Bijna 20 weken zwanger / bruine afscheiding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Michanda, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michanda

Michanda Actief lid

7 dec 2009
    121
    0
    0
    Ik ben bijna 20 weken zwanger en heb sinds vanmiddag last van bruine afscheiding! Dit is niet de eerste keer in m'n zwangerschap, want ik heb het ook bijna het hele eerste trimester gehad en bij 13 weken stopte het opeens. Ze hebben nooit kunnen vinden waar het vandaan kwam!

Vanmiddag begon het opeens weer. En het maakt me toch een beetje ongerust. Ik geloof niet dat er direct iets met m'n kleine mannetje is want die schopt nog flink, maar ik heb wel het gevoel dat hij opeens lager zit ofzo. Kan het iets met de baarmoeder mond te maken hebben??

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi michanda,

Het kan inderdaad met je baarmoedermond te maken hebben. Door prikkeling (gemeenschap, ontlasting,sporten, zwaar tillen) kan er een haarvatje knappen wat het bloedverlies geeft. bruin wijst op oud dus het kan zijn dat het gisteren of eergisteren is gebeurt. Ik wil je wel adviseren het je verloskundige te laten weten, zeker als het helderrood is/word.

Imke

3. Michanda

Michanda Actief lid

7 dec 2009
    121
    0
    0
    Het vreemde is dat ik de hele zwangerschap nog geen gemeenschap heb gehad en ook niks geks heb gedaan, voel me namelijk al dagen doodmoe en futloos.
    Heb mijn eigen vk inmiddels wel gesproken en die zij precies hetzelve. Ik heb gelukkig nog geen spatje rood / roze gespot, dus ik wacht het even af. In ieder geval heel erg bedankt!

Deel Deze Pagina