Dreumes wordt meerdere malen per avond/nacht wakker.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mariya, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje van nu 15 maanden oud wordt de laatste tijd steeds in de avond/nacht wakker. Voorheen deed hij dit nooit, maar nu steeds meer en het is vooral voor hem, echt vervelend. Meestal laten we hem even, maar na 5 minuutjes ga ik of mijn man naar hem toe om hem te troosten en goed in te stoppen en gaan dan weer weg. Dan is het heel even rustig, maar begint dan weer heel hard te huilen/krijsen en het stopt niet, tot we hem weer troosten. Oh en wanneer we in zijn kamer zijn wil hij opgetild worden (wat we bijna nooit doen, tenzij hij helemaal in paniek is en echt hard gilt) en zodra we binnen komen is hij dan meestal ook gelijk stil en lijkt het alsof er niets aan de hand is.

Wat moet ik nou doen? Nu is hij bijvoorbeeld al ruim anderhalf uur wakker? Herkent iemand dit? Ervaringen? Tips?

2. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    ???

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon had dit ook rond die leeftijd,
    hij sliep met 15 maand alleen al wel in groot bed, dus wij konden bij hem in bed liggen even knuffelen en kusje en hij sliep weer,

dit heeft ruim 3 weken geduurd.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als hij zo snel weer gezellig is als jullie komen, klinkt het nog het meeste als verlatingsangst oid..
    Of het is gewoon een gewoonte geworden, en hij vind het eigenlijk wel gezellig..
    Je kunt proberen om hem dan in ieder geval niet teveel aan te spreken. Liever alleen even zeggen dat het tijd is om te slapen, weltrusten, en dan lekker in stoppen.
    Sommige ouders gaan dan even verderop in de kamer zitten, zodat de kleine je wel kan zien, maar geen contact kan maken. Na een paar keer ga je in de deuropening zitten, daarna op de gang, en dan ben je er wel door.
    Andere ouders laten ze gewoon even brullen, om de gewoonte eruit te krijgen. Is misschien wat hard, maar dan ben je er wel sneller doorheen.

Ik denk dat je vooral even moet inschatten wat het probleem is. En hoe "hard" je dat aan moet pakken..

zoiets ;)

5. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Onze kleine heeft het ook wel eens. Ik haal 'm dan altijd even uit bed, wat drinken, papa en mama een dikke knuffel en dan weer terug naar bed, knuffels erbij en meestal gaat ie dan weer lief slapen.
    Heel af en toe wil het niet lukken, dan gaat ie weer huilen, probeer ik het nog een keer en als dat niet lukt slaapt ie meestal bij ons tussenin... :)

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron doet dit ook al enige maanden. Hier heeft het te maken met het doorkomen van kiezen en hoektanden. En helaas duurt dit bij hem erg lang.
    We gaan er altijd naar toe (hij wordt namelijk totaal hysterisch wakker), laten hem een slokje drinken, en zorgen ervoor dat hij weer rustig is. Daarna gewoon weer slapen.
    Als hij weigert te gaan slapen, dan laten we hem even boos worden (max. 2 minuten denk ik). Dan weet hij dat we het menen en gaat hij gewoon weer slapen.

Deel Deze Pagina