maxi cosi

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Lisalisalisa, 2 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Hey,

Ik ben wat aan het uitkijken voor de uitzet/geboortelijst.
    Dus keek ik naar wandelwagens en autostoeltjes.
    Maxi-cosi is zo voor de hand liggend maar dit wil ik zoveel mogelijk vermijden. Wij zijn niet echt fan van MC omdat het voor langere tijd gebruiken slecht is voor het rugje. Wij kiezen dus een wandelwagen met mand en zitgedeelte maar zonder MC.
    Voor korte ritten in de auto zie ik een mc nog zitten maar wij doen vaak langere uitstappen/reizen met de auto en dan wil ik dat kleintje niet zolang in de MC zetten ( we hebben zelf beiden een zeer gevoelige rug en wat je kan vermijden voor je kind , kan je vermijden)

Zijn er hier mensen met ervaring met zo'n autostoel die je tegen de richting en met de richting mee kan zetten? bv maxi cosi milofix, cybex sirona,...
    Het enige nadeel lijkt mij dat het een vaste stoel is en als hij/zij dan eens met groot ouders meerijdt heeft ie daar geen eenvoudig te installeren stoel..

alvast bedankt

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Tja. Aan mij heb je niet zoveel denk ik, want ik denk dat het wel meevalt met de ruggetjes als je de stoel gewoon alleen in de auto gebruikt. Zou zelf nooit zo'n kleintje in iets anders dan een maxicosi vervoeren.

Daarbij vond ik het handig dat ik haar binnen al in de maxicosi kon zetten. Ipv haar los mee te nemen naar de auto.

3. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België

Nee hoor, of het nu positief is of niet elke tip is handig om mee te nemen ;)

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Maar die vaste stoelen die je noemt verschillen qua houding toch niet dan het groep 0 autostoeltje van Maxi Cosi? Ook in die autostoelen mag je ze eigenlijk niet langer dan 2 uur vervoeren dacht ik.

5. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    ja sowieso stoppen we regelmatig bij langere ritten ;)

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ja, maar wat is er dan zo beter aan die stoelen dan qua houding, bedoel ik vooral. Ook die houding is een gebogen houding waarin je ze niet te lang moet laten zitten.

7. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Er bestaan ook maxicosi's waarvan je het ruggedeelte plat kan maken. Dat is wel handig natuurlijk als je een flink eind moet wandelen en geen gedoe wil met die losse bak.

8. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Die stoelen die tegen de rijrichting in kunnen hebben inderdaad dezelfde houding, dus dat maakt dan niks uit. Dan zou ik kijken naar een reiswieg die helemaal plat kan, die bestaan ook.
    Hier wel gewoon maxi cosi en vond het wel ideaal, makkelijk even in een andere auto te zetten en met koud weer binnen in de maxi cosi en dekens erover. Met 10 maanden overgegaan op achterwaartse stoel, dan zit je met koud weer steeds met jas uit doen als je bij de auto bent. Geen ramp, maar lastiger met hele kleine baby dan de maxi cosi. Ze paste tot bijna 1,5 nog in de maxi cosi dus die steeds meegenomen als we in een andere auto weg gingen, nu is dat lastiger. Hier wel echt alleen als autostoel gebruikt, hij paste op ons kinderwagenonderstel, maar dat hebben we nooit gebruikt.

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik gebruikte de maxi cosi ook uitsluitend in de auto.
    Het fijne vond ik dat de maxi cosi, zeker in de winter als ze nog heel klein zijn, lekker warm binnen staat.

Succes met je keuze.

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Wij hebben beide . Achterwaartste stoel en mc ivm twee autos.
    Qua houding is het hetzelfde. Sterker nog, ik vond de mc beter qua insert rondom het hoofd dan de cybex.

Maar voor beide stoelen geldt, liever niet langer dan twee uur achter elkaar

11. LianneE

LianneE Niet meer actief

De houding in de maxicosi is toch ook om te beschermen bij een ongeluk?

ik gebruik de maxicosi ook alleen in de auto maar heb wel de opzetstukken op mijn joolz voor als ik even snel door de supermarkt heen loop en om haar te brengen naar het kdv etc.

12. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Ook even een reactie van ons:

Voor iedereen is het onprettig om lang in één houding te zitten. Jullie noemen het inderdaad al: neem daarom vooral voldoende pauze onderweg, zeker om de 2 uur een pauze van minimaal 15 minuten. Haal daarbij je kindje uit de autostoel, zodat hij/zij even lekker kan bewegen, bijvoorbeeld op een kleedje.

Groet, Laura
    VeiligheidNL

Deel Deze Pagina