hoge bloeddruk en misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jelle28, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    De laatste weken is mijn bloeddruk steeds te hoog maar er zitten gelukkig geen eiwitten in mijn urine.

Nu word ik vanmorgen misselijk/lamlendig wakker en dit gaat eigenlijk niet weg.

Verder heb ik volgens mij niet echt noemenswaardige klachten naast wat vocht vasthouden maar dat had ik al en heel veel harde buiken maar vraag me af of de misselijkheid verband kan houden met mijn bloeddruk en eventuele problemen of dat ik gewoon een rot dag heb of misschien een griepje.

Ik heb tot nu toe overigens nog niet over gegeven en wel gewoon wat gegeten.

2. willow23

willow23 Niet meer actief

kan een begin zijn van zwangerschapsvergifteging ik zou even naar je vk bellen voor de zekerheid.....vooral omdat je ook een hoge bloeddruk al hebt....

sterkte

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou ook even bellen, al is het maar om de bloeddruk en urine te laten controleren.
    Beter een keer extra dan een keer te weinig.. (Ook met het oog op de feestdagen)

4. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Tja, ik twijfel een beetje. Loop onder controle van de gyn dus zou dan het ziekenhuis moeten bellen. Vast geen probleem maar voel me zelf dan zo bezwaard en ga nu denken dat ik me misschien gewoon aanstel....

Ik kijk nog even aan hoe het gaat en ga maar even wat rommelen in huis en als ik me dan nog zo voel misschien toch maar even bellen.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij een zwangere vrouw denken ze echt niet zomaar dat zij zich aanstelt hoor! Urine nakijken en bloeddruk meten is ook niet heel veel werk en kan een dokterassistente ook.
    Ik zou liever het zekere voor onzekere nemen...

6. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ow succes en ik zou ook ff bellen, beter 1x teveel dan 1x te weinig.
    Ze zijn er voor ons te helpen.

7. MLkids

MLkids Niet meer actief

voorteken van de bevalling! En anders toch even een plasje weg brengen op eiwitten.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou ook bloed- en urineonderzoek willen. Ik had ook dit soort vage klachten maar bij bloed- en urineonderzoek bleek het foute boel en ben ik snel ingeleid. Gelukkig had ik wel een heel voortvarende gyn en stuurde ze me zelf door voor deze onderzoeken.

9. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Bedankt voor jullie meedenken! Heb net even de koelkast schoon gemaakt (hoezo Nesteldrang) en voel me nu wel weer aardig oké. Wel laat van maagzuur, misschien dat de misselijkheid daar vandaan kwam?

Ik kijk het voor nu nog even aan omdat de misselijkheid aanzienlijk gezakt is en mocht het terug komen ga ik toch even bellen al is het dan inderdaad maar voor mijn eigen gemoedsrust.

Ze hebben me overigens ook gezegd dat ik altijd mag bellen hoor! Is meer dat ik mijzelf dan al snel een aansteller vind dan dat hun dat zullen vinden.

10. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Nu ik overigens toch al beetje aan het doem denken ben. Als je harde buiken hebt hoor je die dan over je hele buik te hebben? Ik heb ze nu namelijk erg veel maar eigenlijk voornamelijk alleen aan de bovenkant van mijn buik. Voel het dan ook alleen aan de bovenkant samen trekken en hard worden terwijl de rest dan vrij soepel blijft.

11. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Gelukkig inmiddels niet misselijk meer en ook niet meer geweest.

Vraag me nog wel af of e mensen zijn die zoals ik hier boven beschreef het hebben van harde buiken alleen boven in de buik herkend? Het zit dan echt aan het begin van mijn buik net onder mijn borsten.

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    als het aanvoelt als een band bovenom je buik dan moet je echt bellen. vooral in de combinatie met misselijkheid. pre-eclampsie kan echt heel snel verergeren, als ik een dagje later was geweest dan was het waarschijnlijk heel anders afgelopen.

Het enige symptoom wat ik had was dat ik bijna niet meer hoefde te plassen, toen ik het thuis mocht uitproberen met strikte bedrust heb ik een lijstje meegekregen met signalen waarbij ik moest bellen en daar stond bandgevoel boven in de buik en misselijkheid ook op.

Ik wil je echt niet bang maken hoor, maar oh wat ben ik blij dat we er op tijd bij waren.

Succes met bevallen alvast en veel plezier met je kleintje alvast!

13. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Ik vraag me echt af of het een band gevoel is. Het voelt echt als samentrekken van spieren maar dan alleen boven in. En soms komt het eren paar keer steeds achter elkaar en soms eventjes niet.

Misselijk ben ik nu helemaal niet meer maar zal het in de gaten houden en anders toch voor de zekerheid even bellen.

Heb ook het idee dat de kleine wat rustiger is. Voel hem nog wel maar minder dan ik gewend ben.

Zal er eventjes wat bewuster op letten.

14. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, ik wil niet flauw doen maar ben het wel met moontje2008 eens. Ben zelf meerdere malen opgenomen geweest mijn vorige zwangerschap omdat ze zwangerschapsvergiftiging vermoedden. Het rijtje van strakke band boven om je buik, misselijkheid, sterretjes zien, tintelende handen...ken het rijtje nog uit mijn hoofd. Maar het is maar een omschrijving he? Wie weet voel jij die symptomen anders. Hoe hoog is je bloeddruk? En houd je het zelf ook bij? Heeft je VK niets gezegd over dat je moet bellen als je je anders voelt? Zeker in combinatie met die hoge bloeddruk? Liever een keertje te veel dan te weinig gebeld hebben hoor! Succes!

15. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Heb jullie advies ten harte genomen en toch maar even gebeld. Mogen nu even langs komen dan meteen ze mijn bloeddruk en maken een ctg. Al is het dan maar voor mijn eigen gemoedsrust

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    en, hoe was het?

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ben ook benieuwd. Hopelijk was alles oke.

18. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Alles was gelukkig oké! Ze hebben ons helemaal nagekeken, ctg, echo, bloeddruk, bloed, urine en alles was goed. Behalve mijn bloeddruk dan maar dat was al bekend. Moet nu dinsdag voor bloeddruk controle terug komen en wanneer deze nog steeds verhoogd is gaat er een datum gepland worden om in te leiden. En uiteraard moet ik direct contact opnemen wanneer ik weer klachten krijg.

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Fijn dat de rest goed was, heb ik bij de eerste ook gehad, een "gewone" hoge bloeddruk en dat ging voor de rest gewoon goed.

Succes met de laatste loodjes!

20. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Dank je wel! viel me ook nu weer goed dus heb goede hoop dat het zo blijft. Nu maar afwachten of hij uit zich zelf besluit te komen of dat er eind deze week actie ondernomen moet worden....

Deel Deze Pagina