hoi sinds onze dochter in autostoel 1 zit gaat het eigenlijk mis, na 15 min gaat ze echt spugen. is ze nu wagenziek en wat kan ik eraan doen? we geven al geen eten of drinken vlak voor die tijd maar het is zo geen doen
Je hebt van die wagen ziek pilletjes toch? Misschien dat eens proberen. En zit ze nog achterste voren in de maxi. Anders kijken of ze in een kinderstoel die voor uit gaat er wel beter opreageert. succes er mee.
ze zit niet meer in de maxi cosi maar in een grote kinderstoel en kijkt vooruit in de maxi cosi had ze nergens last van en nu opeens in de grotere kinderstoel
Het kan inderdaad wagenziekte zijn. Ze kan nu naar buiten kijken in de autostoel en dan flitst alle voorbij en daar kun je wagenziek van worden. Je kunt bij autozaken speciale antistatische strips kopen die je onder de auto bevestigd. Hierdoor heeft de auto direct contact met de weg en daardoor heb je minder last van wagenziekte. Is een heel simpele oplossing, maar werkt niet voor iedereen. Maar tja, baat het niet, schaad het niet toch, in dit geval. Anders zit je vaak meteen aan medicijnen vast en dat wil je toch ook niet bij zo'n kleintje.
terug in de mc zal niet een oplossing zijn..Althans verwacht ik niet voor langere termijn. Is ze al zo groot dat ze de MC uit gegroeid is? Wij hebben Gijs nl. nog steeds in de mc zitten.. Ben even voor je aan t neuzen geweest, maar als je zelf zoekt op "baby wagenziek" dan vind je vast wel wat tips..
Niet te eten en drinken geven voor de autorit is juist onverstandig. Met een lege maag word je eerder misselijk. Een half uurtje voor het reizen een beetje eten (bijv. droog koekje) en wat drinken kan juist helpen de klachten wat te verminderen. Probeer er verder voor te zorgen dat het zo koel mogelijk is in de auto. Zorg voor frisse lucht. Meestal helpt het om naar buiten te kunnen kijken. Verder is het goed om je rijstijl aan te passen, zodat je zo min mogelijk hoeft te remmen / versnellen en rustig door bochten gaat. Uiteindelijk helpen medicijnen vaak ook wel wat, maar het kan even duren voordat je het juiste middeltje hebt gevonden. Niet alles werkt bij iedereen even goed. Google eens op "wagenziekte tips", dan vind je nog meer informatie.
we hadden dus 45 min voor het autorijden een fruithapje gegeven maar die kwam er tijdens het autorijden net zo hard weer uit we rijden niet hard en trekken langzaam op en rustig afremmen, is zo zielig en we wilde maandag een midweek weg maar het is 2,5 uur rijden
Nils heeft geen last van wagenziekte, maar ik zag bij kennisjes dat zij speciale armbandjes hadden voor hun kindje. Het zijn bandjes die je bij de apotheek haalt tegen wagenziekte. Die drukken bij de polsjes en op die manier zou je kind niet ziek meer moeten worden. Misschien eens googlen of vragen bij je apotheek? Ik vond het wel mooi, omdat je dan ook niet meteen aan de medicijnen zit enzo. Succes
hoe lang heeft je kleine het al? Eef heeft het een paar keer gehad en toen was het over.. moest er echt aan wennen..
Mijn dochter begon rond die leeftijd ook met wagenziekte... alles tot kwartier gaat goed maar daarna gaat het mis. Hier ook seabands geprobeerd en homeopatische pillen maar dat hielp niks. Nu is ze bijna 5 en krijgt dus dan primatour en dat werkt goed. Verder kan ze sinds een jaar ook goed aangeven dat ze buikpijn krijgt dus zijn we er tegenwoordig wel optijd bij. Ene kind is er nu eenmaal gevoeliger voor dan het andere.
me man is nu een strip aan het halen die je onder de auto moet monteren ze heeft er nu sinds 1,5 week last van kan misschien aan het weer liggen en dat ze niet echt lekker is geweest