Vraag over Roompate

Discussion in 'Zwangerschap' started by mijngeluk1992, Apr 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

Feb 18, 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Mag je dat nou helemaal niet eten of met mate?
    ik heb er echt zon zin in.....

2. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

Dec 9, 2012
    1,698
    0
    0
    Op de website van voedingscentrum staat veel informatie. Hier staat ook dat je maximaal 1 boterham met smeerpate mag per dag.

Dus langzaam kauwen en extra genieten ;)

3. Ior

Ior Niet meer actief

Oh mag dat echt? Ben verslaafd aan saksische leverworst :D

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    In pate en bv smeerleverworst zit maar heel weinig 'echte' lever, dus ja, dat kan met mate helemaal geen kwaad.
    Echte lever, in de vorm van een stuk vlees, wordt wel afgeraden.

5. Puk 2013

Puk 2013 Lid

Feb 19, 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vk zei, absoluut niet laten want het kan geen kwaad maar wel max 1 sneetje per dag! Het smaakt nog heerlijker als je het met mate moet eten;) hihi... Smakelijk

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik eet het gewoon als je het maar niet elke dag eet is het goed !!!ik zeg lekker er van genieten en lekker boterham ermee pakken

7. ik eet gewoon af en toe lever producten hoor op brood..
    zolang je niet het hele bakje/pakje in 1 keer op eet kan dit best

8. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Ik heb uitgerekend nu ik zwanger ben en dus met mate aan de leverprodukten moet, ineens een vreet-neiging als er leverworst op tafel staat op een verjaardag oid! Gewoonlijk ben ik daar niet eens zo dol op, maar nu... Echt, het is dat je bij iemand op visite bent met zo'n verjaardag, anders vrat ik zo die schaal leeg! :D Smeerworst enzo interesseert me dan weer totaal niet... :p

9. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Ik weet niet wat het is maar ik ben echt verslaafd aan roompatés nu ik zwanger ben haha! Ik eet ook met mate, dus niet elke dag en als ik het op m'n brood doe smeer ik op een sneetje een lekkere laag room of cranberry pate en doe ik er nog een snee boven op... en dan ben ik in de zevende hemel tijdens de lunch haha!

10. elcie

elcie Lid

Feb 7, 2013
    94
    0
    0
    Ik heb een keer gelezen, dat je max 1 boterham per dag er mee mag eten. Ik zou niet te dik smeren..
    Ik had een tijdje terug ook echt zin in leverworst en at het toen ook bijna elke dag tot de worst op was. Daarna heb ik het maar niet meer gekocht.

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Kheb er ook zo'n zin in! En dan vooral die met tuinkruiden...Hmmmm. Ga meteen een doosje halen als ik vrijdag boodschappen ga doen, haha. En dan een vers broodje, dat word genieten!!!

Oja, en over verslaafd; ik heb nu een paprika-chips verslaving(hoewel die alweer enigzins af begint te zakken, hihi). Oja, en eerder dronk ik amper karnemelk, nu elke dag 1 of 2 bekers. Raar gedoe, dat zwanger zijn...LOL

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ja leverworst en pate, daar heb ik sinds de zwangerschap ook meer zin in. Net zoals allerlei ander verboden voedsel zoals filet en carpaccio. Maar dat laat ik echt staan. Af en toe een broodje pate of leverworst doe ik wel.
    Ik ben nu echt dol op een roerei. Ik vond het altijd al lekker, maar nu kun je me ervoor wakker maken! Vooral als mijn vriend het maakt met een beetje roomboter, mmm :D

13. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik ben ook helemaal verslaafd, eet nu 's ochtends 2 plakjes brood met leverpastei. De ene zegt dat het niet mag hebben terwijl de ander zegt dat je gerust 2 plakken brood ermee mag besmeren :) Denk dat er tegenwoordig ook wel een beetje teveel ophef over gemaakt wordt.

14. mamavan2

mamavan2 Actief lid

Jan 29, 2011
    315
    0
    0
    De vegetarische smeerworst is echt een aanrader (van vivera, verkrijgbaar in bijna alle supermarkten), ik eet geen dierenleed dus wij hebben thuis altijd deze, en je proeft echt geen verschil (ja, lekkerder vind ikzelf). In echte smeerworst zit nogal wat rommel namelijk. Van de vega variant mag je zoveel eten als je wilt tijdens je zwangerschap ;)

Share This Page