Meiden. Ben nu bijna 24 weken zwanger en heb de 20 weken echo gehad toen ik 18 weken zwanger was, dat is dus alweer een 'tijdje' geleden. Ik heb afgelopen weekend op vakantie geweest en heb de eerste dag echt een paniek aanval gehad, ik had gigantische last van mijn buik en de baby schopte VEEL MEER dan normaal. Ik voelde hem wel op 4 plekken tegelijk en het deed gewoon zeer! Sinds die tijd heb ik elke dag het gevoel dat het niet goed is of gaat. Ik wil graag een extra controle of echo ofzo.. Is dit niet nodig, stel ik me aan? Of kun je dit toch aanvragen in het ziekenhuis? Gewoon om gerustgesteld te zijn.. Is dit mogelijk, heeft iemand dit wel eens gedaan? En wat kost dit?
je kan het sowieso aan je verloskundige vragen. En anders kan je een pretecho laten maken voor ongeveer 30 euro. Praktisch alle pret-echo adressen van Nederland en de kosten van de pret echo op een rijtje.
Een echo in het ziekenhuis wordt alleen gedaan als daar een medische reden voor is. Volgens mij is een beweeglijke baby niet een medische reden, maar je kunt het altijd even aan je verloskundige of gyn vragen. Je zou wel naar een echobureau kunnen gaan. Een gewone echo is niet zo duur. Prijzen vind je op de site van bijvoorbeeld Babyview. Succes!
als je jezelf zorgen maakt zou ik effe de vk bellen die stellen je vaak wel gerust. Misschien dat je een echo krijgt soms wel soms niet. Je kan altijd een pretecho laten maken kosten verschillen hiervoor ligt eraan wat je wilt 2d/3d enz een simpele echo kost rond de 30 euro denk ik
Kunnen mensen die een pretecho maken wel zien 'of' er wat mis is ofzo? .. Of is de pretecho alleen voor de fun..
Een prêt écho kan al vanaf een euro of 15, als je zomaar even wilt spieken. Maar naar mijn weten is een drukker kindje geen reden om ongerust te zijn? Ik heb zelf weleens in een hele bange bui de verloskundige gebeld en toen mocht ik langskomen om hartje te luisteren, bloeddruk enzo maar toen was ik 16 weken zwanger en voelde ik het nog niet ( bij de 1e )
ja dat kunnen ze zien maar daar kijken ze niet na..Als ze iets zien wat niet goed is bv vruchtwater of afwijking kindje nemen ze altijd contact op met je vk. Maar bij een vk maken ze ook maar een hele korte echo en controleren ze wat echt belangrijk is bv de flow van de navelstreng,vlug het kindje of de hoeveelheid vruchtwater. Je krijgt geen 2de 20 weken echo!
nee idd ik denk dat jezelf bang maakt om niets. Ik herken het wel van de eerste hoor. Ik heb 1x een auto ongeluk gehad en kreeg toen wel een echo die kleintjes kunnen heel wat aan.. Een druk kindje is geen rede voor zorgen hoor.
Dat schoppen pijn doet, is heel normaal en totaal geen reden om je druk te maken. Hoe meer beweging, hoe fijner je kindje het heeft, wordt door gyns en VK's altijd gezegd. Blijkbaar had je kleintje ook een lekker vakantiegevoel... Ik denk niet dat je VK hiervoor een echo in gaat plannen. Is ook totaal niet nodig, als de 20-weken goed was en je kleintje zo lekker beweegt. Hartje luisteren kan natuurlijk altijd, ter geruststelling.
Raar is dat.. Dat je ineens zo'n 'angst' creeert voor jezelf. Door één dagje dat het niet goed voelde. Heb volgende week weer een afspraak bij de VK. Ga het dan maar even voorleggen. En ik weet zelf ook dat 'de baby te veel en te vaak voelen' geen drama is, maar afgelopen vrijdag beangstigde het met wel, pijn in de buik en gewoon last van het getrap, na die vrijdag was het wel weer normaal. zoals ik gewend ben zeg maar..
Ik had ook vaak een pijnlijke buik ik had een gevoelinge baarmoeder. Kan zijn dat jij het ook hebt. Maar ik herken de angst wel bij de eerste had ik steeds het gevoel dat het fout zat. Ik heb een gezonde zoon gekregen. Probeer te genieten en laat de angst niet overheersen het is echt zo voorbij een zwangerschap. Rond deze tijd heb je vaak ook wat meer energie enz dat word ook weer minder geniet van deze tijd!
Paniekaanvallen over de gezondheid van de baby zijn heel normaal! Is vaak voor een deel door de hormonen. Ik heb er met een week of 19 juist last van gehad, was ook pas gerustgesteld na een pretecho. Daarom mijn tips en geruststellingen: - Laat een pretecho maken. Kun je even naar je kindje kijken en zien of alles goed gaat! - Geef bij de vk je angst aan, zij kunnen je wat geruststellen en je misschien tips geven hoe je met dat soort angst kan omgaan. Bovendien mag je soms extra komen voor controle. - Weet dat schoppen misschien pijnlijk kan zijn, maar óók een teken dat je baby zich goed voelt! Een baby die zich niet goed voelt houdt zich gedeisd, voel je het kindje dus vaak schoppen dan kun je dat zien als een geruststelling: je baby heeft het naar zijn zin. Overigens niet in paniek raken als je het een keer een dagje wat minder voelt, op deze termijn hoef je het alleen nog maar dagelijks te voelen, en is het dus niet erg als de baby eens een dagje iets rustiger is! Dan is hij waarschijnlijk bezig met groeien
Echt fijn om te horen zeg. Heb nooit geweten dat er gezegd wordt dat als de baby veel beweegt/schopt dat dat een goed teken is / kan zijn.
Nu wel Komt omdat als de baby tekort komt, bijvoorbeeld niet genoeg voeding krijgt, dan gaat hij proberen krachten te sparen. Dus houdt hij zich rustig. Schopt hij veel, dan heeft hij kennelijk energie over, dus zit het wel snor