ben ik dan te oud...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dds, 13 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    He,

Ik ben heel gelukkig met mijn kleine meid (4 maanden), maar weet dat ik in de toekomst een 2e kindje wil. Wij hebben er 3 1/2 jaar er over gedaan, waarvan 2 1/2 jaar in de mmm. Ik wil lekker van mijn meisje genieten, maar zoals ik al schreef, wil ik ook een 2e.

Ik ben nu 31 en word 32 in juli en vind mezelf redelijk oud. Zouden jullie nog een jaar wachten, of gelijk voor de 2e proberen?

2. MissT

MissT Niet meer actief

ha meid,

ja dat is moeilijk te zeggen he?!
    Je moet natuurlijk doen wat je diep in je hart wilt.. Het kan inderdaad nog jaren duren voordat er een tweede komt, maar het kan ook binnen een paar mnd gebeurd zijn? En ben je er dan wel klaar voor??
    Als dat zo is, zou ik er gewoon voor gaan :).

3. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Wou hetzelfde schrijven als MissT! :D

4. lautjep

lautjep Niet meer actief

het kan snel gaan en lang duren. Tot welke leeftijd mag je in de mmm. als dat nog langer dan 3 jaar kan dan zou ik denk ik nog een paar maanden genieten en dan pas beginnen.
    je kunt denk ik zelf het beste zien of je er klaar voor bent stel dat je deze maand al zwanger zou worden.

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik geef volledig bv, waardoor ik nog niet ongesteld ben geweest. Ik vind het helemaal super, maar ja, de kans is klein zwanger te worden als ik borstvoeding blijf geven. Ik wil dit blijven doen tot ze 6 maanden oud is en dan afbouwen. Lees dat het dan nog een jaar kan duren totdat de menstruatie terug komt.

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Meid, je bent echt niet te oud! Ik kreeg Charlotte op mijn 33e en ben nog niet zwanger van de tweede. De mmm, die accepteren je echt nog wel als je rond de 34-35 bent hoor. Ik zou zeggen: geniet zeker het eerste jaar volledig van je kindje en als je dán voor een tweede gaat, ben je zeker nog op tijd hoor, ook al duurt het dan nog 2 jaar!

7. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    lieverd
    mijn vriend is 31 wordt 32 en hij gaat nu pas voor de eerste met mij samen

dus wat is oud !..

kijk in je hart
    en vindt daar het antwoord

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik vind het helemaal niet oud, maar zoiets is nogal persoonlijk qua overweging.

Ik hoop dat wij de ouders van 3 kindjes mogen worden, en ben net gisteren 30 geworden. Wij hebben afgesproken dat ik braaf ga ontzwangeren dit jaar (en eh, mijn proefschrift afmaak, dat moet ook nog ;)), en dat we volgend jaar om deze tijd, net als vorig jaar om deze tijd, gaan proberen voor een brusje.

Ik was erg snel zwanger van Renske, maar het is helemaal niet gezegd dat dat nog een keer zo gaat he. En ik wil liever niet ouder dan 35 zijn bij de derde als die er gaat komen.

Maar weet je: je hebt niet zoveel te plannen wat dit betreft. Ik zou het niet doen als je er eigenlijk nog niet klaar voor bent om al voor een tweede te gaan.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mijn nichtje is ook via de MMM zwanger geworden en die is nu 39 dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken. Doen waar jij je prettig bij voelt! En bovenal, geniet van je kleine meid!

10. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    Ik zou wel aan de 2e beginnen want je ben vruchtbaar in het 1e jaar na je bevalling!
    En je word natuurlijk ouder...

Ik ben zelf pas 26 en hbe een meis van 5 jaar ik wil mn kinderen tog wel voor mn 30e hebben

heel veel succes met beslissen

11. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    bedankt voor jullie lieve woorden:)
    Ik heb mijn zorgen met mijn man gedeeld en hierover gepraat.
    Ik ga mijn kleine meid zeker 6 maanden borstvoeding geven. Daarna proberen we 6 maanden "spontaan" zwanger te raken en als dit niet lukt, gaan we de mmm weer in.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ik zal niet weten of ik aan een tweede begin hoop eerst 1 te krijgen.
    kan alleen maar zeggen volg je hart.
    mocht ik het geluk hebben ligt het er aan hoe oud ik dan ben of we dan nog voor een tweede kunnen gaan.

13. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Ik zou zeggen: luister naar je gevoel... ik kan natuurlijk niet voor jou zeggen wat je moet doen.. maar ik zou ook niet kijken naar een leeftijd!! Als je er nu nog niet klaar voor bent zeker niet doen omdat je je leeftijd al te oud zou vinden... Voor mij zegt leeftijd niets (ik ben ook al 31 en had ook liever op mijn 25ste een kindje gehad, maar zat toen niet in de situatie), je gevoel is belangrijk!! Ben je er klaar voor en wil je het weer of gewoon nog even wachten en van je kleine genieten.. succes met je keuze!!

14. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    je moet er idd rekening mee houden dat het bij de 2e ook lang kan duren..maar het kan ook toevallig ineens snel gaan..maagoed ik denk maar zo; je bent iig nog 9 maanden zwanger.dat zowiezo..mischien is het een idee voor je om gewoon geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken en rustig aan zien waar het schip strand en van je baby genieten..

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik ben bijna 34, was bijna 31 toen ik lars kreeg, en nu al bijna 2 jaar aan t proberen voor een tweede (zonder dokters)
    heb er alle vertrouwen in dat het nog wel een keer gaat lukken, vind mezelf nog jong genoeg.:D

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Marnat: O wat schaam ik me! Ik zeur over een 2de en dat het 3 1/2 jaar heeft geduurd voor de eerste terwijl jij al 12 jaar wacht op een wondertje:( Ik gun het je echt!
    Fioontje: je heb een super instelling. Daar kan ik nog van leren.:D

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Joh, je bent nog hartstikke jong!! Dat vind ik ook van mezelf, ik ben 31 jaar en al dik 10 jaar bezig met een kinderwens. Vanaf 2005 in de MMM en nog altijd geen kids, wel 4 miskramen...

Ik zou geen haast hebben, nummer 1 heb je!!! Al doe je er 3 jaar over, geeft toch niets..

18. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    mijn schoonzusje van 40,5 heeft 2 weken geleden haar tweede (maar wel laatste) kind gekregen..... hou wel rekening met je mmm er gaat misschien weer tijd over heen.....

jijzelf bent de enige die bepaalt wat oud is (en je arts natuurlijk....)

by the way.... ik wordt 34 hoe oud moet ik me dan wel niet voelen:$

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

je hoeft je niet te schamen hoor, de 1 heeft mazel en de ander veel pech en helaas ben ik 1 van de pech vogels:(
    met hulp hopen we nu op een wondertje, mijn vleesboom is er uit daar door hebben we weer hoop gekregen.
    morgen hebben we een gesprek met de gyn over isci of ivf en dan zien we wel.
    ik zal de pil wel moeten halen en verder weet ik nog niks.

20. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    stokoud, zullen we een rolatorclubje oprichten :D:p:D:p:D:p:D:p:D:p:D:p:D

Deel Deze Pagina