Volgens mij ligt de baby raar

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjaam, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo,
    Ik ben dinsdag voor de 20 weken echo geweest en daar zag ik dat de baby raar ligt in mijn buik.
    "Normaal"ligt de baby in de vorm van je baarmoeder, als een kommetje. Maar bij mij zat het op handen en knieen met het ruggetje bol omhoog. En volgens die mevrouw lag het met het hoofdje naar beneden en met het kontje tegen mijn navel aan. Sanp het zelf ook niet helemaal.
    Ik voel ook bewegening alleen ter hoogte van mijn schaambeen en niet aan de zijkanten van mijn buik ofzo.
    Is dit normaal? Ik ben pas 21 weken...
    Word er een beetje onzeker van.

2. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, je babietje is nu nog zo klein dat ie lekker kan draaien en spelen in je buik. Alleen op de echo had ie de houding van kruipen aangenomen (toch? dat heb ik ongeveer begrepen)
    Ik weet niet of je een pretecho gaat doen maar dan kan je baby al weer heel anders liggen. En als je het geschop alleen richting je schaambeen voelt dan zitten daar ook de beentjes op dat moment.
    Liefs anita

3. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hé ik zie dat we één dag verschillen;)

4. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ja het lag inderdaad in de kruiphouding.
    Zag er echt heel raar uit.
    Leuk, dus jij bent 11 juli uitgerekend?
    Voel je je goed verder?

5. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Ja klopt, jij de 10e dus ;) haha grappig he
    Ja hoor gaat op zich goed hier, op de bekkenpijn na. Verder niets te klagen.
    En jij, begin je al lekker te groeien?
    En wat ik al zei, je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor, je kindje beweegt door je hele buik en kan soms gekke acties geven als kruipen (moet je onthouden of hij ook straks ook snel is met kruipen)
    Liefs Anita

6. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    O das een goede. Daar zal ik op letten.
    Ik begin zeker al te groeien. Heeft even geduurd. Tot 19 weken kon ik al mijn kleren nog aan en binnen een paar dagen ineens niet meer.
    Maar krijg nu een aardig buikje.
    Verder mag ik helemaal niet klagen. Heb nergens last van. ben alleen snel moe, maar als dat alles is...

7. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Ja het gaat in ene dan hard he, maar wel knap hoor, tot week 19 je eigen kleren nog aan.
    Maar shoppen voor positiekleding is dan ook helemaal niet erg he ;)
    Ik merkte het vorige week ineens, maandag kon ik nog lekker op mijn buik slapen en 5 dagen later lag dat gewoon niet meer lekker.
    Soms wordt ik dan wel wakker op mijn buik en dan weet ik niet hoe gauw ik me om moet draaien.
    Is het je eerste kindje? Lekker he die bewegingen in je buikkie?

8. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ja, dit is mijn eerste kindje. Ben nu wel erg benieuwd hoe het eruit ziet.
    Voel het inderdaad al goed bewegen. maar merk wel dat ik me echt overal zorgen over kan maken zeg. Normaal ben ik echt de rust herself. maar nu... wat een stresskip ben ik geworden zeg

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zo ligt de mijne ook al vanaf de 20 weken echo hoor, dat is heel normaal!
    Ik denk niet dat de baby ooit over dwars heeft gelegen bij mij, wat jij "een kommetje" noemt.

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Toen ik met 15 weken een echo liet maken, lag de kleine ook heel raar. Ik dacht meteen, dit is niet goed. Maar blijkbaar vond de baby dit een fijne slaaphouding. Toen hij wakker werd ging hij weer heel anders liggen. Ook met 20 weken hebben ze nog alle ruimte om te veranderen. Ook gaan ze al op een manier liggen die ze zelf prettig vinden. Volgens mij krijg jij gewoon al een kind met spierballen straks die binnen no-time kruipt. :)

11. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    hahahaha,
    bedankt voor jullie reacties.
    Moet me ook niet te druk maken. Thanks meiden

Deel Deze Pagina