Geslacht geheim houden....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loenepoen, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loenepoen

Loenepoen Niet meer actief

Hee dames,

Maandag hebben we de 20 weken echo en we zijn heel erg benieuwd hoe alles is met de kleine en wat het is; jongetje of meisje.
    Verder willen we het graag alleen aan onze ouders vertellen en verder niemand.

Nu is alleen mijn probleem, dat iedereen aan mij vraagt: Wil je weten wat het wordt? Ik zeg dat dan ik het nog niet weet, maar ben erg slecht in liegen... Haha. Als ik het zometeen weet en iemand vraagt naar het geslacht ben ik bang dat ik mn mond niet kan houden of een rood hoofd krijg en mezelf verraad. En als ik zeg dat ik het voor mezelf wil houden weet ik zeker dat veel collega's er naar gaan lopen vissen en raden en ook dan krijg ik waarschijnlijk een mega rode kop! (snel last van en MEGA irritant!! :(.. ) Hebben jullie misschien tips??

2. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Ik heb hetzelfde.

Wat ik doe is tegen de ene over een ze praten en tegen de andere over een hij. Daardoor ontstaat verwarring. En tot nu toe is iedereen er van overtuigd dat wij een meisje krijgen. Maar het is toch echt een jongen.

Bij ons weten ook alleen de ouders het zodat we toch ergens vrij kunnen praten.

3. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb eerst gezegd dat we het niet wisten... toen mijn vriend daarna liep te verkondigen dat we het wel wisten, maar dat ie t niet mocht zeggen van mij, ;), heb ik tegen iedereen gezegd dat ik het wel weet, maar dat we het voor ons zelf willen houden. en dat ze ook niet hoeven te gaan vissen, want ze komen het toch niet te weten. meteen duidelijk lijkt me...! :D

mijn vader vist ook heel erg... hij gaat zn gang maar, van mij zal ie t niet horen... ;)

4. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon zeggen, ik weet het maar we delen het pas bij de geboorte. Zijn er dan mensen die door blijven vissen zou ik gewoon even haarfijn vertellen dat ik het gevoel heb dat mensen mijn keus niet serieus nemen!

5. Loenepoen

Ja ik ben ook wel van plan om te zeggen dat we het weten maar nog voor onszelf willen houden. Maar ik weet zo zeker dat sommige collega's zo gaan lopen vissen, en ik ben zo bang dat ik mezelf verraad door rood te worden. Zo irritant van mezelf :p
    Het is inderdaad wel slim om de ene keer over zij en de andere keer over hij te praten! Nu praat ik alleen maar over hij, omdat dat gewoon het makkelijkst praat, dat zou ik ook vol kunnen houden, ondanks wat het geslacht is. Lastig, mensen die altijd lopen te vissen...

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn man wilde het ook tegen iedereen geheim houden. Nou ik had het hier in mijn onderschrift wel staan, en op een gegeven moment hebben we het mijn ouders verteld en derest niemand..

Maar ik lag langdurig in het ziekenhuis en ik schreef iets op mijn facebook waardoor IEDEREEN wist wat het werd :D

7. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Gewoon zeggen dat je het niet weet. Lijkt me niet zo moeilijk toch? ;)

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Onze kleine uk wou met 20 weken echo niet eens laten zien wat ie is! Ik wou het wel weten, man niet. Maarja, ik ben erg nieuwsgierig van aard, hihi. Maar toen kleine uk niets wou laten zien, vond ik het goed zo. Tuurlijk word ik met de dag benieuwder of het een jongen of meisje is die mij af en toe flink terroriseerd. Maar voor ons is maar 1 ding belangrijk, en dat is dat ie gezond op de wereld komt.
    Veel mensen waren erg brutaal toen we 20 weken echo hadden gehad, vroegen niet eerst hoe het met kindje is, nee, wouden meteen geslacht weten. Heb recht in hun gezicht gezegd dat ie dat niet heeft laten zien, en zo ja, dan hadden we het toch niet verteld.

9. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Zeggen dat ze het niet hebben kunnen zien?

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Gewoon niet zeggen als je dat niet wilt.
    Verzin desnoods een koosnaampje wat voor een jongen en meisje kan ofzo. Koosje, klein duimpje of iets dergelijks en het daarover hebben.
    Wij wisten het ook,maar zeiden dat ze het niet konden zien. Niet helemaal gelogen,ze konden het eerst niet zien en later wel:)
    En mensen die dan zeggen,dan kan ik geen kadootje kopen.....dan kopen ze ,aar niks...

11. Elisah

Elisah Niet meer actief

Gewoon zeggen; het is voor jullie een vraag en voor ons een weet!! Dus verrassing!!! Ze zijn bij ons aan het gissen met de naam en ik zeg dan; Dat zeg ik niet en zeuren heeft geen zin. En we hebben ons zoontje van bijna 3 wijs gemaakt dat z'n zusje Nijntje gaat heten;) omdat iedereen hem ook vraagt hoe gaat je zusje heten! Bloed irritant!

12. Loenepoen

Ja echt hè! Heel irritant die mensen!! Zelf de mevrouw achter de kassa in de Lidl die ik niet eens ken vraagt ineens aan mij: "wil je weten wat het wordt??" Uhh wat heb jij daar mee te maken? Ik ken je niet eens!

13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik vind het juist andersom grappig!
    Als vreemden aan mij vragen of ik weet wat het wordt, zeg ik "een jongetje!!" dan zijn ze altijd even in shock omdat ze niet verwachten dat je het verteld.. Haha..

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Bij onze zoon wisten we het maar wilde het voor onszelf houden. Mijn ervaring dat lukt dus niet. Deze keer willen we het niet weten bewust. Ik werd gek van dat vissen en ontkennen. Zo oplossing zelf ook niet weten we zien het vanzelf over een week of 30 haha

15. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wij houden het ook geheim. We zijn er bijna en niemand weet het nog. Ze vragen het wel en wij zeggen dan dat wij het weten, maar nog niet vertellen. De meeste hebben er vrede mee, maar er zijn mensen die heel vervelend doen. Vragen welke kleur de luiers hebben of de oudste vragen goed op te letten bij de echo. Kind is 4 jaar dus ziet het niet. Jammer voor diegene. Kamertje is dan ook verboden terrein voor iedereen.

16. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wij hebben het geslacht van onze dochter ook geheim gehouden. Dit ging eigenlijk prima! Natuurlijk waren er mensen die vissen maar we gaven gewoon standaard een vaag antwoord waardoor ze nog niks wisten. De kamer was ook hier inderdaad verboden terrein. We hebben ons ook nooit versproken, noemden haar standaard "de baby".

Ons zoontje van bijna 3 werkte ook goed mee door continu iets anders te zeggen als ze aan hem vroegen of hij een broertje of zusje kreeg :p erg grappig was dat!

Wij vonden het erg leuk om dan eindelijk te kunnen vertellen wat het was na haar geboorte afgelopen maandag. Eigenlijk iedereen vond het juist leuk om een beetje verrast te worden.

Deel Deze Pagina