Ik heb maandag weer controle (en de 20w echo), vind het wel lastig om te beschrijven wat ik precies voel. Zoals ik al zei lijkt het bandenpijn met af en toe harde buiken te zijn, maar ben heel onzeker want ken deze klachten niet zo goed, is allemaal nieuw. Vandaag 3 uurtjes gewerkt, en na die 3 uur ook weer een gespannen buik tijdens het lopen en rugpijn. Buik lijkt echt hard(er), wie weet wat er dan precies aan de hand kan zijn? Ik bedoel, misschien is het wel soort spier- of groeipijn en moet ik daar gewoon doorheen?
Ja hé... De verloskundige kan niet voor jou bepalen hoe jij je voelt, hè? Als jij je niet goed/ziek voelt, meld je je gewoon ziek. Je verloskundige heeft daar niks over te zeggen. (Dat geld ook als zij wèl vind dat je minder moet gaan werken, daar hoeft een werkgever niks mee) Als jij je ziekmeld, of dat nou geheel of gedeeltelijk is, gaat je ziekmelding naar het UWV en van daaruit kom je bij de Arbo terecht. Zij bepalen dan, samen met jou, hoeveel je nog kunt werken. Kom op voor jezelf meid! Als je het niet trekt, trek dan aan de bel. Misschien is het minder werken maar tijdelijk nodig.
Poeh inderdaad een hoop uitval zeg! Bij de eerste ben ik gewoon tot 36 weken meer dan fulltime doorgegaan. Wel had ik enige flexibiliteit in mijn werktijden en ben ik vaak iets later begonnen. Maar ook toen het nodig was met ruim 35 weken om half 7 in de auto gestapt, 2,5 uur gereden, 2,5 uur een klus voor mijn werk gedaan, terug gereden, materialen afgeleverd op kantoor, naar mijn woonplaats gereden en om half 4 precies mijn afspraak bij de vk gehaald. Een collega in een vergelijkbare functie daarentegen was de eerste drie maanden thuis ivm duizeligheid en moeheid en heeft de hele zwangerschap max16 uur per week gewerkt tot ze nog voor de 30 wk met vervroegd verlof ging met onduidelijke klachten... Dat kon ik eerlijk gezegd niet goed begrijpen. Maar zij voelde echt dat ze niet kon werken. Tsja. Nu heb ik een meer fysieke functie, en ik merk dat lange stukken snel lopen tot si-pijn leiden. Daarom heb ik me geexcuseerd voor mijn avond-en nachtweken met 18 en 19 weken (is heel veel geloop). Heb nog wel wat avond- en weekenddiensten staan voor ik met 20 wekenvoorlopig klaar ben met diensten. Maar ik ben weer voornemens om gewoon tot 36 weken mijn normale uren te blijven werken (contractueel 46 uur per week, in de praktijk nog wat meer).
Ik ben met 17 weken halve dagen gaan werken. Ik werkte 22,5 uur in de week en ben toen naar 10,5 gegaan. Dus zelfs nog iets minder dan de helft. Ik had erg veel buikpijn en harde buiken. Werk in een schoenenzaak dus het hielp niet mee dat ik heel de dag stond, veel moest strekken om dozen hoog te pakken en te bukken om schoenen etc van de grond te pakken. De laatste 3 weken voor mijn verlof is er zelfs nog een dag afgegaan en werkte ik nog 7 uur p/w.
Mijn studie en stage heb ik tot 36 weken volgehouden, maar mijn bijbaantje in de horeca lukte er echt niet meer bij. Vanaf 12 weken had ik al veel last van BI en met 16 weken lukte het gewoon niet meer, dus toen heb ik mij ziekgemeld en in overleg met mijn werk en het UWV thuis gebleven.
Ik heb inmiddels last van mijn banden en heb diabetes (erg onstabiele waarden) en ben 32 weken.. ik werk nog fulltime! Ik wilde hiermee doorgaan tot 36 weken, alleen de gyn was het hier niet mee eens.. ons mannetje wordt week 37 mogelijk al gehaald! Dus nog maar 2 weken.. en achteraf gezien ben ik er blij mee.. ik ben gewoon zo moe nu!