half 3 en weer om half 7.
    Na een paar dagen kwam ze uit zich zelf, de ene keer na 3 uur al, de andere keer na 4 uur. We lieten het net als Cygnet gewoon gebeuren en dat doen we nu nog steeds.

6. misa

misa Niet meer actief

Ons schema was met 6 flessen ongeveer zo, of alles 1 uurtje later:
    6:00-10:00-14:00-18:00-22:00-2:00.
    Maar ja, dat is om de 4 uur.. Om de 3 uur hebben wij maar een paar daagjes gehad.

Maar ik zou gewoon overdag doen zoals het gaat en snachts zeker niet wakker maken. Gewoon zelf laten komen voor een fles als het nodig is.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn met 6 dagen uit het ziekenhuis gekomen met de volgende regel: Hij mag zolang slapen als hij ponden zwaar is. Dus bij 7 pond, mogen ze 7 uur aaneen slapen. Mits ze overdag wel voldoende hebben gedronken.
    Voldoende drinken is 150cc per kg..

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier dronk ze toen ze zo jong was meestal om 24.00-03.00-06.00 dus officieel 1 nachtvoeding maar voor mn gevoel 3 voedingen. Heb haar nooit wakker gemaakt voor voedingen maar altijd 's nachts zelf laten komen. Overdag zat er inderdaad ook altijd zo'n 3 uur tussen. Je merkt vanzelf wat jij fijner vind, op schema of op verzoek voeden!

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Onze kleine man is 4 weken te vroeg geboren + groeiachterstand van ca. 3 weken (1870 gram). Dus wellicht is het voor jouw kleine anders dan voor die van ons.. Wij MOESTEN hem de eerste weken echt om de 3 uur wakker maken (dag en nacht). Wel opletten dat je kleintje genoeg voeding binnen krijgt per 24 uur.
    Als hij zelf niet of te weinig komt en daardoor ook te weinig drinkt, dan toch wakker maken..

Persoonlijk zou ik even wat info inwinnen bij je CB of wijkverpleegkundige, verloskundige of kraamorganisatie..

Deel Deze Pagina