Bijna 22 weken zwanger en onzekere weken!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dunchan, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Intense

Intense Actief lid

11 sep 2012
    302
    0
    0
    Overijssel
    Ben het helemaal met Juul75 eens!!!
    Wat heerlijk dat je hem al hebt mogen vasthouden, wauw en zo snel al. Ik ben ook erg benieuwd naar een foto van jullie kanjer !!!
    Meis doe het rustig aan en geef toe aan alle emoties die je voelt !!

2. pegece

pegece Niet meer actief

van harte gefeliciteerd met jullie zoontje en heel veel sterkte voor de komende tijd.
    wel fijn dat je hem hebt mogen vasthouden.

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hey dunchan!

heb net je hele verhaal zitten lezen! wow wat een sterk kindje hebben jullie zeg.

geniet van je gezin en hopelijk mag hij snel naar huis zodat je je gezin compleet thuis hebt

4. MamaAnnelies

MamaAnnelies Fanatiek lid

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Jeetje wat moeilijk allemaal.. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, mooi namen! en wat een sterk klein vechtertje hebben jullie zeg! Zo knap hoe hij het doet.

5. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie Kanjer!
    Wat naar dat je morgen alleen naar huis moet en niet nog wat langer mag blijven. Je voelt je dan toch wat verscheurd tussen 2 werelden. Ga zo vaak als je kunt naar hem toe en lekker met hem knuffelen.
    Hopelijk heeft die arts gelijk en mag hij over 6 weken al mee naar huis. Dat lijkt nu misschien nog lang, maar achteraf zal het meevallen.
    Sterkte de komende tijd en probeer toch zoveel mogelijk van alles te genieten en tot rust te komen.

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    En weer een nachtje verder! Alles goed gegaan met de kleine man??

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    Gefliciteerd met jullie zoontje!!

(Ik wil geen pessimist zijn hoor, maar ik zou nog wel een slag om de arm houden mbt het ontslagtermijn. Naar huis met 31w is echt bizar vroeg. Doorgaans houden artsen de 40w als richtlijn. Met als criteria : zelf warm kunnen houden, alle voedingen zelf drinken en een minimaal gewicht van 2100 gram. Hoewel dat laatste in sommige ziekenhuizen niet van toepassing is! Je kindje zal nu nog op de nicu zijn. Hij zal ook nog over moeten naar een perifeer ziekenhuis. Dat ziekenhuis heeft weer zijn eigen richtlijnen (doorgaans een termijn van 32w, alleen nog ademhalinh ondersteuning). Nogmaals ik wil echt de feestvreugde niet drukken, maar gewoon een kanttekening plaatsen..sorry)

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Dunchan.. van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!
    Wat geweldig dat hij zo'n vechter blijkt. Erg goed, hopelijk alleen maar ups en geen downs!!
    Veel sterkte de komende tijd, het is verschrikkelijk. Maar houd moed!! Wat geweldig dat je al hebt mogen buidelen.

9. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Dit lijkt mij eerlijk gezegd ook... Vanaf 32 weken een streekziekenhuis op een gewone neo.
    Mijn zoontje is met 32 weken en 2214 gram geboren. Due ging na 5 weken pas naar huis...
    37 weken dus en inderdaad alle voedingen zelf en geen ademstilstanden meer.
    Veel sterkte! Het is een weg met twee stappen vooruit en een terug.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik denk dat dit verschild per kind.

11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie sterke ventje. Heel veel kracht toegewenst de komende tijd.

12. dunchan

dunchan Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.018
    25
    48
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster Shoeby
    Breda
    Hooi meiden, gaat erg goed hier kleine man doet het erg goed!! Hij heeft gisteren voor het eerst ontlasting gehad!! En dat is een goed teken en hij was 20gram aangekomen!!

Over het naar huis gaan van Xavi!! Hij mag naar huis als hij 2500 gram weegt en als hij alles zelf kan!! De artsen hebben geschat op zijn gewicht nu en dat hij zes weken op de manier zou kunnen redden!! Het is een streef datum!! Maar weten ook dat het langer kan zijn!! Daar naast is Xavi volgens het ziekenhuis een 28 w baby dus zou hij met 34 weken naar huis mogen dit alleen dus op de voorwaarde zoals ik eerder zei!! Ik vind voor nu niet zo belangrijk, ik hou me liever nu bezig met zijn gezondheid!! Hij doet het erg goed maar weten ook hoe het kan zijn met een terugval!! Ons adoptie dochter is geboren met een openbuikje!! Zij heeft 17 maanden in het Sophia gelegen voor ze naar huis mocht!! Vergeleken bij dat zijn deze zorgen anders en voor minder heftig omdat we dat al hebben meegemaakt!! Maar neemt niet weg dat het erg onzekere weken zijn voor ons!!
    Ik vind vooral erg zwaar dat ik niet de hele dag bij Xavi kan zijn!! Maar ga wel zo vaak mogelijk mijn ouders zit hier voorlopig in huis!! En doen alles met de kids en hebben ze ons ook nog zoveel mogelijk om ons heen!! Ik woon vlakbij bij het Sophia ongeveer 10 min dus das erg fijn!!

Het herstellen van de ks valt vies tegen mijn hechtingen zijn beetje ontstoken maar komt omdat ik teveel doe zegt de VK. Slapen doe ik snacht ook haast niet!! Maar ja even een paar weken volhouden!! En dan genieten van de rust en dan met hele gezin genieten van elkaar!!

Alle ander ook nog bedankt voor de felicitaties!! En het blijven reageren vind ik erg leuk!!

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    Ik vond zn gewicht ook al flink voor de 24w plus de adenhaling.
    Wat een wonder zeg!!!!!
    Sterkte en zo te hore is t een vechtertje!

14. Intense

Intense Actief lid

11 sep 2012
    302
    0
    0
    Overijssel
    Beste Dunchan,

Wat fijn om weer even iets van je/jullie te horen !!!!
    Ben heel blij te lezen dat de kleine kanjer het zó goed doet !!! En jullie???? !!!!!! Jullie doen het ook fantastisch !!!! Luister goed naar je lijf hè !! Maar dat doe je denk ik ook wel !!
    Wat een zware tijd voor jullie en jullie familie zeg, niet te filmen !

Heeft jouw man Xavi inmiddels ook mogen vasthouden?? En hoe vonden de mannen dat??

Leuk om te horen dat je het fijn vind om te blijven reageren !! Hopelijk heb je er zelf ook iets aan en helpt het je om sommige dingen lekker van je af te schrijven !!
    Zet em op, jullie doen het heel goed samen !!!

Liefs en een dikke digi knuf Melanie

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat een knap ventje hebben jullie zeg!! Hij functioneert dus voor een 28 weken ouden baby?! Super!
    Ik ben erg blij voor jullie dat het zo goed gaat!!

Hopelijk kun je wel 's nachts je rust pakken want het wordt nog zwaar genoeg als de kleine straks ook thuis is ;)

16. MamaAnnelies

MamaAnnelies Fanatiek lid

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Nogmaals, wat een sterk ventje hebben jullie zeg. En wat fijn dat hij met alles een baby van 28 weken is. Zo te horen doet hij het prefect en zijn er eigenlijk geen dingen doe wat minder gaan. Laat hem maar lekker snel door groeien en dat hij maar snel met jullie mee naar huis mag:)!

17. pegece

pegece Niet meer actief

fijn dat het zo goed gaat met jullie kleine man, nog sterkte voor de komende tijd.

18. Rubin

Rubin Lid

5 dec 2010
    66
    0
    0
    Achterhoek
    Wat ontzettend fijn, dat het zo goed gaat met je zoontje! Dat hij zelfs al is aangekomen, super!

Hoop, dat je toch een beetje aan je rust kunt gaan komen en dat je gauw geen last meer hebt van het litteken.

Groetjes,

Rubin

19. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Klinkt als een echt vechtertje! Wat fijn dat het zo goed gaat! Sterkte met je mannetje en met jouw herstel!

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wat een heftig verhaal. En wat fijn om te horen dat het naar omstandigheden goed gaat met jullie. Een sterk mannetje, die zoon van jullie! Heel veel sterkte en succes met jullie zoontje en met jouw herstel.

Deel Deze Pagina