Hai, zoals jullie kunnen zien is mijn zoontje pas1 maar de reden dat ik toch ff dit forum opzoek is deze: Ik ben pasgeleden begonnen als gastouder en heb een vast gastkindje van 3 maanden, dat gaat allemaal prima. Nu krijg ivm zwangerschap van de eigen gastouder 2 kindjes in de noodopvang; een jongen van 5 en een meisje van 7. Ze zullen ongeveer 8 weken lang 2 dagen in de week bij mij zijn. Nu gaan ze normaal natuurlijk naar school maar straks begint de vakantie en zijn ze er dus de hele dag. Het meisje is wel bijdehand en vind ook mijn honden helemaal het einde dus dat komt wel goed denk ik. Maar het jongetje is wat terughoudender en een beetje verlegen. Ik weet wel dat hij van tekenen houd en computerspelletjes dus dat heb ik in huis. Nou zou ik graag op de eerste dag, als een ijsbreker zeg maar iets 'leuks' willen doen met ze...Maar verder als koekjes bakken (met vanalles erbij aan strooisels) kom ik eigenlijk niet. Om een lang verhaal toch nog een beetje kort te maken.... Hebben jullie leuke doe tips voor mij?
Oh, wat me ook leuk lijkt is om iets te 'maken' met ze. Knutselen/in elkaar zetten van iets waar ze elke week aan kunnen werken en dan op het laatst mee naar huis kunnen nemen als aandenken. Alleen het lukt me niet goed te bedenken WAT dan...
Hoi als je knutselen intypt bij Google krijg je een heleboel sites over knutelen, daar kun je denk ik wel iets leuks vinden! ik weet niet wanneer ze komen maar anders kun je misschien iets voor vaderdag met ze maken.
vingerverven, brooddegen en daarna verven, met krijt een a4 inkleuren en dan met zwarte verf eroverheen en dan in die verflaag krassen (weet ff niet hoe t heet)...,sokken omknutselen tot handpop (met wol en vilt enzo), zelf stempels maken met aardappels en dan lekker een a4tje volstempelen....jeetje zo kan ik nog wel ff doorgaan hihi