Hallo, Ik ben nu bijna 18 weken zwanger en sinds een tijd is de maagzuur extreem toegenomen. Heb al van alles geprobeerd, maalox, rennie, gaviscon, en nu antagel gisteren voor het eerst gehaald en heb de hele nacht liggen kotsen en flinke buikpijn gehad, kreeg er zelfs harde buiken van. Hebben jullie nog tips.
Hey lijkt me niet fijn! Ik zou even de huisarts bellen... Kan het aan je eten liggen? ( pittig etc... )
Kleine hoeveelheden eten. Niet meer eten na acht uur 's avonds, geen koolzuur, uien etc. Alles wat prikkeling veroorzaakt. Je mag in de zwangerschap Omeprazol. Alleen verkrijgbaar op recept. Als je tegen melk produkten kunt helpt sommige mensen een beentje vla of melk. Kussen ophogen voor de nacht. 's Avonds niet op de bank liggen. Linkerzijde liggen. En misschien ligt het nog aan een buikgriep die er heerst. Gaat gepaard met erg veel maagklachten. Die allemaal refereren naar maagzuur.
Hier precies zo al weken en kan er niks aan doen. Van de HA krijg ik niks en moet het met rennies en dergelijke oplossen. Of ik wel of niet cola drinkt of vet of pittig eet maakt geen klap uit. Van de week uit eten bij de tapas bar met heel veel scherpe knoflook en koude cola en de hele nacht geen last. Gisteren avond een grote beker warme melk in bed een flinke teug antagel kussen hoog maar het was weer bal dus het zegt niks
ANTAGEL!!!!! super goed middel gewoon halen bij de apotheek . ik heb wat flessen leeg gedronken met mijn zwangerschap
bij de huisarts mag je gewoon vragen om omeprazol. desnoods bel je even naar de vk die overlegd dit met een gyn en dan kan het ook zijn dat je zo een recept krijgt.
Ja zooooo vervelend! Op een gegeven moment aan het einde van de zwangerschap helpt niets meer. Maar tot die tijd: paar uur voor het slapen gaan niets meer eten, alleen nog melk drinken en alle middeltjes die boven genoemd zijn uitproberen.
Bedankt voor de reacties. Kom net van de gyn. af omdat ik ook heel de nacht harde buiken had. Wat blijkt heb ik buikgriep en daar komen de klachten van het overgeven, buikpijn en harde buiken. Met een paar dagen moet het over zijn. Tot die tijd gewoon antagel gebruiken zei ze. Meteen te horen gekregen dat de bekken beginnen op te spelen en de voorhoofdontsteking waar ik al 2 antibiotica kuren voor heb gehad is nog niet weg, woensdag weer terug op controle en als het dan nog niet weg is wordt ik doorverwezen naar de KNO arts... Zo blijven we van het een in het ander terecht komen, en mijn eerste zwangerschap voelde ik me zo fit als een hoentje...