voorkeur??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door avd, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. avd

avd Lid

14 jan 2011
    56
    0
    0
    Zijn er mensen die een voorkeur hebben voor het geslacht omdat de eerste een jongen of meisje is?

Ik merk in mijn omgeving dat mensen zeggen oh de eerste is een jongen nu wil je een meisje....
    Maar we hebben echt geen voorkeur 2 jongens hebben is ook super leuk!
    Merken jullie dat ook?
    Of hebben jullie dat zelf?

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bij de eerste (tweeling) hoopte ik stiekem wel op minimaal 1 meisje, ik heb altijd graag een dochtertje gewild.
    Dat betekent niet dat ik niet blij zou zijn geweest met 2 jochies, maar ja.. zo'n gevoel hou je niet tegen.

Nu maakte het me helemaal niks uit, zowel jongetje als meisje vond ik prima.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn oudste is ook een jongen.
    Inderdaad zeggen de meeste mensen dan: dan hoop je nu natuurlijk op een meisje... terwijl ik zelf dacht dat nóg een jongen voor onze oudste misschien wel veel leuker zou zijn.
    Zelf had ik totaal geen voorkeur, maar voor mijn zoontje hoopte ik eigenlijk op weer een jongen.
    Zoals je onderaan kunt zien, werd het een meisje. En het is helemaal okee zo (ik kan haar toch ook niet terugsturen, en laten ombouwen omdat het misschien leuker is voor haar broer vind ik ook een beetje drastisch :D). Voor mezelf vind ik het wel helemaal leuk zo, van allebei de soorten eentje. Dan 'moet' je in elk geval af en toe wat nieuws voor de jongste kopen, want jurkjes hadden we nog niet zoveel :). maar ik weet zeker dat ik met 2 jongens ook helemaal gelukkig en tevreden was geweest...

4. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Nou ik heb twee jongens en als ik een derde jongen krijg vind ik dat ook leuk, maar heel stiekem hoop ik wel op een meisje! Want dat is toch heel anders! maar we weten het over zes weekjes!! Spannend;)!

5. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Toen ik net zwanger was, dacht ik wel; zou leuk zijn een meisje. Heb al een zoontje. Maar echt hoor, zal net zo dolgelukkig zijn met een tweede zoon. Het is cliche, maar de gezondheid vind ik het allerbelangrijkste!

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik had wel een lichte voorkeur voor een meisje, maar daar zit een verhaal achter.

We hadden altijd 4 generaties meiden (overgrootoma, oma, moeder en ik) en de maand dat ik zwanger werd, is mijn overgrootoma overleden. Het is altijd mijn diepste verlangen geweest dat zij mijn eerste kindje nog mee zou maken, maar dat heeft helaas niet zo mogen zijn. Daarom vind ik het nu wel erg leuk dat we een meisje krijgen, om de 4 'meidengeneraties' weer compleet te maken. We hebben een foto van mijn overgrootoma, oma, moeder en mij en daarnaast komt straks de foto te hangen van mijn oma, moeder, mij en mijn dochter :)

Maar als deze meid een jongen was geweest, was ik er even blij mee! Mijn man wilde heel graag een zoon als oudste, maar die begint er ook al aan te wennen dat hij een meisjespapa wordt :p

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    m'n man heeft een lichte voorkeur voor een jongen omdat hij al 2 meiden heeft, maar met een meisje zijn we net zo blij :)

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee, ik heb geen voorkeur. Aan de ene kant zou ik een jongetje heel leuk vinden, omdat ik dan zowel een zoon als een dochter zou hebben. Aan de andere kant...2 meiden lijkt me ook hartstikke leuk. Nou ja, nog even geduld en dan horen we (als het goed is) 9 feb wat het gaat worden.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    De eerste weken van mijn zwangerschap hoopte ik heel hard op een meisje :) Dat gevoel is heel langzaam veranderd en op een gegeven moment wilde ik juist weer een jochie ;)
    Nu dolblij dat ik een zoontje verwacht :D :D

10. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb geen voorkeur, maar wel een sterk voorgevoel dat dit een jongetje gaat worden. Nog geen echo gehad waarop het echt duidelijk zou kunnen zijn, dus we hebben nog geen idee.
    Ik weet dat mijn vriend voorkeur heeft voor een jongen, omdat hij graag met zijn zoon de dingen wilt doen die hij bij zijn vader gemist heeft. Dat vond ik wel weer erg lief toen hij dat vertelde, maar zei hij er gelijk achteraan, een dochter is net zo welkom!

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb een zoontje en het zou leuk zijn als we straks allebei de smaakjes zouden hebben maar als we weer een ventje zouden krijgen ben ik ook hartstikke blij hoor :)

12. Hester

Hester Niet meer actief

Voor mezelf lijkt het me leuk om ook een meisje te krijgen, maar voor onze zoon is denk ik een broer leuker. Zeker gezien het leeftijdsverschil. Hij roept ook al weken:"Ik krijg toch een broertje?" en ja hoor: hij heeft gelijk, want hij krijgt inderdaad een broertje. Helemaal leuk en we zijn er erg blij mee!
    Na meerdere mk zijn we sowieso dolgelukkig dat we uberhaupt nog een kleintje zullen krijgen ;)

13. avd

avd Lid

14 jan 2011
    56
    0
    0
    Leuk al die reacties.
    Ik heb ook geen voorkeur meisje is welkom omdat je dan van allebei eentje hebt maar een jongen is weer stoer voor zijn grote broer.

14. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste wisten we het niet, en nu ook niet..dus het is een verrassing. Onze oudste is een dochter...als ik heel eerlijk ben lijkt mij een zoon geweldig...maar mijn man zou een tweede dochter erg leuk vinden. Tja, gelukkig hebben we het niet voor het kiezen en gezondheid gaat voor alles!

15. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik heb geen voorkeur gehad en zal ik ook nooit hebben, ik ben al zo ontzettend gezegend dat al mijn echo's er goed uitzien, plus ik zal van een meisje net zoveel houden als van een jongetje.

Nu krijgen wij een jongentje!

16. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb wel altijd een meisje meer bij mijn karakter vinden passen. Een jongen leek me overgins ook super stoer.
    Merk wel dat vrouwen heel enthousiast worden als ik zeg dat het een meid is. Krijg dan dingen te horen als oh wat leuk, meisjes vind ik altijd veel leuker etc..
    Mijn moeder was ook wel extra enthousiast omdat we allebei vandie echte tutten zijn die van meiden/vrouwen dingen houden.

17. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik hoopte op een jongetje..
    Een meisje is net zo welkom hoor, wat al eerder gezegd is, gezondheid boven alles. Maar ik zag mijn schoonmoeder al aankomen met van die afgrijselijke outfitjes...ze blijft voor mij, na al deze jaren, nog steeds stug knal roze dingen kopen, en ik vind het gewoon niks. Maar luisteren? ho maar.

Zij was dan ook de enige die na een 'Oh leuk een jongen' er wel bij zei dat ze eigenlijk op een meisje had gehoopt.

Tjaaaaaaaa, helaas :D8)

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Kijk uiteindelijk maakt het niet uit was met beide even gelukkig geweest maar een meisje zat ik toch een beetje duimen voor te draaien hoor ;)

19. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Had totaal geen voorkeur. Bij de eerste wel altijd het vermoeden gehad dat het een manneke zou worden, en dat klopte! Nu zegt mijn gevoel me dat het een meisje is (zou met een jongen net zo blij zijn, als hij/zij de 40 weken maar uitzit ;) ). Maar mijn gevoel zit er heeeel vaak naast, dus wie weet toch weer een ventje :)

20. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wij hebben al een dochter .. En toen ik zwanger was maakte me het echt niets uit tot de dag van de geslachts echo ... ik hoopte toch weer stiekem op een meisje ... en tis dus een meisje ... Een jongen was absoluut net zo welkom geweest ....

Deel Deze Pagina