hallo allemaal vandaag had ik mn controle bij de VK. Hier werd ik een beetje op mn streef gedrukt, dat ik wel moet oppassen met mn gewicht! bij mn 1e controle met 9 weken woog ik 74 kg bij een lengte van 1.78, nu 79 kg, volgens de VK is het 'normaal' 1 kg per maand aan te komen. de afgelopen 4 weken was dat dus 3 kilo bij mij wat vinden jullie dan? ik vond het allemaal wel meevallen hoor, echt superveel eten doe ik niet, eet gezond, oke natuurlijk doe ik weleens gek, dat mag toch wel? ach ik blijf eten hoe ik nu eet, dat gezeur over de kilo's!
Tja, je weet zelf of je gesnoept hebt of niet Er is een heel topic met wat iedereen aan is gekomen, anders moet je daar even kijken?
Nou ik vind het zeker meevallen hoor! Ben nu (gister bij vk gewogen) 14 kilo aangekomen.. waarvan de afgelopen 3 weken maar 1 kilo.... keer ervoor 4 kilo in 3 weken tijd... Was nu met iets meer als 19 weken... 7 kilo aangekomen.... en de eerste zwangerschap 5 kilo.... Tja zolang je "gewoon" eet en van jezelf weet dat je niet snoept is het goed, toch?
ja dat vind ik ook, maar toch zat het me niet lekker dat ze er zo op door ging. ik weet wat ik eet zeg maar! bij sommige VK word je niet eens meer gewogen, dat lijkt me beter haha..
ik vind het netjes hoor, je zit op de helft van je zwangerschap en in je hele zwangerschap kom je gemiddeld 12 kilo aan toch? netjes hoor, ik ben 15 weken en 4 kilo erbij inmiddels, ik moet er wel bijzeggen dat een paar kilootjes extra voor mij geen kwaad kunnen. ik hoop dat ik met 20 weken ook pas op 5 kilo zit hoor
Ik vind het reuze meevallen hoor. Dit betekent overigens niet dat je in dezelfde tempo doorgaat. Het zou zomaar kunnen zijn dat je de komende maand maar 1 kg aankomt. Ik kwam de eerste 4 maanden 4- 5 kg aan, maar ben totaal maar 11,5 kg aangekomen. Valt dus mee Als je gewoon normaal eet dan is er niets aan de hand!
ik ben nu 15 weken en ongeveer 6 kg aangekomen. In het ziekenhuis maken ze zich er helemaal niet druk over. enneh, hoeveel was bridget ook alweer aangekomen, 26 kg totaal geloof ik!
Ik zou me er heemaal niet druk om maken. Heb bij mijn eerste zwangerschap bij elk bezoek alleen maar gezeur gehad over mijn gewicht. Ik at gewoon en leek wel dik te worden van de lucht! In totaal was ik bijna 30 kilo! aangekomen. Binnen 3 maanden was ik weer op mijn oude gewicht! Nu ben ik in 19 weken ook alweer 9 kilo aangekomen. Als het nog eens verdubbeld word het dus 18 kilo. Nou ik vind het prima, zolang ik maar goed voel! Je moet genieten van je zwangerschap en je fijn voelen bij je verlos en niet al met buikpijn heen gaan omdat ze wel weer eens kon gaan zeuren om gewicht. Als moeder en kind maar gezond zijn!
ik ben bijna 26 weken en 9 kilo aangekomen ... ik vind het wel veel maar ja is voor een goed doel he !
Ik zou er echt niet mee zitten hoor. Ze zeggen het vrij snel. Ik kreeg ook te horen dat ik wel op moest passen, omdat het ook snel gaat bij mij. Ik eet ook niet extreem gek (wel af en toe wat vaker dan normaal). Het komt er toch gewoon bij. Ze vertelde de keer erop dat sommige vrouwen gewoon pech hebben en hun lichaam alles opslaat, vet,vocht etc...en dat je daardoor sneller bijkomt.
bij mij was hetzelfde verhaal. ik was vorige week 8 kg aangekomen in totaal en was 23 weken. Ik kreeg nogal commentaar.. erg vervelend, het maakt mij wel onzeker! Ik ben nu echt aan het letten dat ik niet snoep en zo, maar afgelopen week toch wederom bijna een kg erbij...
Bij mij zaten ze de vorige keer ook te zeuren...ben nu 15 kilo aangekomen......volgens mij heel netjes maar ze liep te zeiken dat ik nu moest gaan uitkijken. Heb me gelijk de afgelopen 2 weken klote gevoeld en heb alleen maar zitten letten op mijn eten. Ben nu niks aangekomen (tenminste op mijn weegschaal) Moet zo weer heen dus we zullen 't zien. Zou me er niet teveel van aantrekken hoor. 5 kilo...hahaha die zaten er bij mij de eerste 12 weken al aan!
Ik ben 7 kilo zwaarder bij mij is dr nog geen 1 keer gezeurd en ik was van mezelf al flink voor ik zwanger werd. Je mag tot 15 kilo gemiddeld hoor. Geloof ik
Als je gewoon normaal eet kun je inderdaad niets doen aan wat je aankomt. En dan gaat het er gewoon weer af. Ik ben vorige keer 16 kilo aangekomen, nu bij 23 weken 8. Die 16 waren er in 3 (!) weken weer af, dus ik heb goede hoop. Wel is het zo, dat de eerste helft het vooral je eigen lichaam is dat aankomt. De tweede helft is het de baby. Ik kwam de laatste 10 weken meer dan een pond per week aan! Maar ons meisje kwam gelukkig ook genoeg aan, ze woog netjes 3190 gram. Reken je dus niet te rijk met de helft is de helft, dat is niet zo. Het laatste trimester kom je het meeste aan. Maar 2 dagen na de bevalling is er al een kilootje of 10 af hoor! Geniet er nog van, doe ik ook
ach, volgens mij zegt dat allemaal niks. mijn vriendin was 23 kg. aagekomen, maar is nu 8 weken na de bevalling alweer 17kg daarvan kwijt. ikzelf ben nu 17 weken zwanger, en zit nog 3kg. onder mijn startgewicht. maar wie weet kom ik alsnog 30kg aan. je kunt er volgens mij geen pijl op trekken! gewoon normaal, gezond en gevariƫerd eten. niet teveel snoepen. dan is het toch prima? sterkte! laat je zwangerschap er niet door verpesten.
Bij mijn verloskundige wegen ze niet, ze vragen wel of je het zelf een beetje wil bijhouden maar dat hoeft ook niet per se. Dus dat vind ik eigenlijk wel prettig.. Maar iedereen komt ook weer verschillend aan, een vriendin van mij was bij 20 weken al 15k aangekomen ( is wel zwanger van de tweede). Ze was bij de eerste ook zoveel aangekomen en daarna was het er allemaal weer af. Ze woog zelf lichter als voor de zwangerschap. Dus ja het zegt allemaal niks denk ik..
ik wou dat die van mij daar iets losser in waren, nee hoor ik sta elke 4 weken op de weegschaal bij mijn vk en het wordt genoteerd op de kaart, aan de andere kant vind ik het wel fijn dat ze elke keer mijn bloeddruk in de gaten houden en als me iets dwarszit wordt het gelijk onderzocht dan hoef ik niet te wachten op de volgende afspraak, dus ik neem dat wegen dan maar voor lief, better safe then sorry