Hoi! Mijn dreumes van 15 maanden is vd week gewogen en was iets te licht op de curve. Nu is ze ook geen hele goede eter. Zouden jullie hier iets mee doen? Alsin extra tussendoortjes of weer poedermelk ipv gewone melk? Of het gewoon laten en afwachten? Ik had geen tijd om het te vragen op het cb het ging erg gehaast, enkel wegen en een prik. Ze ontwikkelt zich overigens goed
Hoe volgt ze haar eigen lijn? Mijn 19 maander is ook lichter en kleiner maar volgt wel eigen lijn met soms wat dipjes. We kunnen afwachten gelukkig. Soms zoeken ze ook nog wat in hun eigen lijn, ene keer wat lager door bv tandjes of verkoudheid waardoor ze slechter eten en dus dalen in hun lijn, andere keer zitten ze weer goed op hun lijn. Op zich is een keer een dalinkje op de lijn niet zo erg. (Onze zoon groeide een periode structureel niet. Dat hij in 2 maanden tijd zelfs af was gevallen. Hij krijgt op de dagen dat hij niet eet,speciale voeding. Maar hij staat onder behandeling van diëtiste en kinderarts. Zolang hij wel aankomt en redelijk zn lijn volgt, laten ze ons gewoon onze gang gaan)
Nee ze dipt iets. Ze is altijd wel lastig geweest met eten. Bedenk me nu dat ik iig roomboter op haar broodje kan doen.
Hier zoontje van bijna 2 jaar, die zit nu iets boven zijn curve. Maar bij de 18 maanden checkup zat hij er iets onder en zo gaat hij op en neer op de curve de voorbije maanden. Er zijn zoveel factoren die kunnen meespelen: periode van verkoudheden of andere virusjes, tandjes die door komen, mentale sprongen enz. Tijdens die periodes eet hij minder en komt dus vrij weinig aan of valt zelfs wat af. Daarna komen dan weer periodes dat hij met gemak 3 boterhammen eet en dan nog een yoghurt en fruit bv. Zolang ze geen volledige lijnen zakt zou ik me geen zorgen maken. Waarschijnlijk komt er weer een periode waar ze meer eet.
Dat is geen probleem als ze beetje dipt een keer blijft een moment opname. Je kan altijd over 2 maand weer wegen als je dat graag wil. Roomboter is sowieso goed en volle producten. Volle melk bv.
Ik zou het zo laten. Mn zoontje was laatst ook "maar" 300 gram aangekomen,maar wel in de lengte 3cm erbij. Als je twijfelt kan je altijd over een maand een extra weegafspraak maken.
Hier een zoon van 3,5 jaar en hij weeg 13.4 kilo bij 104 cm. Ernstig ondergewicht noemt het CB het. Zolang je kindje normaal eet en drinkt zou ik mij geen zorgen maken. Ik denk dat alle kindjes wel een een maaltijd overslaan. Mijn 3 jarige iig wel, heerlijke peuter puber buien zijn het. Ik zou zeker niet over stappen op poeder melk maar inzetten op volle producten en misschien wat vaker een tussendoortje zoals een plakje vlees of kaas. En niet volstoppen met ongezonde dingen
Soms komen ze iets minder aan, dat kan gebeuren. Soms zijn er ook periodes dat ze minder goed eten; overgang van vloeibaar naar vast voedsel, tandjes, verkouden, etc. Als ze niet op -2 zit zou ik me er geen zorgen over maken, hooguit lekker volle producten kopen en een extra tussendoortje aanbieden. Maar als je je toch wat zorgen blijft maken, bel gewoon even met het cb. Daar zijn ze voor Even ter voorbeeld, mijn zoontje viel na de geboorte veel te veel af, daarna werd bij een budda door de bv (bijna +2 lijn) en toen hij ging kruipen en lopen kwam hij op -1.
Zeker gezien je zegt dat ze zich goed ontwikkeld, zou ik me over een klein dipje niet zo'n zorgen maken. Kan altijd gebeuren door diverse omstandigheden. Maar als je toch wat meer zekerheid wilt hebben: je kunt altijd nog het CB mailen of bellen met je vraag, of even binnenlopen op het spreekuur (mits je die mogelijkheid hebt dan, want hier waren dat altijd van die onhandige tijden dat het mij nooit is gelukt ). Zoals iemand anders ook reeds zei: behalve roomboter kun je misschien ook overstappen op volle melkproducten als je dat nog niet deed (en je kindje geen allergie heeft hiervoor).
Ik zou me geen zorgen maken. Heb zelf een kind van 6 die ook altijd onder de maat is. Maar hij eet wel heel veel. Hij is helemaal onderzocht toen hij 1 wad. Maar blijkt niks te mankeren. Hij is nu nog steeds klein en mager. Want hij weegt maar ruim 16 kilo. Zelf geeft ik veel volle producten. Waar gezonde vetten in zitten. Maar het helpt nog steeds niet. Volgens mij is het gewoon de bouw van het kind. Zodra je kindje echt gaat afvallen of steeds verder afbuigt de curve, dan zou ik wel actief ondernemen.
Als jij het prettig vindt om de gewone melk te vervangen voor poedermelk dan moet je dat gewoon lekker doen Hier een grote eter van 18 maanden maar die drinkt ook zijn opvolgmelk nog uit een flesje voor het slapen gaan. Vind ie lekker (en het is een vitamine/mineralen bom dus ik vind het ook niet erg, haha)