Wanneer eerste echo? En wanneer vertellen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Traveller, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Traveller

Traveller Lid

18 aug 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Met hoeveel weken hebben jullie de eerste echo gehad? Ik heb namelijk de indruk dat dit nogal kan verschillen. Ik heb die van mij als ik 9 weken en 5 dagen zwanger ben (als alles goed gaat natuurlijk!).

En heeft iedereen het na de eerste echo (er vanuit gaande dat deze goed was) direct aan anderen verteld; of wachten de meesten tot 12 weken zwangerschap?

Groetjes & bedankt!

2. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het verteld tegen werderzijdse ouders zo gauw ik wist dat ik zwanger was, ook al zu het fout zouden we het daarna vertellen en nu leven ze mee en snappen ze soms gevoel en dergelijke.

maar ja zo doet iedereen het op zijn manier

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en ben 8w5d zwanger op.
    Onze ouders en broers en zussen en mijn beste vriendin weten het al 2 weken. Wij hebben er zelf 1 week aan gewend voordat we het hen vertelden. Nu gaan we het langzamerhand aan meer mensen vertellen. Vanaf 13 weken zwangerschap vertel ik het ook aan mijn collega's

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Bij de eerste zwangerschap had ik bij 5 weken mijn eerste echo, bij deze zwangerschap met 6 weken. Beide keren hebben we het meteen na het positief testen aan iedereen verteld.

5. stella84

stella84 Actief lid

8 jan 2011
    169
    0
    0
    Ik was acht weken en een paar dagen zwanger bij de eerste echo. Bij tien weken aan onze ouders, broers en zussen verteld en daarna aan de rest. Die twaalf weken duurden ons te lang. :D

6. Traveller

Traveller Lid

18 aug 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig om te lezen dat iedereen er anders mee omgaat. Maar, voor mij wel een bevestiging dat na een positieve echo het een mooi moment is om het te delen. Eindelijk; wat duurt dat wachten lang ....

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza eerste echo bij 11 weken, (teruggezet naar 8,5 week. 4,5 week later (bij 13 weken) opnieuw een echo, die dan de termijnecho zou zijn en een week naar voren gezet weer, naar 14 weken dus).
    Vorige zwangerschap bij 12 weken de eerste echo, bleek een leeg vruchtzakje te zijn en om die reden dus deze keer de eerste echo bij 6 weken al.

Dat is meestal ook de reden van vroege echo's bij meiden: een eerdere miskraam of het feit dat meiden in het medische circuit lopen.
    Soms doen VK's al heel vroeg een echo, maar dlat is doorgaans niet voor de 8 weken.

Wij hebben het alle keren gewoon direct na een positieve test verteld, (bij Thirza was dat met 19 dagen overtijd, vorige keer bij 4 dagen overtijd, deze keer gewoon op NOD). Als het mis gaat, is het fijn dat er mensen zijn die je kunnen steunen dan.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mijn dochter een echo met 7 weken, de 2e zwangerschap een echo met 8 weken maar met de echo daarna was het hartje gestopt. Deze zwangerschap hebben we daarom een echo gehad met 6 weken en dan elke week tot 12 weken.

9. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Hier pas een echo met 10 weken....vind het zo spannend! De vk vertelde dat ze geen vroegere echo deed, omdat je anders wel het hartje hoorde kloppen (als het goed is), maar dan nog steeds onzekerheid had...
    Het valt me wel op dat er een zeer grote spreiding is in aantal weken wanneer de eerste termijnecho wordt gedaan!

Wij vertellen het onze ouders komende week (na bevestiging van MvM met nog een keer een zw-test) en vrienden na 10 weken. Collega's ed denk ik pas na 12 weken...
    Maar het wachten duurt wel heeeeeeeel lang :)

10. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik krijg maandag de eerste echo, al met 7+4! Heel vroeg dus, er is geen medische reden ofzoiets voor, dit is mn eerste zwangerschap. Vind het wel prettig, omdat ik weinig kwaaltjes heb. Toch een beetje bevestiging als je een kloppend hartje ziet. De termijnecho komt later pas, ergens tussen 9 en 13 weken dacht ik.. daar moet ik nog een afspraak voor maken.
    Als de echo maandag goed is, gaan we het vertellen. We houden nu al bijna een maand onze mond dicht en het is wel genoeg geweest zo.

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook wachten tot MvM komt maandag, dan nog 1x testen en dan vertellen aan beide ouders. Daarna de 29ste 1e echo en dan aan de rest vertellen.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Termijnecho is altijd tussen de 10 en 13 weken, omdat dan het betrouwbaarste gemeten kan worden :)

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Heb laatst een miskraam gehad op de dag dat we de positieve test in onze handen hadden, hadden we het al tegen ouders/schoonouders verteld.
    Paar weken daarna net voor het fout ging hadden we het aan wat goede vrienden verteld.
    Hierdoor wel veel steun van iedereen gehad!
    Ik ben nu weer zwanger en nu hebben we wel besloten om het voorlopig voor ons zelf te houden.

Iedereen denkt hier weer anders over maar doe gewoon wat jou het beste lijkt!

14. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik kreeg een echo omdat ik niet wist hoever ik was....i.v.m onregelmatige menstruatie:(.

Toen ik de echo kreeg bleek ik 9 weken te zijn....aan m'n ouders en schoonmoeder hadden we het al verteld en toen we de echo hadden gehad hebben we het aan de rest verteld

15. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier met 5.5 weken de eerste echo. Bleken er 2 vruchtzakjes te zijn. Toen aan onze ouders verteld. Met 6 en een halve week aan broers verteld en met 7 en een halve week waren schoonouders 40 jaar getrouwd en toen door zwager in zn speech laten vertellen dat hij oom gimng worden. Tot de 10 weken hadden we een vruchtzakje met inhoud en een vruchtzakje dat leeg leek te zijn. Ik kreegg wekelijks een echo en met 10 weken bleek er toch een kindje in te zitten. Dus een 2ling.

De vorige zwangerschappen wel meteen na de posi test aan ouders verteld. Mede ook omdat ze wisten van de mmm en we eerlijk wilde zijn. Hebben ook steun gehad toen t 3x misging.

16. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ouders en beste vrienden: 5 weken (gelijk na de test :p)
    Vrienden: na 1e echo (7 weken, ik ben wel medisch)
    Kennissen/collega's: week of 9 (na 2e echo)
    facebook/hyves ed: 12 weken

Dit kwam eigenlijk zo uit door vakantie. De mensen met wie je het toch ook zou delen mocht het fout gaan hebben wij het gewoon voor 12 weken verteld.

Fijne zwangerschap!
    Groetjes Lara

Deel Deze Pagina