Hoe herken je blaasontsteking tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama1803, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ik ben vorige week bij de huisartsen post geweest omdat ik dacht dat ik een blaasontsteking Had i.v m. Met vaak moeten plassen. De klachten waren wel vaag maar moest toch ff en plasje brengen. Er was een lichte waarde te vinden maar niet genoeg om antibiotica te geven. ... Ik heb namelijk eens gehoord dat een blaasontsteking tijdens de zwangerschap anders aan kan voelen als normaal. ... klopt dat?

2. Lizz83

Lizz83 Actief lid

29 jul 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt inderdaad. Ik heb in het begin een blaasontsteking gehad en herkende het niet, moest alleen van mijn huisarts voor de zekerheid laten checken omdat ik in het verleden heel vaak een blaasontsteking heb gehad. Heb nu het advies gehad om eens in de 2 maanden gewoon mijn urine na te laten kijken.

Het enige wat ik voelde was buikpijn... Maar ja dat heb je wel vaker als je zwanger bent....

3. Lizz83

Lizz83 Actief lid

29 jul 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en gefeliciteerd!!! Vergee ik helemaal ;)

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Klopt.
    Heb vaak blaasontstekingen gehad. Begin van zwangerschap ook nog eenmaal en die voelde ik niet zo goed aan.
    Normaal gesproken voelde ik het direct; veel plassen en daarbij heel branderig gevoel. Echt pijn als ik ging plassen daarvoor als ik niet ging.
    Nu was het vooral gevoelig in de buik maar niet echt de pijn die ik ken.
    Je bent er op tijd bij, veel drinken en cranberry pillen. Die laatste zorgen bij mij dat het niet terugkomt!

5. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Had bij de jongste ook blaasontsteking en wist het niet, maar omdat ik met 14weken steeds harde buiken had hebben ze mijn urine onderzocht, in 1e instantie geen blaasontsteking, maar ze hebben het op de kweek gezet en toen kwam het toch naar voren dat ik dus een blaasontsteking had.

6. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Ik laat mijn urine voor de zekerheid ook weer checken denk Ik. De klachten zijn vaag maar soms als ik mijn urine te lang in houdt krijg ik een zeurend gevoel

7. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik had helemaal niet door dat ik een blaasontsteking had. Echt totaal geen klachten gehad. Totdat ik ontzettende pijn in mijn zij kreeg. Bleek dat de blaasontsteking door was gaan zetten naar een nierbekkenontsteking (die ik dus wel voelde). Kwam er op die manier dus achter dat ik ook een blaasontsteking had.

Deel Deze Pagina