Misselijk worden van bewegingen baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama092013, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Hoi dames,

Misschien een gekke vraag.. Maar ik ben al paar dagen misselijk.. En dit komt telkens opzetten als de baby aan het draaien/bewegen is..
    Kan dit door die bewegingen komen? Klinkt misschien gek... Maar die bewegingen voelen soms ook gewoon zo raar :)

Iemand die dit herkend?

2. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat heb ik ook.. hele zwangerschap misschien maar 3 x misselijk geweest en nu de laatste weken regelmatig zodra die kleine beweegt.. denk dat ze dan tegen de maag aan t duwen of trappen zijn

3. Veerle87

Veerle87 Lid

29 jan 2013
    96
    0
    0
    Office Management
    Maastricht
    Kan verschillende oorzaken zijn.

De mijne geeft af en toe een trap/knietje richting mijn maag of richting mijn zwevende rib.. of verplaats zich helemaal naar de andere kant van mijn buik waardoor hij meer druk uitoefend op mijn organen als die zich aan het draaien is (hoofje ligt al bij de bekken, dus die draait niet mee :)). De ene keer kan ik hier ook misselijk van raken (vooral die trappen richting mijn maag).

Mocht dit blijven aanhouden bij jouw misschien eens contact opnemen met je VK, kan ook iets anders aan de hand zijn.

4. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben in het begin van de zwangerschap heel ziek geweest.. Misselijk geweest (en overgeven) tot 15 weken.. Toen is dat weggegaan.
    Nu heb ik dus weer sinds een paar dagen zo'n misselijk gevoel, maar dit komt dus eigenlijk alleen opzetten als de baby aan het draaien is..
    En ja, ben bang dat je daar niks tegen kan doen.. Kan der niet vastleggen met touwtjes :p hahaha

5. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Sinds ik de beeb niet meer voel "trappen" maar meer voel "wringen" (je snapt wel wat ik bedoel toch?) heb ik dat ook!

Vooral als ze na t eten wakker wordt, en bedenkt eens even lekker uit te rekken richting mn maag... Beeb ligt hier overigens ook al weken met der bol beneden, maar is nog niet ingedaald.

6. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik kan er ook goed misselijk van worden als hij hard trapt. Vooral aan de linker zijkant. Duurt maar eventjes, maar soms gooit hij zijn voetje of knie die kant op en dan hap ik naar adem en voel ik me toch misselijk.

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Word niet misselijk, maar soms is kleine zo bezig dat ik er even niet goed van word, dan is het ook echt even niet leuk al die bewegingen. Heb het voornamelijk savonds laat als ik tv zit te kijken of als ik plat op mijn rug in bed lig. Heel soms word ik snachts wakker van een hoop heisa in mijn buik.
    Ook kan ik trouwens minder eten op dan voorheen. Als ik een maaltijd achter de kiezen heb moet ik echt letterlijk uitbuiken op de bank, haha!
    Hier is het ook nog beetje gissen hoe de kleine ligt. Voor 6 weken terug kon VK het niet zo goed voelen, maar ze dacht toen toch aan een stuit. Afgelopen maandag ben ik weer op controle geweest en toen dacht ze dat ie inmiddels toch met koppie naar beneden lag. Ik probeer het zelf ook te voelen n.a.v. bewegingen, maar erg duidelijk word het me niet. Heel mss krijg ik met 36 weken een liggings-echo. Ben benieuwd! Kleine heeft het wel naar zijn zin gelukkig, voel 'm heel vaak.

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Heb ook het idee dat ze erg hoog zit en vaak tegen mn maag aankomt. Voel het ook vaak net onder mn ribbenkast. Dan duw ik zachtjes maar krijg gewoon een schop terug hoor haha :D
    Gisteren was ze zo druk in mn buik (kan nu waarschijnlijk nog lekker ronddraaien), en werd er gewoon niet goed van. Niet perse misselijk maar echt een naar gevoel in mn buik en opvliegers. Blegh. Heerlijk ook nog met dat maagzuur de hele dag erbij. ;)

9. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hier ook last van, ik dacht dat mijn suiker aan het opspelen was omdat het vooral na de maaltijd was. Maar dagcurve wees uit dat die gewoon goed was en gynaecoloog bevestigde gisteren dat het de kleine is die dan tegen mijn maag drukt.

10. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Ahaaa... Dus het is toch niet so raar dan dat ik dat voel haha..
    Het is ook echt op de momenten dat ze zo druk aan het bewegen is, idd wringend gevoel..
    Ze lag eerst nog in stuit, maar volgens de vk, lag ze nu dwars in mijn buik.. Dus misschien dat ze nu toch aan het draaien is ofzo..

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    hier ook hoor. Het is niet echt misselijk, maar vaak soms even kort zo'n onbestendig, weeïg gevoel. 1 keertje heeft ze me wakker geschopt 's nachts, werd even vreselijk misselijk, ik denk dat ze toen echt met een voet raak trapte, maar dat zakte na een minuutje weer.

Deel Deze Pagina